Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (7 minutter siden):

Cassidy Tvillingene har ikke tent bål på flere år nå vi.:no::no:

Da burde dere komme dereut en tur og gjøre det og steke pinnebrød og ha med kakao på thermos 😋🥰

Sviskepott skrev (4 minutter siden):

Det er veldig trivelig og ingenting lukter bedre enn naturens egen parfyme: bållukt. 🥰

Ja, jeg ELSKER bållukt! Noen ganger tar jeg frem bålkjelen min og sniffer litt bållukt 🥰 Uansett hvor mye jeg vasker og skrubber den med stålull så dufter den bål😃🥰

Vel, i dag var han litt umulius med treningen, så det var mye slit den første halvdelen av turen. Tror han ble distrahert av rådyrlukt og muligens en rev. Men det kom seg og siste halvdelen var fin 🐶🥰 Trening= gå pent i bånd, lyde innkalling, fokus osv. Han får løpe litt fritt og leke også da 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (12 minutter siden):

 

Magevondt blir en i ulage av. Håper det har gått over til i morgen. Helst før, så du får sovet godt i natt. :) 

Ser for meg dere kose dere, tisse litt (valpen altså) og leke sprettent på tur. :) 

Enig. Kanskje bare luftsmerter som ruller rundt og breier seg litt. :) 

Har råd mot kvalme å diaré 3 dritt bedre fylle syke vet ikke jeg drikker ikke er avhold da 110%@Sviskepott

1 teskje malt ingefær opp i et glass vann mål med neglen i høyden du 

så mye malt ingefær

mål med neglen med vann i høyden  

etter på ET helt glass vann etter på 

15 min ok 😃

 

Endret av MR SPEED
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (7 minutter siden):

Cassidy Tvillingene er helt enige, men her i Bergen så er det enten for kaldt eller for mye snø/sludd i luften til å tenne bål om vinteren. Og så regner det for mye om høsten til å tenne bål.:yes::yes:

Det blir varmt når dere får fyr på bålet. Tips er å sanke med dere never og tørke den hjemme. Bare sanke fra døde trær og vindfall, ikke de som lever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (4 minutter siden):

Da burde dere komme dereut en tur og gjøre det og steke pinnebrød og ha med kakao på thermos 😋🥰

Ja, jeg ELSKER bållukt! Noen ganger tar jeg frem bålkjelen min og sniffer litt bållukt 🥰 Uansett hvor mye jeg vasker og skrubber den med stålull så dufter den bål😃🥰

Vel, i dag var han litt umulius med treningen, så det var mye slit den første halvdelen av turen. Tror han ble distrahert av rådyrlukt og muligens en rev. Men det kom seg og siste halvdelen var fin 🐶🥰 Trening= gå pent i bånd, lyde innkalling, fokus osv. Han får løpe litt fritt og leke også da 😆

 

Trippelure skrev (2 minutter siden):

Det blir varmt når dere får fyr på bålet. Tips er å sanke med dere never og tørke den hjemme. Bare sanke fra døde trær og vindfall, ikke de som lever. 

Tusen Takk for tipset, Cassidy Tvillingene fikk veldig lyst til å tenne bål nå.🔥🔥🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

 

Tusen Takk for tipset, Cassidy Tvillingene fikk veldig lyst til å tenne bål nå.🔥🔥🥰🥰

Ja, hvis man har tørr never på lur blir det bra fyr. Og om dere har med en vedkubbe eller to hjemmefra så er det ingen sak. Om dere har en bålplass, kan dere lage dere hemmelig vedlager i nærheten. Samle tørre stokker/greiner og still de på høykant opp mot et tre/ under en gran. Da holder de seg noenlunde tørre selvom det regner. Har dere en presenning og noe flaggstangsnøre (billig på Clas Olson, f.eks) kan dere lett lage en liten gapahuk og ha bål foran. Bruk kniv og spikk småflis av veden dere finner, da tar det lettere fyr. Beste bålet for nybegynnere er pagodebål (google det, så ser dere hvordanveden legges opp). Våt/fuktig ved kan legges rundt bålet så det tørker før dere putter det på bålet. It's easy, easy 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Ja, hvis man har tørr never på lur blir det bra fyr. Og om dere har med en vedkubbe eller to hjemmefra så er det ingen sak. Om dere har en bålplass, kan dere lage dere hemmelig vedlager i nærheten. Samle tørre stokker/greiner og still de på høykant opp mot et tre/ under en gran. Da holder de seg noenlunde tørre selvom det regner. Har dere en presenning og noe flaggstangsnøre (billig på Clas Olson, f.eks) kan dere lett lage en liten gapahuk og ha bål foran. Bruk kniv og spikk småflis av veden dere finner, da tar det lettere fyr. Beste bålet for nybegynnere er pagodebål (google det, så ser dere hvordanveden legges opp). Våt/fuktig ved kan legges rundt bålet så det tørker før dere putter det på bålet. It's easy, easy 😎

Ja Cassidy Tvillingene må få oss en båltur får våren.:yes::yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MR SPEED skrev (11 minutter siden):

Har råd mot kvalme å diaré 3 dritt bedre fylle syke vet ikke jeg drikker ikke er avhold da 110%@Sviskepott

1 teskje malt ingefær opp i et glass vann mål med neglen i høyden du 

så mye malt ingefær

mål med neglen med vann i høyden  

etter på ET helt glass vann etter på 

15 min ok 😃

Håper mirakelkur virker. :)  Tvi-tvi! 

Trippelure skrev (10 minutter siden):

Det blir varmt når dere får fyr på bålet. Tips er å sanke med dere never og tørke den hjemme.
Bare sanke fra døde trær og vindfall, ikke de som lever. 

Egentlig er det ok å kjøpe en liten sekk eller to med tørr ved om sommeren og ha den hjemme, så tar en med hver sin ryggsekk med et par kubber og opptenningsved som kan spikkes i skogen, så blir det fint bål av det. Jeg gjorde det et år og hadde i min bil. :)  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (1 minutt siden):

Håper mirakelkur virker. :)  Tvi-tvi! 

Egentlig er det ok å kjøpe en liten sekk eller to med tørr ved om sommeren og ha den hjemme, så tar en med hver sin ryggsekk med et par kubber og opptenningsved som kan spikkes i skogen, så blir det fint bål av det. Jeg gjorde det et år og hadde i min bil. :)  

Cassidy Tvillingene får mer og mer lyst på bålturer når vi hører det fine og koselige dere sier om bål i skogen.:yes::yes:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (2 minutter siden):

Håper mirakelkur virker. :)  Tvi-tvi! 

Egentlig er det ok å kjøpe en liten sekk eller to med tørr ved om sommeren og ha den hjemme, så tar en med hver sin ryggsekk med et par kubber og opptenningsved som kan spikkes i skogen, så blir det fint bål av det. Jeg gjorde det et år og hadde i min bil. :)  

Du fikk den @Sviskepott

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (5 minutter siden):

Håper mirakelkur virker. :)  Tvi-tvi! 

Egentlig er det ok å kjøpe en liten sekk eller to med tørr ved om sommeren og ha den hjemme, så tar en med hver sin ryggsekk med et par kubber og opptenningsved som kan spikkes i skogen, så blir det fint bål av det. Jeg gjorde det et år og hadde i min bil. :)  

Ja, det er det 😊

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene får mer og mer lyst på bålturer når vi hører det fine og koselige dere sier om bål i skogen.:yes::yes:

Alle har godt av en båltur eller mange. Det er skikkelig god terapi og veldig avslappende 🥰 Og det gir mestringsfølelse og trygghet å klare å få og holde fyr i et bål!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (6 minutter siden):

Tusen❤️takk, valpen og jeg håper dere har en fin kveld og gleder dere til båltur om ikke lenge 🍀🐶🥰

 

Trippelure skrev (10 minutter siden):

Ja, det er det 😊

Alle har godt av en båltur eller mange. Det er skikkelig god terapi og veldig avslappende 🥰 Og det gir mestringsfølelse og trygghet å klare å få og holde fyr i et bål!

Ja det håper Cassidy Tvillingene også, vi må få til en båltur i februar.🥰🥰🔥🔥

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...