Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Entern skrev (2 minutter siden):

Callas = 🧡

Veldig klokt sagt 😊

Kjempefint dere og likte den 😊😊☺️☺️

Cassidy Tvillingene likte den kjempegodt.🥰🥰

 

Entern skrev (2 minutter siden):

Der gjetter dere helt riktig 😊😊👍👍

Er jo faktisk varmere der enn i Oslo nå 😵‍💫

Det er skikkelig spesielt at det er varmere på Lillehammer enn i Oslo. Og Cassidy Tvillingene mener at det er annenhver helg du reiser til Lillehammer, så derfor gjettet vi at du skulle dit neste helg.:yes::yes:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 minutter siden):

Der gjetter dere helt riktig 😊😊👍👍

Er jo faktisk varmere der enn i Oslo nå 😵‍💫

Lillehammer er så pent og hyggelig🥰 Farmoren min og slekten hennes var derfra. Og Lillehammer-dame-bunad er en av de peneste og den mest elegante syns jeg 😍

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (12 minutter siden):

Alt er bra så lenge man ikke er blåst i toppetasjen :green: 

Men det virker ofre som om de som er helt blåst i toppetasjen har det ganske fint 🤔 Ala 'ignorance is bliss, salige er de enfoldige osv. Selv foretrekker jeg jo å ikke være helt blåst og at livet blir mer gøy og spennende jo mer jeg vet og har kunnskap om. Men noen ganger blir jeg veldig deprimert av det også, når jeg ser hvor galt og urettferdig mye er. Da har jeg noen ganger ønsket at jeg var litt enklere oppi hodet mitt. Jaja, et hjertesukk fra meg 🙃

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (Akkurat nå):

Men det virker ofre som om de som er helt blåst i toppetasjen har det ganske fint 🤔 Ala 'ignorance is bliss, salige er de enfoldige osv. Selv foretrekker jeg jo å ikke være helt blåst og at livet blir mer gøy og spennende jo mer jeg vet og har kunnskap om. Men noen ganger blir jeg veldig deprimert av det også, når jeg ser hvor galt og urettferdig mye er. Da har jeg noen ganger ønsket at jeg var litt enklere oppi hodet mitt. Jaja, et hjertesukk fra meg 🙃

Cassidy Tvillingene synes at dette er veldig kloke ord vi.:yes::yes:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (9 minutter siden):

Men det virker ofre som om de som er helt blåst i toppetasjen har det ganske fint 🤔 Ala 'ignorance is bliss, salige er de enfoldige osv. Selv foretrekker jeg jo å ikke være helt blåst og at livet blir mer gøy og spennende jo mer jeg vet og har kunnskap om. Men noen ganger blir jeg veldig deprimert av det også, når jeg ser hvor galt og urettferdig mye er. Da har jeg noen ganger ønsket at jeg var litt enklere oppi hodet mitt. Jaja, et hjertesukk fra meg 🙃

Så sant, jo smartere man er, jo mer tendens har man liksom til å tenke på mye det kanskje ikke er så bra å tenke på, f.eks. ting som kan gjøre en deprimert. De enfoldige på sin side er ofte, for å si det litt stygt, for dumme til å henfalle til sånne ulemper.

Jeg leste en gang et godt ordtak/sitat relatert til dette, jeg husker det ikke ordrett, men det gikk sånn ca:

The less you know, the more you think you know.
The more you know, the more you realize how little you actually know.

Det var noe sånt, man har en tendens til å tro at man vet bedre enn man gjør jo mindre peiling man faktisk har og jo mer man faktisk vet, jo bedre forstår man hvor begrenset kunnskapen ens egentlig er.

Jeg må dóg legge til at jeg er glad du ikke er enklere i hodet, du har et veldig fint hode som det er :) 🌹

Endret av N-4K0
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (3 minutter siden):

Så sant, jo smartere man er, jo mer tendens har man liksom til å tenke på mye det kanskje ikke er så bra å tenke på, f.eks. ting som kan gjøre en deprimert. De enfoldige på sin side er ofte, for å si det litt stygt, for dumme til å henfalle til sånne ulemper.

Jeg leste en gang et godt ordtak/sitat relatert til dette, jeg husker det ikke ordrett, men det gikk sånn ca:

The less you know, the more you think you know.
The more you know, the more you realize how little you actually know.

Det var noe sånt, man har en tendens til å tro at man vet bedre enn man gjør jo mindre peiling man faktisk har og jo mer man faktisk vet, jo bedre forstår man hvor begrenset kunnskapen ens egentlig er.

Jeg må dóg legge til at jeg er glad du ikke er enklere i hodet, du har et veldig fint hode som det er :) 🌹

Cassidy Tvillingene synes at det er et skikkelig godt ordtak vi.:yes::yes:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (28 minutter siden):

Men det virker ofre som om de som er helt blåst i toppetasjen har det ganske fint 🤔 Ala 'ignorance is bliss, salige er de enfoldige osv. Selv foretrekker jeg jo å ikke være helt blåst og at livet blir mer gøy og spennende jo mer jeg vet og har kunnskap om. Men noen ganger blir jeg veldig deprimert av det også, når jeg ser hvor galt og urettferdig mye er. Da har jeg noen ganger ønsket at jeg var litt enklere oppi hodet mitt. Jaja, et hjertesukk fra meg 🙃

 

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (27 minutter siden):

Cassidy Tvillingene synes at dette er veldig kloke ord vi.:yes::yes:

Enig med tvillingene 😊👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (19 minutter siden):

Så sant, jo smartere man er, jo mer tendens har man liksom til å tenke på mye det kanskje ikke er så bra å tenke på, f.eks. ting som kan gjøre en deprimert. De enfoldige på sin side er ofte, for å si det litt stygt, for dumme til å henfalle til sånne ulemper.

Jeg leste en gang et godt ordtak/sitat relatert til dette, jeg husker det ikke ordrett, men det gikk sånn ca:

The less you know, the more you think you know.
The more you know, the more you realize how little you actually know.

Det var noe sånt, man har en tendens til å tro at man vet bedre enn man gjør jo mindre peiling man faktisk har og jo mer man faktisk vet, jo bedre forstår man hvor begrenset kunnskapen ens egentlig er.

Jeg må dóg legge til at jeg er glad du ikke er enklere i hodet, du har et veldig fint hode som det er :) 🌹

Gode poenger 👍

Det er jo det Dunning-Krüger handler om og, at mindre intelligente ofte tror de er veldig intelligente 😵‍💫

Ellers minner det meg om en humortegning jeg så en gang:

Mann #1 står på noen få bøker. Han ser utover en blomstereng og koser seg 😊

Mann #2 står på et høyt tårn av bøker. Han ser at blomsterengen er et forheng, bak er bare stygge ruiner 😞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (8 minutter siden):

Så sant, jo smartere man er, jo mer tendens har man liksom til å tenke på mye det kanskje ikke er så bra å tenke på, f.eks. ting som kan gjøre en deprimert. De enfoldige på sin side er ofte, for å si det litt stygt, for dumme til å henfalle til sånne ulemper.

Jeg leste en gang et godt ordtak/sitat relatert til dette, jeg husker det ikke ordrett, men det gikk sånn ca:

The less you know, the more you think you know.
The more you know, the more you realize how little you actually know.

Det var noe sånt, man har en tendens til å tro at man vet bedre enn man gjør jo mindre peiling man faktisk har og jo mer man faktisk vet, jo bedre forstår man hvor begrenset kunnskapen ens egentlig er.

Jeg må dóg legge til at jeg er glad du ikke er enklere i hodet, du har et veldig fint hode som det er :) 🌹

Tusen❤️takk der var pent sagt av deg ☺️ Ja jeg er ganske glad i hodet mitt altså. Og det er helt sant det ordtaket ditt, det har jeg erfart selv. Da jeg var yngre trodde jeg jo at jeg var supersmart og skulle lære meg ALT 🤣  Men jo mer jeg har lært, jo mer ser jeg alt jeg ikke kan. Det er et uendelig hav av kunnskap og viten her i verden, og det gjør meg ganske ydmyk å tenke på. Det er ingen som kan alt og aldri kommer noen til å ha tid til å lære seg alt heller. Og så er det jo aspektet med å klare å tolke og forstå det man lærer seg. Folk tolker og forstår forskjellig ut i fra utganspunktet sitt og den kunnskapen de har fra før. Men det er ganske kult også, for det betyr at alle er unike. Og jeg tror at alle har noe interessant å komme med.

Jeg var en gang innlagt på sånn galehus og der møtte jeg en arrogant supersmarting som så ned på alle andre. Og så var det en som var litt enfoldig der, han sa det selv; "Jeg er dum jeg skjønner du" 🤣🥰  Men han var alltid blid og hilste på alle, selvom det ikke kom så mye vettugt ut av kjeften på han sånn ellers. Jeg syns han var mye kulere å snakke med enn han supersmartingen, til tross for at han kunne mye og vi hadde noen felles interesser. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 minutter siden):

Gode poenger 👍

Det er jo det Dunning-Krüger handler om og, at mindre intelligente ofte tror de er veldig intelligente 😵‍💫

Ellers minner det meg om en humortegning jeg så en gang:

Mann #1 står på noen få bøker. Han ser utover en blomstereng og koser seg 😊

Mann #2 står på et høyt tårn av bøker. Han ser at blomsterengen er et forheng, bak er bare stygge ruiner 😞

Ja sånn er der desverre innimellom 😂 Og jeg tror på mange måter det er smartere å klare å glede seg over det som er, i stedet for å lete etter det som ikke er bra. Men verden trenger pessimistiske smartinger som finner feilene også, sånn at de kan bli fikset. Jeg tror det er en mening med oss alle og at alle har noe å bidra med, smart eller dum, glad eller trist 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (28 minutter siden):

Ja sånn er der desverre innimellom 😂 Og jeg tror på mange måter det er smartere å klare å glede seg over det som er, i stedet for å lete etter det som ikke er bra. Men verden trenger pessimistiske smartinger som finner feilene også, sånn at de kan bli fikset. Jeg tror det er en mening med oss alle og at alle har noe å bidra med, smart eller dum, glad eller trist 😊

Det er en fin innstilling 😊🧡

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (17 minutter siden):

Det er en fin innstilling 😊🧡

 

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (6 minutter siden):

Det er Cassidy Tvillingene helt enige i.🥰🥰

Tusen❤️takk alle sammen ☺️🥰

Nå har valpen min fått kveldsmaten sin og den siste turen for dagen. Og han var skikkelig flink ute på tur nå, så jeg føler meg litt stolt over han 🐶🥰  Og så er det en rar ting... Nå har jeg vært ute på tur med han mange ganger siden denne sibirkulda kom, og det føles ikke så kalt ut lenger, selvom gradestokken sier noe annet. Jeg tror jeg på en måte har vennet meg til kulda sånn at det ikke føles så kaldt ut. Hmm, jeg har et par dager til for å utforske dette da 😂🐕

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (10 minutter siden):

 

Tusen❤️takk alle sammen ☺️🥰

Nå har valpen min fått kveldsmaten sin og den siste turen for dagen. Og han var skikkelig flink ute på tur nå, så jeg føler meg litt stolt over han 🐶🥰  Og så er det en rar ting... Nå har jeg vært ute på tur med han mange ganger siden denne sibirkulda kom, og det føles ikke så kalt ut lenger, selvom gradestokken sier noe annet. Jeg tror jeg på en måte har vennet meg til kulda sånn at det ikke føles så kaldt ut. Hmm, jeg har et par dager til for å utforske dette da 😂🐕

Så fint 😊🧡 Fine valpen 🐶🧡 bra du har tilpasset deg været 😀👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (36 minutter siden):

 

Tusen❤️takk alle sammen ☺️🥰

Nå har valpen min fått kveldsmaten sin og den siste turen for dagen. Og han var skikkelig flink ute på tur nå, så jeg føler meg litt stolt over han 🐶🥰  Og så er det en rar ting... Nå har jeg vært ute på tur med han mange ganger siden denne sibirkulda kom, og det føles ikke så kalt ut lenger, selvom gradestokken sier noe annet. Jeg tror jeg på en måte har vennet meg til kulda sånn at det ikke føles så kaldt ut. Hmm, jeg har et par dager til for å utforske dette da 😂🐕

Cassidy Tvillingene synes at det er fint at du og valpen liker å gå på turer sammen.🐶🐶🥰🥰

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...