Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Dette syns jeg er den beste låt-tekst-strofen på norsk, Jokke4ever 😎🥰

… Men det er noen folk som sier
at ingen ting er evig
Noen folk som sier
at man aldri kan bli fri
Men jeg har nå min egen lille teori
De folka der er kun sjalu på vår harmoni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns Her kommer vinteren er grei, men Jokke hadde en stemme jeg dessverre ikke klarer å høre på. Det blir det samme som med Brian Johnson i AC/DC for meg, jeg "takler" ikke lyden av stemmen hans.

Jeg mistenker at jeg har en eller annen grad av misofoni, en tilstand der spesifikke lyder gir fysisk ubehag eller lignende - jeg har det ikke akkurat sånn, men spesifikke lyder som f.eks. spiselyder/smatting/slurping, når folk snakker med munnen full av mat og lyden av enkelte menneskers stemme, som de ovennevnte, går meg så til de grader på nervene av ren irritasjon at jeg nærmest blir forbanna innvendig.
Jeg prøver å ikke la irritasjonen komme ut og holder det inni meg, men sånn er det for meg med enkelte lyder og stemmer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (7 minutter siden):

Jeg syns Her kommer vinteren er grei, men Jokke hadde en stemme jeg dessverre ikke klarer å høre på. Det blir det samme som med Brian Johnson i AC/DC for meg, jeg "takler" ikke lyden av stemmen hans.

Jeg mistenker at jeg har en eller annen grad av misofoni, en tilstand der spesifikke lyder gir fysisk ubehag eller lignende - jeg har det ikke akkurat sånn, men spesifikke lyder som f.eks. spiselyder/smatting/slurping, når folk snakker med munnen full av mat og lyden av enkelte menneskers stemme, som de ovennevnte, går meg så til de grader på nervene av ren irritasjon at jeg nærmest blir forbanna innvendig.
Jeg prøver å ikke la irritasjonen komme ut og holder det inni meg, men sånn er det for meg med enkelte lyder og stemmer.

Skjønner det, og det er jo litt sånn å ha aspergers, hehe... Selv fikser jeg ikke å høre på kaklehøner og kjærring-prat i lengden, får helt fnatt 😬 Men jeg digger Jokke og tekstene hans, de er vakker poesi i mine ører. Og så har jeg hilst på han da jeg var liten... Han pleide å sitte på samme pub som faren min og drikke. Og jeg og lillesøstra mi var med faren vår på pubben og så på at han drakk seg full, i mens vi fikk brus og spilte biljard. 90-tallet var ikke som i dag... 

Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Sånn da ble det en Tronnes bare helt nederst i glasset skål og god Lørdagskveld folkens :D 🥂

Skål, og god lørdagskveld @Maskinfører 🥂😃🐶🥰

Endret av Trippelure
Altfor mange skriveleifer
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (Akkurat nå):

Skjønner det, og det er jo litt sånn å ha aspergers, hehe... Selv fikser jeg ikke å høre på kaklehøner og kjærring-prat i lengden, får helt fnatt 😬 Men jeg digger Jokke og tekstene hans, de er vakker poesi i mine ører. Og så har jeg hilst på han da jeg var liten... Han pleide å sitte på samme pub som faren min å drikke. Og jeg og lillesøstra mi var med faren vår på pubben og se på at han drakk seg full, i mens vi fikk brus og spillte biljard. 90-tallet var ikke som i dag... 

Skål, og god lørdagskveld @Maskinfører 🥂😃🐶🥰

Cassidy Tvillingene liker også tekstene til Jokke.♥️♥️ Det er så trist at han gikk bort så altfor tidlig.:cry::cry:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene liker også tekstene til Jokke.♥️♥️ Det er så trist at han gikk bort så altfor tidlig.:cry::cry:

Ja, det var fælt. Husker at vi var skikkelig sjokkerte alle sammen 💔

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (4 minutter siden):

Skjønner det, og det er jo litt sånn å ha aspergers, hehe... Selv fikser jeg ikke å høre på kaklehøner og kjærring-prat i lengden, får helt fnatt 😬 Men jeg digger Jokke og tekstene hans, de er vakker poesi i mine ører. Og så har jeg hilst på han da jeg var liten... Han pleide å sitte på samme pub som faren min og drikke. Og jeg og lillesøstra mi var med faren vår på pubben og så på at han drakk seg full, i mens vi fikk brus og spilte biljard. 90-tallet var ikke som i dag... 

Skål, og god lørdagskveld @Maskinfører 🥂😃🐶🥰

ja det er vel det hehe kaklehøner kan være morsomme åja han ja ja er fin musikk det :) hehe faren din drakk også ja :D ja da må du være opp i årene for idag hadde det ikke vært akseptet og ha med unger på Puben ja høres koselig ut :) han var snill selv om han drakk eller ? :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Vil du snakke mer om temaet ? :) har jo jobbet som Kirkegårdsvaktmester så kan jo fortelle litt om du lurer ? :)  så koselig da med hjemme alene fest :) liker bare og jokke :D 

Jeg har ikke jobbet på kirkegård selv, men har noen gamle klassevenner fra gartnerskolen som har det... Det var helt i starten da de skulle slette graver fra 60-tallet og fant sånne plast-lik 🤮 Og når man driver beplantning osv, dukker det støtt og stadig opp et bein eller to, hehe. Sorry om dette ble makabert, men jeg har ingen problemer å snakke om sånt, sier det meste rett ut 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

ja det er vel det hehe kaklehøner kan være morsomme åja han ja ja er fin musikk det :) hehe faren din drakk også ja :D ja da må du være opp i årene for idag hadde det ikke vært akseptet og ha med unger på Puben ja høres koselig ut :) han var snill selv om han drakk eller ? :( 

Ja, jeg blir 40år i år 😱 Nei han var ikke alltid så snill, har opplevd mye verbal og fysisk vold. Han har til og med prøvd å drepe meg et par ganger. Har ikke kontakt med han i dag! Han er en verdiløs liten dritt av en barnemishandler 😡 Han har bursdag i dag, så det var derfor jeg ikke hadde det så bra tidligere i dag. Det kom opp noen vonde minner. Men har tatt meg et par shotter med jäger og fått trøst av valpen min, og så har jeg dere fine folk, så går bedre nå 😃❤️🐶🥰

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg blir 40år i år 😱 Nei han var ikke alltid så snill, har opplevd mye verbal og fysisk vold. Han har til og med prøvd å drepe meg et par ganger. Har ikke kontakt med han i dag! Han er en verdiløs liten dritt av en barnemishandler 😡 Han har bursdag i dag, så det var derfor jeg ikke hadde det så bra tidligere i dag. Det kom opp noen vonde minner. Men har tatt meg et par shotter med jäger og fått trøst av valpen min, og så har jeg dere fine folk, så går bedre nå 😃❤️🐶🥰

 

Cassidy Tvillingene får bare lyst til å gi deg klemmer når vi leser dette.🥰🥰♥️♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke jobbet på kirkegård selv, men har noen gamle klassevenner fra gartnerskolen som har det... Det var helt i starten da de skulle slette graver fra 60-tallet og fant sånne plast-lik 🤮 Og når man driver beplantning osv, dukker det støtt og stadig opp et bein eller to, hehe. Sorry om dette ble makabert, men jeg har ingen problemer å snakke om sånt, sier det meste rett ut 😁

De skal ikke bare være pakket i plast for å oppleve det holder med leire ;) hvorfor dukker det opp bein ? disse skal jo graves ned i bunnen deretter ett lag med grus  så settes kista på toppen `neida jeg har sett mere enn det husk jeg gravde jo opp graver også :D 

 


 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene får bare lyst til å gi deg klemmer når vi leser dette.🥰🥰♥️♥️

Tusen❤️takk søte dere ❤️❤️🐶🥰 Jeg vet at dere også har vokst opp i sånn dritt, så det betyr mye og varmer hjertet mitt. Klemmer tilbake til dere 😃 Jeg har det bedre nå, jeg har valgt å være glad og ha det bra og ikke la den dritten ødelegge hele livet mitt. Innimellom er noen dager tunge og vanskelige, men jeg har lang erfaring og god trening i å trekke meg selv opp og fortsette fremover 🐶🥰

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...