Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Etterbetaling på ung ufør omgjøring hos trygderetten


Gjest ca6bd...63f

Anbefalte innlegg

Gjest ca6bd...63f

Hei.

Etter endel år i Nav systemet så har jeg blitt innvilget ung ufør, uføretidspunktet ble satt til når jeg var 16 år. Jeg har tidligere gått på AAP der jeg fikk avslag på ung ufør tillegg, for så bli innvilget ufør (2020) men ikke ung ufør tillegget. Dette ble klagd på i råd med legene jeg går til, og gikk helt til Trygderetten før de omgjorde vedtaket og jeg ble innvilget ung ufør. 

Har jeg krav på etterbetaling (+ renter?). Hvis jeg har krav, er det fra jeg er 20 år, eller fra vanlig uføretrygd ble innvilget? Jeg lurer også på om NAV klageinstans eller NAV selv kan anke videre denne omgjøringen fra Trygderetten, eller om saken er ferdig nå. Setter pris på svar om noen har kunnskap om dette.

 

Anonymous poster hash: ca6bd...63f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal stå noe i vedtaket om dette, feks 

"Du vil få etterbetaling etter særreglene for ung ufør i tidligere mottatte ytelser dersom du har 
hatt en stønad som har vært lavere enn beregning med ung ufør. Dersom du har mottatt 
sosialstønad kan det bli tatt refusjon i etterbetalingen. Vi sender ut et eget brev om dette."

Kan stå ordlagt litt annerledes. Dersom du har rett på en etterbetaling så vil du få etterbetalt renter på dette. 

Jeg går ut ifra at saken er over for nå og at du kan puste lettet ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...