stamkunde Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Jeg merker denne vinteren at bilen oppleves kald. Og jeg har hatt bilen flere vinter sesonger, og da har bilen hele tiden vært varm. Denne sommeren har bilen vært til service. Det blåser varm luft. Men effekten uteblir markant denne sesongen. Hva kan årsaken være? er det noe med forholdet i frostvæske? eller annet? Takk til mekanikere eller andre med bil kunnskap som kan svare på det. Kan en person på verksted sette fingeren på årsaken til det umiddelbart? Endret 28. november 2023 av stamkunde Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 https://www.tv2.no/broom/kald-bil-kan-ha-en-veldig-enkel-forklaring/8997673/ Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. november 2023 Del Skrevet 28. november 2023 Umulig å svare på uten å være fysisk med bilen, og foreta visuell inspeksjon og målinger. Men tips kan være (som i artikkelen som @Kron postet) dårlig kjølevæske og/eller dels tett register, men det kan og være luft i systemet, eller en feil med justering av klimaanlegget. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Kan også være en dårlig/defekt termostat som åpner for lite og gir dårlig sirkulasjon av kjølevæske gjennom varmeregisteret. Vannpumpen kan også være defekt eller dårlig, slarke i lageret kan gjøre at skovlene kiler seg. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 1. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2023 Powertrainer skrev (3 timer siden): Kan også være en dårlig/defekt termostat som åpner for lite og gir dårlig sirkulasjon av kjølevæske gjennom varmeregisteret. Vannpumpen kan også være defekt eller dårlig, slarke i lageret kan gjøre at skovlene kiler seg. mulig det finnes en løsning på dette snart. Håper iallfall bilen blir varm igjen. Verksted time er bestilt. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 stamkunde skrev (3 timer siden): mulig det finnes en løsning på dette snart. Håper iallfall bilen blir varm igjen. Verksted time er bestilt. Håper de finner ut av det. En gjenganger er termostaten. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2023 Powertrainer skrev (På 2.12.2023 den 1:52 AM): Håper de finner ut av det. En gjenganger er termostaten. usikker om det reelle problemet er løst, skal ta en lengre kjøretur for å finne ut av det. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2023 Bilen er varm og god nå. Men mens jeg kjørte så fikk jeg inntrykk av svidd lukt inne i bilen. Når jeg kom hjem, så kom det sivende røyk under motoren... Vet ikke hva det er. Dessuten lagde bilen uvanlig lyd fra motoren etter at tenningen var slått av... Her må virkelig følge med. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. desember 2023 Del Skrevet 4. desember 2023 Temperaturen kanskje? Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 4. desember 2023 Del Skrevet 4. desember 2023 Mye støv i luftdysene/kanalene som lukter nå som bilen endelig er varm? Hva slags uvanlig lyd fra motoren? Hvis det var "jet-lyd" har de nok fått gang på Webastoen igjen. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 6. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2023 bilen er blitt normal igjen, og varm. Men det er en lyd som jeg ikke har hørt før etter at jeg har slått av motoren som fortsetter å dure, egentlig to forskjellige lyder. Det er dette jeg må jobbe med å finne ut av. Første dagen røyk det kraftig fra undersiden fra motoren da bilen bakket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå