Gjest 13bb2...7f0 Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Hei alle sammen! Jeg står for øyeblikket overfor en spennende mulighet, da jeg nylig har blitt kalt inn til jobbintervju for en stilling som driftskonsulent. Akkurat nå jobber jeg som IT-utvikler, men jeg vurderer sterkt å utforske muligheten for å bevege meg inn i driftsverdenen. Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med jobbintervjuer for lignende stillinger, spesielt innenfor drift og forvaltning av Azure sine skyprodukter. Ifølge stillingsannonsen forventes det at jeg skal spille en nøkkelrolle i å opprettholde et sikkert, effektivt og pålitelig driftsmiljø. Selv om jeg ikke har direkte erfaring fra driftsfeltet, har jeg allerede erfaring med Azure fra min tid som utvikler. Jeg besitter også grunnleggende kunnskap om Windows Server og Active Directory, selv om jeg ikke har praktisk erfaring med dem. Jeg har oppnådd sertifiseringen az-900 (Azure fundamentals) og har på fritiden satt opp en privat medieserver. Min generelle interesse for hardware, nettverk og skytjenester har vært en konstant drivkraft i min karriere. For de som har erfaring eller kunnskap om slike intervjuer, lurer jeg på hvilke spørsmål jeg kan forvente, samt hvilke ferdigheter og kompetanse som vektlegges spesielt for en IT-driftskonsulent. Hvordan kan jeg best demonstrere at jeg er egnet for denne rollen? Er det spesifikke scenarier eller eksempler jeg bør forberede meg på? Jeg setter stor pris på alle råd og delte erfaringer! Tusen takk på forhånd. Anonymous poster hash: 13bb2...7f0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå