DIYDari Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Tror du genuint at det lønner seg å ha/leve ved en av ovennevnte personlighetspregene livet ut? Jeg tror det kan lønne seg økonomisk jeg tror ikke det lønner seg rent samfunnsmessig eller for å holde på gode relasjoner. Hva er din take? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 I snitt, så tror jeg at en skikkelig kverulant til slutt vil få det som man vil - fordi andre rett og slett ikke orker mer. Jeg tilhører sistnevnte kategori og vil til slutt gå "greit... du har rett. Mel Gibson spilte James Bond i fire filmer", men jeg vil nok også ikke orke å tilbringe lengre tid sammen med vedkommende av samme årsak. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Spørsmålet er hva du ønsker. Kan du klare å karre til det økonomiske og andre goder - antagelig. Men folk vil synes du er et ordentlig rasshøl, og mest sannsynlig vil du ha få eller ingen gode venner og parforhold vil være vanskelig. 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg anser ikke "vanskelig/kverulant" for å være noe enten eller. Det er noe alle i en viss grad besitter og er en god egenskap til et visst nivå. Nikkedukker gagner nok verken seg selv eller samfunnet, det samme gjelder nok også folk som flisespikker på alt og ingenting. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 49 minutes ago, Noxhaven said: Nikkedukker gagner nok verken seg selv eller samfunnet, og det samme gjelder nok Fixed it for you! (Oh. Wait ...) 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Det er forskjell på være en debattant og en kverulant. En kverulant forestiller jeg meg som onkel på julaften som skal krangle om absolutt alt mulig, og om man aldri kan være åpen og direkte med, for husfredens skyld. Slike folk er vanligvis sosiale tapere. 7 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 I en lignende tråd ble Curb your enthusiasm dratt frem for å håndtere kverulanter, bare si Eh? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Ja det lønner seg 😀 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Det kan gi deg fordeler i noen få situasjoner, men i det store og det hele ender du opp med å tape på det. Du mister venner og kollegaer vil mislike deg. Kan sjefen overse deg vil han gjøre det. Folk blir generelt mye mindre villige til å hjelpe deg. 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå