Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

overføre mange gb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vist vi tar utgangspungt i den dårligste linja

724 kb pr sekund / 8 = 90,5 kb pr sekund

90,5 kb * 60 sekunder = 5430 kb per minutt

5430 kb * 60 minutter = 325800 kb pr time

325800 kb / 1024 = 318 mb pr time

40 gb / 318 = 128 timer

Men dette er en rent teortisk måte og se på det

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å gjøre det vanskelig. Enkleste måten jeg kommer på er å opprette et VPN mellom dere, bare følg wizarden i XP. Enkleste sak i verden, såfremt dere ikke er bak noen ekle NATer eller brannmurer. På den måten er det akkurat som om dere hadde vært på samme LAN. Man får tilgang til hverandres shares (gitt at rette tilatelser er satt) og voila, bare å forsynes seg av det man måtte ønske.

Anyway, denne er totalt feilpostet. Flytter den til internett og nettverk.

Lenke til kommentar

mne det store problemet er at han andre bor ca: 150mil unna.... og jeg vte ikke åssen man oppretter ftp-server.... enseste jeg vet er at man på en eller annen måte så kan man "leie" store servere så det tar ca 2t og overføre 40gb..... det er det store spørsmålet!!! hvordan leie disse serverene????

Lenke til kommentar
Du skal ha en ganske heftig linje for å overføre 40GB på 2 timer...

Hjelper jo ikke at serverne er raske - det er det tregeste leddet (linja hans) som bremser.

men hans linje blir ikke bremset.... den blir opphevet midlertidig og man leier en veeeeldig rask linje...... ekke helt sikker på hvordan det fungerer.... men noen her må jo vite hvordan man leier disse serverne..... de prøvde og sende over msn og e-mail. men etter ca 6t så stoppet det av "overflødig bruk av et eller annet"...

Lenke til kommentar

hvalfangeren, er det snakk om megaBIT linje eller megaBYTE linje? det er nemlig stor forskjell.

selv ville jeg ha latt pc`en stå på 24 t i døgnet og brukt msn.

"1 MegaByte = 8 Megabit

Dvs: 1000 Megabit\8 = 125 MegaByte

Megabit er forkortet til Mb (liten b)

MegaByte er forkortet til MB (stor B)"

Lenke til kommentar
men hans linje blir ikke bremset.... den blir opphevet midlertidig og man leier en veeeeldig rask linje......

Dette er nok teknisk mulig men koster fort en del penger.

En ny harddisk på 40GB til noen hundrelapper blir nok en brøkdel av prisen det koster å leie/sette opp raske linjer for 'engangsbruk'.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

kjøp disk, send i posten, selg disk -> kostnad = 200kr

leie linjer og servere -> (gjetter) kostnad = 500 i administrasjon + leie + uansett hvor bra linje du leier vil det være flaskehalser i det globale / nasjonale nettet -> du sparer noen få timer.

Eller sett opp ftp server = gratis helt til du får innbrudd

Lenke til kommentar

Det enkleste må jo være og enten sende harddisken, eller få lånt en harddisk. 40-50 gb er da ikke noe problem å få lånt uten å måtte jalle over internett.

Og hvorfor skal dette gjøres?

Husk og ALDRI sende over msn...det går ubertregt. En av dere kan sette opp en ftp server, og da vil du få veldig bra speed. Søk etter BisonFTP på download.com

Det er en jeg vet fungerer veldig bra og er veldig enkel i bruk.

Neste gang du spør om noe, prøv å forklar situasjonen og få all informasjon med i EN post. Er veldig tungvint å lese igjennom alle trådene ;)

Lenke til kommentar
Det enkleste må jo være og enten sende harddisken, eller få lånt en harddisk. 40-50 gb er da ikke noe problem å få lånt uten å måtte jalle over internett.

Og hvorfor skal dette gjøres?

Husk og ALDRI sende over msn...det går ubertregt. En av dere kan sette opp en ftp server, og da vil du få veldig bra speed. Søk etter BisonFTP på download.com

Det er en jeg vet fungerer veldig bra og er veldig enkel i bruk.

Neste gang du spør om noe, prøv å forklar situasjonen og få all informasjon med i EN post. Er veldig tungvint å lese igjennom alle trådene ;)

takker for svar....skal prøve og få med alt de netse gangene.... men jeg var ikke fult klar over alle problemstillingene.... jeg skal be han sende en hd og si at det er den enkleste måten..... takker for alle svar :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...