Sportsidiot Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 Hei jeg bor i borettslag og vi skal få ny levrandør av TV og internett. Og for TV vil vi ha valget mellom RiksTV og Alente. RiksTV har opptaksboks men jeg synes Allente har et bedre TV og streeming tilbud enn rikstv. Men de tilbyr ikke opptaksboks. Så jeg lurer på om det finnes slike bokser som man kan kjøpe og koble som er uavhengi av levrandør av TV-signalene? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 Kort svar: nei Langt svar: ja, piratkopiere (teknisk) 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 26. november 2023 Forfatter Del Skrevet 26. november 2023 Komplett ubrukelig skrev (29 minutter siden): Kort svar: nei Langt svar: ja, piratkopiere (teknisk) Takk for svar, vil bruk av harddisk være piratkoppiering? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 Sportsidiot skrev (9 minutter siden): Takk for svar, vil bruk av harddisk være piratkoppiering? Neppe lovlig vil jeg tro, men poenget var at det ikke finnes noen plug and play løsning. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Allente leverer harddisk til sin boks. Og som alltid er den kryptert til å kun virke med den boksen den blir innstallert med. Frittstående bokser var en gang tilgjengelig, for ca. 10 år siden, men det solgte ikke, så det ble borte. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 On 27.11.2023 at 7:25 PM, Kjell Olaf Winther said: Allente leverer harddisk til sin boks. Og som alltid er den kryptert til å kun virke med den boksen den blir innstallert med. Tror dette er en ren streamingløsning, og at opptaksmulighetene kun er tilstede hvis man benytter parabol, hvilket borettslaget trolig ikke gjør. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 (endret) On 2.12.2023 at 9:36 PM, NULL said: Tror dette er en ren streamingløsning, og at opptaksmulighetene kun er tilstede hvis man benytter parabol, hvilket borettslaget trolig ikke gjør. Ettersom jeg har hatt parabol siden 1998, så har jeg aldri prøvd å ta opp fra Allente appen. Men både Altibox og TeWe tilbyr vel opptak i skyen. Men det meste er vel tilgjengelig en uke i ukesappen vel…? Endret 6. desember 2023 av Kjell Olaf Winther Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå