Gå til innhold

Menneskerettighets-domstolen & Flyktninger.


Anbefalte innlegg

Her handler det altså kun om flyktninger, lovlige og ulovlige. Ikke om andre typer innvandring.
Som alltid har jeg videoen som gnistret emnet, og som kanskje finnes nyttig for ett raskt overblikk.


Er ECHR hoved-årsaken til at det er så vanskelig å hindre folk i å krysse grenser, og deretter vanskelig-gjør tvangs-retur?
Er det ECHR + FN?

Man burde forsåvidt ikke innbille seg at FN må tas seriøst, men ECHR er både nærmere og noe man signerer ved.
Jeg regner med at det Polen gjorde med flyktningene på grensen 2022 gikk mot noen ''rettigheter'', men har det hatt noen konsekvenser for dem? Nå bygger Finnland ett liknende grensegjerde mot Russland av akkurat samme grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, Nasjonalisten said:

Her handler det altså kun om flyktninger, lovlige og ulovlige. Ikke om andre typer innvandring.
Som alltid har jeg videoen som gnistret emnet, og som kanskje finnes nyttig for ett raskt overblikk.


Er ECHR hoved-årsaken til at det er så vanskelig å hindre folk i å krysse grenser, og deretter vanskelig-gjør tvangs-retur?
Er det ECHR + FN?

Man burde forsåvidt ikke innbille seg at FN må tas seriøst, men ECHR er både nærmere og noe man signerer ved.
Jeg regner med at det Polen gjorde med flyktningene på grensen 2022 gikk mot noen ''rettigheter'', men har det hatt noen konsekvenser for dem? Nå bygger Finnland ett liknende grensegjerde mot Russland av akkurat samme grunn.

Du leter feil sted.

Domstolene tar loven i bruk. Jeg forstår at det kan være problematisk når en regjering ønsker å bryte loven, men det er slik det er. Vil regjeringen gjøre noe som går imot konvensjonene, må de få parlamentet til å trekke Storbritannia ut av de internasjonale konvensjonene.

men da vil jo Storbritannia fremstå som en røverstat….

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...