Sjørøver Skrevet 24. november 2023 Del Skrevet 24. november 2023 Hei folkens. Etter mange år med samsung og Huawei har jeg nå kjøpt meg en Sony Xperia. Sony bruker en del av Google sine standard apper i stedet for å utvikle egne. Ikke alt jeg er like fornøyd med, men den for å ringe er katastrofal. Jeg lurer derfor på om noen kunne anbefalt noen gode alternativ? 😊 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. november 2023 Del Skrevet 24. november 2023 Sjørøver skrev (3 timer siden): .... Sony bruker en del av Google sine standard apper i stedet for å utvikle egne.... Personlig bruker jeg helst Google sine apper, heller enn å installere 3. parts. Jeg skal være ekstremt misfornøyd med en Google-app før jeg vurderer noe annet, men av og til så må man. Eksempelvis bruker jeg outlook.com for epost, kalender og kontakter, og det klarer ikke GMail-appen å håndtere. Den klarer å hente epost, men ikke kontakter og kalender. Jeg må derfor bruke Outlook-appen for dette, og synke fra den til Google Kontakter og Google Kalender på mobilen, slik at jeg får varsler fra Google. Jeg liker ikke Outlook-appen, da denne har kun push, man kan ikke sette den til å synkronisere manuelt eller innenfor visse tidsperioder. På iPhone bruker jeg Mail-appen fra Apple, den håndterer outlook.com helt fint, og støtter også mange andre synk-alternativer enn push. For din konkrete problemstilling har jeg ingen forslag. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 24. november 2023 Del Skrevet 24. november 2023 Jeg ble fryktelig nysgjerrig på hva som er galt med telefon appen? Har den selv på egen telefon og klare virkelig ikke forstå hvordan den kan forbedres? Det er jo ekstremt enkel funksjon, omtrent som en kalkulator? Ikke mye rom for innovasjon her vel? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 7. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2023 John-B skrev (På 24.11.2023 den 9:01 PM): Jeg ble fryktelig nysgjerrig på hva som er galt med telefon appen? Har den selv på egen telefon og klare virkelig ikke forstå hvordan den kan forbedres? Det er jo ekstremt enkel funksjon, omtrent som en kalkulator? Ikke mye rom for innovasjon her vel? Har du prøvd Samsung sin? Den er utrolig intuitiv. Jeg synes det er for mange klikk på denne sammenlignet med samsung sin. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 Sjørøver skrev (28 minutter siden): Jeg synes det er for mange klikk på denne sammenlignet med samsung sin. Hvem teller klikk? Jeg bruker alltid taleoppkall når jeg ringer noen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 (endret) Slettet-fsaSP0zV skrev (På 7.12.2023 den 11:06 PM): Hvem teller klikk? Jeg bruker alltid taleoppkall når jeg ringer noen. Hva betyr taleoppkall i denne sammenhengen? Flere av google sine apper er dessverre dårlige sammenliknet med andre produsenters etter min mening, slik som Google calendar, messages, chat, drive, authenticator, chrome (manglende adblock). Endret 10. desember 2023 av mandela 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg bruker både 'Phone by Google', 'Google Beskeder', Gmail, Google Kalender og noen andre fra Google. Jeg ser der finnes en "Easy Phone" app på Google Play Butikk, men jeg har ikke prøvd den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 mandela skrev (4 timer siden): Hva betyr taleoppkall i denne sammenhengen? Det betyr at jeg sier "Hei Siri/Google, ring xxxx" når jeg skal ringe noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 mandela skrev (4 timer siden): Flere av google sine apper er dessverre dårlige sammenliknet med andre produsenters etter min mening, slik som Google calendar, messages, chat, drive, authenticator, chrome (manglende adblock). Det fine er at de synes at appene fra Google er dårlige kan velge å bruke andre apper. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 18. januar Forfatter Del Skrevet 18. januar Slettet-fsaSP0zV skrev (På 10.12.2023 den 2:49 PM): Det betyr at jeg sier "Hei Siri/Google, ring xxxx" når jeg skal ringe noen. Det fungerer ikke med flere V mine kontakter. Jeg har android i bilen, og bruker det mye der. Det tar uansett lenger tid enn å gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå