KentRullen2 Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 hei! Jeg prøver å bli flinkere med å bruke opp ting jeg har i fryseren. jeg vakuumerte og frøs ned kyllingfiletter og tenkte nå å legge dem i kjøleskapet for å tine dem til i morgen. skal jeg ta dem UT av vakuumeringspakken eller burde jeg la dem tine inne i dem? om jeg tar dem ut og legger på en tallerk så vil dem jo bade i "tinevann" men om de ligger vakuumert så har ikke det vannet noe sted og dra... takk for rask hjelp og tips, hilsen kyllingredd mann. Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Legg kjøkkenpapir under de så det holder seg tørt? Skal de tine i kjøleskapet kan de bare være i plasten til de skal stekes. Lenke til kommentar
KentRullen2 Skrevet 20. november 2023 Forfatter Del Skrevet 20. november 2023 Hei og takk for svar, da lar jeg det ligge i vakuumerte posen men må si jeg blir litt redd for jeg har googlet før jeg så ditt svar og da så jeg at å gjøre det med fisk kunne være livsfarlig grunnet noe som kaltes https://no.wikipedia.org/wiki/Botulisme og da ble jeg ganske usikker..... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Tin de i posen under kaldt vann. Du burde også ha kjøttet så flatt som mulig før du fryser de. Da tiner de fortere pga større overflate. Endret 20. november 2023 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
SuperKrokodille Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Du trenger ikke tine filetene over natten. Bare legg de i en bolle eller gryte med varmt vann fra springen når det nærmer seg lunsj / middagstid, så vil de tine på et kvarter eller der omkring. Skal du tine et større antall fileter bør du imidlertid bruke en ganske stor bolle, og / eller fylle på med nytt varmt vann underveis i tiningsprosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå