ProphetSe7en Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg trenger mer lagringsplass til firmaet. Her fått tilbud om å leie en stor bod av en privatperson, men hvordan vil dette blir med tanke på regnskapsføring når det er fra privatperson og dermed ikke mva. Er snakk om 18 000 i året Plassering ev bod er perfekt, det er kort avstand til alt av prosjekter jeg har, og jeg får dermed alt av verktøy, deler osv på en sentral plass og sparer meg for mye tid sammenlignet med hvordan det er nå. Uansett hvor godt en planlegger så dukker det opp noe som gjør at en trenger mer verktøy, deler og andre ting. Så om jeg kan spare meg for en time kjøring med å leie denne boden så hadde det vært veldig positivt Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Vurdert å kjøpe en container, 20 fot f.eks? Får sånne for 20-30 tusen. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. november 2023 Forfatter Del Skrevet 19. november 2023 kremt skrev (2 minutter siden): Vurdert å kjøpe en container, 20 fot f.eks? Får sånne for 20-30 tusen. Hadde jeg hatt plass til den noe sted så kunne det vært aktuelt, men jeg driver for meg selv og har ikke plass til slikt dessverre Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 ProphetSe7en skrev (49 minutter siden): men hvordan vil dette blir med tanke på regnskapsføring når det er fra privatperson og dermed ikke mva. Det er ikke noen problemer med regnskapsføring av noe som er momsfritt, for bygninger finnes konto for momsfri utleie og da er det helt sikkert en konto som passer for momsfri leie også, det er valgfritt om en leier ut bygninger uten moms selv om en er momsregistrert derfor må det finnes en momsfri konto for den som leier. Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) ProphetSe7en skrev (På 19.11.2023 den 12:53 PM): Jeg trenger mer lagringsplass til firmaet. Her fått tilbud om å leie en stor bod av en privatperson, men hvordan vil dette blir med tanke på regnskapsføring når det er fra privatperson og dermed ikke mva. Er snakk om 18 000 i året Plassering ev bod er perfekt, det er kort avstand til alt av prosjekter jeg har, og jeg får dermed alt av verktøy, deler osv på en sentral plass og sparer meg for mye tid sammenlignet med hvordan det er nå. Uansett hvor godt en planlegger så dukker det opp noe som gjør at en trenger mer verktøy, deler og andre ting. Så om jeg kan spare meg for en time kjøring med å leie denne boden så hadde det vært veldig positivt Det er ikke noe problem. Leie av bod/lager skal som hovedregel være uten mva uansett. For leie av eiendom så er normal dokumentasjon at du har en leieavtale og at du merker betalingen med hva du betaler leie for. Det er ikke nødvendig med månedlig faktura. Endret 23. desember 2023 av HW1 skrivefeil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå