Gjest 8012a...686 Skrevet 16. november 2023 Del Skrevet 16. november 2023 Hei, Før jeg fikk tilbud om sluttpakke på grunn av nedbemanning, hadde jeg søkt om å jobbe i utlandet i en annen avdeling. Nå ble jeg oppfordret av sjefene i den andre avdelingen, å ta sluttpakken, for å så bli ansatt direkte i deres avdeling (utenfor EU/EØS). Spørsmålet mitt er derfor om noen kjenner til om det finnes norske lover mot dette? I sluttavtalen står det at man blir fratatt arbeidskrav en uke etter signering av avtalen. Jeg er jo fortsatt ansatt ut oppsigelsestiden, har jeg da lov til å jobbe i en ny stilling før oppsigelsestiden er over? Anonymous poster hash: 8012a...686 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. november 2023 Del Skrevet 16. november 2023 Dette blir opp til kva som er avtalt. Det er fleire måtar å ha sluttpakke på, enten at ein får etterlønn i ei bestemt tid utan begrensing slik at du i ei periode kan ha dobbel lønn, men det er også sluttpakkar som betalar etterlønn i ei bestemt tid fram til du får ordna deg med anna inntekt. Slik som du beskriv avtalen så virker det som at du blir fritatt for arbeidsplikta utan at du fritek arbeidsgivar for lønnsplikta. Er det nokon spesiell grunn til at du skal ha eit tilsettingsforhold sjølv om du ikkje jobbar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå