Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Firma gått konkurs - firma de har brukt sender meg faktura


Gjest 0e1d1...fce

Anbefalte innlegg

Gjest 0e1d1...fce

Hei,

Jeg brukte firma X til import og frakt (fra bryggekanten i Norge) av en container med varer. Firma X sto for alt papirarbeid og leide inn firma Y til å frakte containeren til lagerplass.

Firma X fakturerte meg (mitt firma) ca kr 15.000 eks mva for denne tjenesten.

Ca to mnder senere går firma X konkurs. Firma Y tar da kontakt med meg og ønsker betalt for tjenestene de gjorde som ble bestilt fra firma X. 

Har firma Y et gyldig krav til mitt firma eller kan denne trygt ignoreres? Synes det er rart at jeg blir skadelidende og må betale dobbelt her.

 

 

Anonymous poster hash: 0e1d1...fce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firma Y har ikke noe krav mot deg basert på deres kontrakt med firma X. De kan etter omstendighetene ha fått transportert til seg kravene fra firma X, dersom du fortsatt skylder firma X penger (men da må du snakke med bostyrer og høre om han er enig før du betaler til firma y!), og så kan de også etter omstendighet ha rett til å holde tilbake varene til de får betalt, selv om varene tilhører deg. Men om du har fått levert tjenesten så ville jeg svart at du ikke har noen avtale med dem og derfor ikke finner grunnlag for noe krav fra dem. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...