Gå til innhold

Nytt simkort

Anbefalte innlegg

Nå har jo kjøpt meg nokia 6600, men så snakket jeg med fyren som solgte meg den om simkort. Han preiket noe om at det hadde kommet nyere kort med større kapasitet og så stakk jeg fornøyd med en n6600 til 3900 u/abb ikke asiamodell.

Men for å bruke alle funksjonene må jeg oppgradere simkortet? (det koster jo 100). Hva gir det meg hvis jeg oppgraderer simkort?

Håper noen har peiling her

Mvh. en lykkelig n6600 eier :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har bare hørt om at det er tele2 som skal oppgradere sine simkort og kundene deres må skifte ut sine gamle.Nå er det vel sånn at de forskjellige opereratørene har forskjellige kapasitet på sine simkort og hvor mye som kan lagres på dem. :)

Lenke til kommentar

det selgeren kanskje også burde ha nevnt er at hvis simkortet begynner å bli slitt eller er av en veldig gammel type bør det byttes uansett. det har blitt påvist noen ustabiliteter ved bruk av veldig gamle sim kort på nye enheter. ellers er det som det blir nevnt forskjell på kapasitet.. de nå "standard" 32k kortene skal romme opptil 200 navn og nr - samt et ekstra menyvalg - "operatør".

har du telenor så er det ikke noe problem for en online forhandler (telenor mobil) å kopiere innholdet ifra gammelt til nytt simkort. forøvrig så kopierer vel de fleste innhold til mobil..

mvh

Torbjørn.

Lenke til kommentar

Nyere simkort har en annen volt enn de gamle og bruker også mindre strøm. I tillegg til dette er det som oftest større plass på dem. Netcom sine nye kort har plass til 250 navn og nummer!

Om du går til en forhandler som er nogenlunde ok på service, gir den deg et kort gratis. Koster nemlig ikke forhandleren noenting.

(Eksempel på dette er Telebutikken i Tønsberg, de gir deg gratis kort)

Lenke til kommentar

3V/5V ,

viss du har ett sim-kort som er eldre enn 98 bør du skifte... du sjekker det med å se på serienummer bakpå:

eksempel:

89560

15003

46560

09760

dette betyr at korte mitt er fikset i 2003 ( telenor )

Endret av Errae
Lenke til kommentar

Nei, det er bare en subjektiv mening fra en tilfreds kunde.. Tenkte bare at hvis han hadde Telenoreller NetCom så er jo Chess billigere, bare tipset han da.. Men hvis han fortsatt vil ha det selskapet han har kan han jo bare kjøpe nytt sim hvis det er det han vil.. :p

Nei jeg driver ikke med pyramidespill aka fbnett etc..

Lenke til kommentar

For å klare opp noen små ting.

Simkort FØR 01.07.97 har 5 volt og trekker ca. 30 mer strøm og har mindre kapasitet. Kort ETTER er strømsparende og har større kapasitet. Kortene kommer i 16k - 32 k - 64 k ( rommer 300 navn og 40 sms ) Har dette selv :-)

ICC bestemmer dato og år kortet er PRODUSERT:

89470030031001098092

89470030 -03 (år ) 10 ( måned )- 01098092

Altså er dette kortet produsert i Oktober 2003 :-)

Enkelte eldre modeller takler IKKE 3 volts kort og enkelete nyere modeller takler IKKE 5 volts kort :scared:

Og ja, jeg jobber for en operatør som er best :thumbs: men gidder ikke drive reklame :-)

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
For å klare opp noen små ting.

Simkort FØR 01.07.97 har 5 volt og trekker ca. 30 mer strøm og har mindre kapasitet. Kort ETTER er strømsparende og har større kapasitet. Kortene kommer i 16k - 32 k - 64 k ( rommer 300 navn og 40 sms ) Har dette selv :-)

ICC bestemmer dato og år kortet er PRODUSERT:

89470030031001098092

89470030 -03 (år ) 10 ( måned )- 01098092

Altså er dette kortet produsert i Oktober 2003 :-)

Enkelte eldre modeller takler IKKE 3 volts kort og enkelete nyere modeller takler IKKE 5 volts kort :scared:

Og ja, jeg jobber for en operatør som er best :thumbs: men gidder ikke drive reklame :-)

Men jeg er ikke sikker på om disse sim-kortene kun gjelder et spesielt selskap (sikkert den operatøren du jobber for!) eller om det er generelt! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...