Stein_ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 mb 24 grade celicius CPU 90 grade celsius CPU fab speed 0 rpm Chassis fan speed 0 rpm Power fab speed 2311 rpm Slik har det vært en stund, cpu blir ikke svidd, men hva skjer????? hører og ser at viften går, og at de to kabinett-viftene også går, så hva er galt? Har Termatake silent viking 2 vifte, kostet 350 for en måned siden på komplett. Noen råd i det hele? Har snakka med komplett, men de meinte jeg skulle levere den inn til skjekk, både CPU og CPU-vifta. (har amd athlon xp3000+) Hovukortet er a7n8x deluxe og bios er 4,2,27 Takker på forhand for alle svar Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) CPUfan speed 0 ? Har ikke du vifte på CPUèn ? Endret 14. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 CPUfan speed 0 ? Har ikke du vifte på CPUèn ? termatake silent viking 2 Jeg ser OG hører art den sviver.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Da er det iallefall noe galt med rpm-måleren på HK. Sikker at den er kobla i riktig? CPU-fan connector? Og dette skjedde sånn helt plutselig uten at du har peiling på hva som kan være årsak? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det er ikke sikker på at den viser riktig temp. Langt i fra. Ved 90grader så bør cpuen ha tatt kvelden. Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Da er det iallefall noe galt med rpm-måleren på HK. Sikker at den er kobla i riktig? CPU-fan connector? Og dette skjedde sånn helt plutselig uten at du har peiling på hva som kan være årsak? hmm skal skjekke.... Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Virker som du har putta cpu-vifta på viftekontakten til strømforskyninga. Hvilken program bruker du for å sjekke tempen? Vet om en som hadde en cpu-temp på 15 grader med viftekjøling i et rom på 20 grader med det hovedkortet. Prøv å last ned og installer nyeste bios til hovedkortet ditt (hvis du ikke har gjort det). Endret 14. januar 2004 av pc-killer1317 Lenke til kommentar
snole Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Kjenn på selve kjøleribben når maskinen er i gang. Var det så varmt at du dro bort handa, er tempen kanskje rett. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Feilmontert kjøler? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Kjenn etter tempen på kjøleribben, du vil merke varmen med en gang hvis den er over 70C, kan du hålle ribben lenge så er den under 70C... Pass fingrene for viften Endret 14. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Han har selvfølgelig kobla cpu vifta i feil kontakt. Derfor står det 2300 på powerfan isteden for på cpu-fan.. no big deal det da, så lenge hovedkortet ikke slåar av maskinen når det ikke er noe rpm fra cpu-fan kontakten. Prosessoren min har vært oppe i 100 grader, og da var pc'en så og si ubuklig.. tror den kjørte på 20MHz elns Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Virker som du har putta cpu-vifta på viftekontakten til strømforskyninga. Hvilken program bruker du for å sjekke tempen? Vet om en som hadde en cpu-temp på 15 grader med viftekjøling i et rom på 20 grader med det hovedkortet. Prøv å last ned og installer nyeste bios til hovedkortet ditt (hvis du ikke har gjort det). hvor får jeg lasta ned nyeste BIOS til a7n8x deluxe ??? V et ikke hva slags program jeg bruker, står i BIOSEN...(hardware monitor) Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 nå viser CPU fan speed 2096 Men både chassis fan speed og power fan speed viser 0 rpm. Den ledningen som går fra kabinett vifta passer ikke noen plass på HK, noen som vet hvor den skal festes? fire hulls liten ledning.....? anyone?? Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Bios til hovedkortet ditt finner du her: http://www.asus.com.tw/support/download/it...=A7N8X%20Deluxe Hvilken av de 2 øverste du skal velge kommer ann på hvilken pcb versjon av hovedkortet du har (skal stå på hovedkortet et sted. Hvor aner jeg ikke siden jeg ikke har det hovedkortet selv). Fremgangsmåten for å flashe/oppdatere biosen trur jeg ligger i fila du laster ned. Hvis ikke så er det bare å spørre. Er forresten ribba til prosessoren din varm (prøv å ta på den som foreslått over)? Edit: Den viftekontakten du snakker om skal inn på samme type ledninger som går til harddisken(e)/cd/dvd-rommen(e). Endret 14. januar 2004 av pc-killer1317 Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 an8d1007 / c18d1107 bin-fil 512 kb Hvordan åpner jeg disse?/skal jeg åpne dem? pcb versjon stod ikke/fant den ikke Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Les i manualen hvordan dette spesifikkt skal gjøres for ditt HK. Most likely kopierer du filene over på en floppy, og kjører et flash-program ved oppstart. Alt skal stå klart og tydelig i manualen. Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 mb 24 grade celiciusCPU 90 grade celsius CPU fab speed 0 rpm Chassis fan speed 0 rpm Power fab speed 2311 rpm Slik har det vært en stund, cpu blir ikke svidd, men hva skjer????? hører og ser at viften går, og at de to kabinett-viftene også går, så hva er galt? Har Termatake silent viking 2 vifte, kostet 350 for en måned siden på komplett. Noen råd i det hele? Har snakka med komplett, men de meinte jeg skulle levere den inn til skjekk, både CPU og CPU-vifta. (har amd athlon xp3000+) Hovukortet er a7n8x deluxe og bios er 4,2,27 Takker på forhand for alle svar Slå av maskinen, Stikk fingeren inn på ribba hvis du sier AU er det fare på fære, Demonter Ribba ta av alt av pasta osv rengjør onkli og monter den på nytt med AC3 eller 5.. Vær forsiktig jeg har alerede ødelagt 2 kjerner.. Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Les i manualen hvordan dette spesifikkt skal gjøres for ditt HK.Most likely kopierer du filene over på en floppy, og kjører et flash-program ved oppstart. Alt skal stå klart og tydelig i manualen. Allt står ikke klart og tydelig i manualen. Den er engelsk, og jeg har ikke peiling på hvordan man kjører ett flash program ved oppstart. Floppyen virker ikke heller..... Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Du har et Asus kort, og enkelte av dem kan flashe BIOS i windows. Da slipper du floppy og alt det andre. Men vær sikker på at du har rett BIOS-fil, ellers går det på trynet. (Det ville det gjort i DOS også, forsåvidt). Her er programmet som du kan bruke til det. Rettelse: Du kan visst koble deg opp mot ASUS, og få den nyeste BIOS. Endret 15. januar 2004 av snole Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 et lite tips. IKKE sett store 80mm vifter rett på hk'et .. ikke LURT! powerfan viser ikke noe siden du ikke har connecta den lilla kabelen fra psu'en. no big deal! den går like fint forde men det med 90 grader må være litt feil og det skjer ofte.. kjenn på kjøleribba om den er varm og forsikkre seg om at den sitter sikkelig på cpu'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå