Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Huseier gir ikke beskjed på når jeg kan hente eiendelene mine etter utkastelse

Loscar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg nølende med å kommentere p.g.a. jeg bare ser en bit av konversjonen, men den delen der huseieren prøver å guilt trippe deg ved å sette seg selv i en offersituasjon, og deretter komme med poeng om økonomiske vanskeligheter som i seg selv er sanne, men som er innstilt på å manipulere samvittigheten din, er intet annet enn patetisk og ynkelig.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, AtterEnBruker said:

Nå er jeg nølende med å kommentere p.g.a. jeg bare ser en bit av konversjonen, men den delen der huseieren prøver å guilt trippe deg ved å sette seg selv i en offersituasjon, og deretter komme med poeng om økonomiske vanskeligheter som i seg selv er sanne, men som er innstilt på å manipulere samvittigheten din, er intet annet enn patetisk og ynkelig.

Dette er en i familien også. Så jeg er meget skuffet ovenfor åssen denne personen gjorde alt det hun gjorde. Først så startet det med at hun ga meg en kontrakt som var helt elendig. Pga det sto ting som at hvis jeg skal ha besøk så må jeg gi henne beskjed 24t før så jeg signerte ikke men hun lot meg bo der i ett helt år med tanke på at husleien ble betalt hver mnd. Også når de nedbemannet på jobben som gjorde at jeg mistet jobben så ga jeg beskjed på at husleien blir forsinket og da kastet henne meg ut og begynte å anklage meg for tyveri samt anmeldte meg 3x i løpet av en mnd. Sakene ble henlagt også begynte hun å si at jeg må erstatte det. Jeg var uenig med tanke på at jeg faktisk ikke har stjålet noe som helst og da sa hun at hun skal holde tilbake tingene mine til jeg betaler for det. Hvis jeg skriver ned hva hun har anklaget meg for å stjele så skal du le av hele situasjonen. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Zepticon said:

Du må ringe politiet og be om bistand til å hente tingene dine som er innelåst i en leilighet der du har blitt uolvig kastet ut. Da skal politiet komme å hjelpe deg.

Jeg gjorde det. Men de sa at dette er en sivil sak siden huseier var en i familien 😕

Lenke til kommentar
Loscar skrev (4 minutter siden):

Jeg gjorde det. Men de sa at dette er en sivil sak siden huseier var en i familien 😕

Nei, det har ikke noe å si. Loven endrer seg ikke ang hvem som gjør noe ulovlig. Du er ulovlig kastet ut, og da SKAL politiet bistå med å gi deg tilgang til eiendomen og dine ting, uavhengig av om utleier er broren din, noen ukjente, kongen eller statsministeren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Zepticon said:

Nei, det har ikke noe å si. Loven endrer seg ikke ang hvem som gjør noe ulovlig. Du er ulovlig kastet ut, og da SKAL politiet bistå med å gi deg tilgang til eiendomen og dine ting, uavhengig av om utleier er broren din, noen ukjente, kongen eller statsministeren.

Jeg vil prøve på nytt nå. Men hva tenker du jeg burde si det til dem?

Lenke til kommentar
Gjest 30330...409
Loscar skrev (3 timer siden):

Nei. Det er dessverre ikke hun. Beklager for din opplevelse samtidig. Jeg har kontaktet politiet, og anmeldt henne for tyveri siden politiet sa de kan ikke blande seg inn i sivile saker. Selv om jeg syntes det er idiotisk at politiet ikke kan følge meg dit og be henne åpne opp så jeg kan hente mine ting. Hele opplegget her er så irriterende -_-

Nei, sånn er det. Man finner dessverr mange suspekte utleiere rundt om i landet som tror de kan gjøre som de vil.  På samme måte som man finner "leietakere fra helvete".  - Jeg skulle ønske du var klar over rettighetene dine da hun kastet deg ut, slik at du kunne unngått dette her. Håper det ordner seg på fortest mulig måte. 

Har du tatt kontakt med husleietvistutvalget slik at du kan få avgjort saken der? 

Anonymous poster hash: 30330...409

Lenke til kommentar
13 hours ago, Loscar said:

Nei det har ikke dessverre. Jeg har politi anmeldt denne personen og venter å få snakket med advokat for å ta saken videre. 

Synd å se både at det ikke har løst seg for deg og andre problemer du har hatt 😔

Tror forslag som innebærer slegge er idiotiskt. Da risikerer du heller at politiet tar deg og ikke huseier... Fortsett heller å ta ting via forliksrådet/domstol/politiet eller lignende.

Du skrev at hun du leide hos er i familie med deg. Har du andre i familien som kan hjelpe deg med henne?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 30330...409
Gjest MKII skrev (6 timer siden):

Tror forslag som innebærer slegge er idiotiskt

Enig. Sånt gjør man bare ikke. 

Anonymous poster hash: 30330...409

Lenke til kommentar

Fikk endelig hentet tingene mine folkens. Alt som krevdes vare bare 2 mnd, politiet og advokat😂 herregud. Så deilig å bli ferdig med dette. Ville bare takke alle sammen for tips og råd jeg fikk av dere, og ønsker dere en riktig god helg

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Loscar said:

Fikk endelig hentet tingene mine folkens. Alt som krevdes vare bare 2 mnd, politiet og advokat😂 herregud. Så deilig å bli ferdig med dette. Ville bare takke alle sammen for tips og råd jeg fikk av dere, og ønsker dere en riktig god helg

Godt å se at det har ordnet seg (delvis) for deg i alle fall 😃

Håper resten (som kan ordnes) også løser seg for deg 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...