Loscar Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Jeg har en huseier som kastet meg ut på en dags varsel, og jeg dro fra leiligheten med tanke på hvor overdramatisk denne personen var, og med tanke på at jeg ville faktisk vekk selv. men nå som det har gått nesten 3 uker, så får jeg ingen svar om dato for å hente tingene mine. Denne personen går bare rundt grøten, men gir meg null svar på hvilken dato jeg kan komme med flytte bil for å hente tingene. Jeg har alt av mine eiendeler der og fikk tatt med bare nødvendige ting. Dette har stresset livet ut av meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen her som kan hjelpe? takk på forhånd. 2 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Du kan minne huseier om at dette er ulovlig, og at du vil holde huseier økonomisk ansvarlig for dette. Uansett årsak til utkastelsen, har ikke huseier rett til å holde igjen tingene dine slik (nå forutsetter jeg at det ikke er noe namsfogd inne i bildet her). 4 1 Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 13. november 2023 Forfatter Del Skrevet 13. november 2023 Jeg har allerede gjort dette. Jeg var innom namsfogden og tingeetten pg forklarte dem at huseier per nå har spesifikt sagt at jeg ikke skal få tingene mine. 1 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Må si jeg blir veldig nysgjerrig på omstendighetene her.. Har du ikke betalt leie og dermed har huseier på egenhånd beslaglagt tingene dine? Eller mener huseier at skal skal betale mer og så "dekker" prisøkning med sakene dine? Men hva sier namsfogden da? Anmelde huseier for tyveri må jo være neste steg her? 1 3 Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 13. november 2023 Forfatter Del Skrevet 13. november 2023 Kort forklart, jeg gikk gjennom nedbemanning på jobb, og dermed ble husleie forsinket med litt over en uke. Når jeg fikk dagpenger så overførte jeg husleie. Etter dette så avsluttet huseier leie forholdet og ba meg dra, og i etterkant så ber hun meg om å betale husleie for oktober (samme mnd jeg ble kastet ut på? Jeg ble kastet ut 19 oktober og hun ber om hele husleien for oktober. 1 Lenke til kommentar
Gjest 215a7...036 Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Loscar skrev (1 minutt siden): Kort forklart, jeg gikk gjennom nedbemanning på jobb, og dermed ble husleie forsinket med litt over en uke. Når jeg fikk dagpenger så overførte jeg husleie. Etter dette så avsluttet huseier leie forholdet og ba meg dra, og i etterkant så ber hun meg om å betale husleie for oktober (samme mnd jeg ble kastet ut på? Jeg ble kastet ut 19 oktober og hun ber om hele husleien for oktober. Bare sånn til info så er dette helt ulovlig og eier hadde ingen rett (eller egentlig mulighet) til å gjøre det. Eneste grunnen til at det gikk var at du tydeligvis aksepterte dette. Du har krav på både varsling om forsinket leie og deretter varsel om utkastelse, men selv med dette kan ikke utleier annet enn å si det opp skriftlig (du skal da ha en oppsigelsestid basert på kontrakt eller norsk lov). Utleier skal heller ikke ha leie for tid du ikke disponerte boligen. Om ikke annet ville jeg som minimum tilbakeholdt noe videre leie. Hvordan står det til med depositumet? Anonymous poster hash: 215a7...036 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Skjønner at det er vanskelig å stå i mot en huseier som muligens var sinna/ustabil? Det gjesten over skriver - og: Send en ny melding til huseier der du skriver at hun har foretatt en ulovlig utkastelse, tatt ulovlig beslag i tingene dine og at du holder tilbake husleie som følge av dette (siste for å vise at du opererer ihht lovverket). Skriv også at du tar rettslige skritt om du ikke få hentet tingene dine innen en tid som passer deg. Du har også rett til å holde igjen husleie for å dekke ekstrautgifter du har pga dette (bør dokumenteres). 4 1 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Holy hell. For det første kan jo åpenbart ikkje huseigar kaste deg ut på dagen. Namsmannen kan, men ikkje over ei ukes forsinka betaling; prosessen tar lenger tid enn det. For det andre er jo det dine ting, og ikkje huseigar sine. Du kan hente dei når du vil. For det tredje har jo åpenbart huseigar ikkje krav på leige i perioden etter å ha (rettsstridig) sagt opp avtalen. Huseigar har konsekvent oppført seg som ein dass her, og om du ikkje makter med det åleine er realitisk sett neste steg å enten få med seg venner som kan overbevise huseigar om å la deg hente tinga, eller å ta kontakt med advokat som kan overbevise huseigar. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Her er det bare å anmelde huseier til politiet for tyveri. Siden huseier ikke vil gi deg tilgang så kan det hende hen har kastet tingene dine, eller leid ut møblert bolig. 2 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 On 13.11.2023 at 5:23 PM, Loscar said: Kort forklart, jeg gikk gjennom nedbemanning på jobb, og dermed ble husleie forsinket med litt over en uke. Når jeg fikk dagpenger så overførte jeg husleie. Etter dette så avsluttet huseier leie forholdet og ba meg dra, og i etterkant så ber hun meg om å betale husleie for oktober (samme mnd jeg ble kastet ut på? Jeg ble kastet ut 19 oktober og hun ber om hele husleien for oktober. Har ting løst seg for deg/hvordan går det? 1 Lenke til kommentar
Gjest 060ed...7a2 Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Nei det har ikke dessverre. Jeg har politi anmeldt denne personen og venter å få snakket med advokat for å ta saken videre. Anonymous poster hash: 060ed...7a2 Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 2. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2023 4 hours ago, Gjest MKII said: Har ting løst seg for deg/hvordan går det? Nei det har ikke dessverre. Jeg har politi anmeldt denne personen og venter å få snakket med advokat for å ta saken videre. 1 Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 2. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2023 4 hours ago, Gjest MKII said: Har ting løst seg for deg/hvordan går det? Venter bare på å se hva som advokat sier om dette. Ellers så går det ikke greit eller ikke for dårlig med meg heller. Er bare numb akkurat nå. har skjedd så mye i år, alt fra å miste en far til, jobben til andre familie medlemmer også nå dette. Jeg prøver bare å holde ut og se opp. Men innerst inne så er jeg veldig trist. Men takk som spør. Dette har vært eneste gangen jeg har fått muligheten til å få det litt. Setter pris på det. 1 Lenke til kommentar
Gjest 30330...409 Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Loscar skrev (7 timer siden): Venter bare på å se hva som advokat sier om dette. Ellers så går det ikke greit eller ikke for dårlig med meg heller. Er bare numb akkurat nå. har skjedd så mye i år, alt fra å miste en far til, jobben til andre familie medlemmer også nå dette. Jeg prøver bare å holde ut og se opp. Men innerst inne så er jeg veldig trist. Men takk som spør. Dette har vært eneste gangen jeg har fått muligheten til å få det litt. Setter pris på det. Jeg må bare spørre. Du skriver hun om huseieren din. Dette er ikke tilfeldigvis et sted sør i Rogaland? Minner om en huseier jeg hadde der. Jeg ble bare boende i 4 måneder. Huseieren var psykisk ustabil. Hun terroriserte meg da jeg ble lei av hennes brudd på husleieloven. Hun kom med trusler osv. Nei det var gått å komme videre derifra. Det virker som du har en god sak her. Huseier har ikke på noen måte lov å gjøre slik som du har beskrevet. Du burde egentlig bare kontaktet politi med en gang hun kastet deg ut. Men godt at prosessen har kommet i gang nå. Anonymous poster hash: 30330...409 Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 2. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2023 1 hour ago, Guest 30330...409 said: Jeg må bare spørre. Du skriver hun om huseieren din. Dette er ikke tilfeldigvis et sted sør i Rogaland? Minner om en huseier jeg hadde der. Jeg ble bare boende i 4 måneder. Huseieren var psykisk ustabil. Hun terroriserte meg da jeg ble lei av hennes brudd på husleieloven. Hun kom med trusler osv. Nei det var gått å komme videre derifra. Det virker som du har en god sak her. Huseier har ikke på noen måte lov å gjøre slik som du har beskrevet. Du burde egentlig bare kontaktet politi med en gang hun kastet deg ut. Men godt at prosessen har kommet i gang nå. Anonymous poster hash: 30330...409 Nei. Det er dessverre ikke hun. Beklager for din opplevelse samtidig. Jeg har kontaktet politiet, og anmeldt henne for tyveri siden politiet sa de kan ikke blande seg inn i sivile saker. Selv om jeg syntes det er idiotisk at politiet ikke kan følge meg dit og be henne åpne opp så jeg kan hente mine ting. Hele opplegget her er så irriterende -_- Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Snu på det, hun leier nå dine ting. Send krav om betaling for leie av inventar. Sett prisen skyhøy, såklart. Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 2. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2023 10 minutes ago, Salvesen. said: Snu på det, hun leier nå dine ting. Send krav om betaling for leie av inventar. Sett prisen skyhøy, såklart. Hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Loscar skrev (5 minutter siden): Hvordan kan jeg gjøre det? Jeg hadde bare sendt ett vipps krav, med en dato og opplysninger om at det går til inkasso om datoen passerer. Lenke til kommentar
Loscar Skrevet 2. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2023 3 minutes ago, Salvesen. said: Jeg hadde bare sendt ett vipps krav, med en dato og opplysninger om at det går til inkasso om datoen passerer. Og deretter sendt det til de som krever betaling? Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Ta kontakt med Dagbladet/VG etc. Denne huseieren fortjener karma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå