MorraDi Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Mange - som jeg lurer på om hvilken som av disse som yter best pr. krone. Alt kan jo overklokkes: Nortwood=direkte og XP etter opplåsimg , men hva lønner det seg å kjøpe i dag? Samt hvilket mobo? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Dersom du skal overklokke ville jeg kjøpt P4 NW. Dersom du ikke skal overklokke gir XP mye bedre pris/ytelse, men kan ikke klokkes så mye. Begge CPUene kan overklokkes via FSB, men forskjellen ligger i at XP kan en låse opp slik at en kan oveklokke med multiplier. Det er mye tryggere for PCI- og AGP-kort, da de slipper for høye PCI/AGP-hastigheter. Dog har Abit et P4 kort som støtter always 33 på ATA :smile: så da slipper en problemet. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 det finns vel hovedkort som holder fsb`en til agp og pci portene nede på standard, ikke sant? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jo, i hvert fall Abit har et slik kort nå som jeg skriver i den forrige posten min :smile: Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hvis man skal kjøpe ny prossor idag er både XP og P4 nortwood et bra kjøp. Men det er også viktig å ha eller kjøpe et hovudkort med DDR minne da det også har mye å si for ytelsen. Jeg har P4 1.8 Northwood og ASUS P4333 m/512 DDR. Klokket den enkelt til 2.4Ghz og den kjører helt stabilt på det. Bruker vifte som følgte med. I Sisoftsandra "knuser" jeg XP 1.8 i alle tester. I 3dmark 2001 får jeg 8350 poeng. Har Geforce3 200Ti. Du skal også tenke på at hvis du velger XP må du kjøpe vifte utenom. Hovudkort til P4 med SIS brikkesett er heller ikke så dyrt koster ca 1200,- og er veldig bra og stabilt. Med XP må du ofte betale mer for et bra hovudkort hvis du skal overklokke. Men for all del XP er en bra prossesor og uten overklokking ville den vært raskere enn P4 uklokket. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd og tror P4 idag gir mest for pengene. Spesiellt hvis du får tak i en 1.6Ghz som også lett klokkes til 2.4Ghz og koster ca 1700,- m/vifte. Se også her: http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/0...2/02/08/6842611 Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Takk for det. Da blir en intel 1.6, selv om det byr meg imot. Har ikke hatt det siden PII. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå