DiggerPC Skrevet 14. august 2001 Del Skrevet 14. august 2001 Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan man setter opp ett vannkjølings-system? Jeg skjønner nemlig ikke hvordan man skal fylle det med vann for første gangen, og få ut all luften. Og når jeg slår det av, vil ikke alt vannet synke ned i vanntanken da, og hele systemet bli fylt med luft igjen? Jeg skal lage mitt eget system, og bruke blokkene på http://3rotor.i.am/ . Som dere sikkert ser er det en del ting jeg lurer på, og du kan godt sende meg noen gode vannkjølings-linker hvis dere har noen. Og jeg trenger gode tips. Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 14. august 2001 Del Skrevet 14. august 2001 Ahh...så det var du som sendte meg mailen;) Vel, jeg har funnet mit eget lille trix for dette. Jeg har droppet reservoaret til fordel for et T-stykke i messing(sjekk bildet i linken) http://www.duckmanswildpage.com/allkindsof...sheit/setup.gif T-stykket settes forran inntaket av pumpen, og du fyller vann på slangestussen som stikker opp. Toppen på slangestussen må være på et høyere nivå enn resten av vannet, ellers vil du få lekkasje. Når du begynner å fylle er pumpen av. Når du har fått en del vann inn i systemet, setter du på pumpen, mens du fyller på til det er nok. La pumpen stå litt, til alle boblene er ute av systemet. Det er nå trygt å fyre opp maskinen. Lykke til!! Lenke til kommentar
DiggerPC Skrevet 14. august 2001 Forfatter Del Skrevet 14. august 2001 Takk for hjelpen, men hva er egentlig vitsen med et reservoar? Hjelper det noe særlig på tempraturen? Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Reservoar er jo i utgangspunktet ment å brukes ved å ha pumpen inni reservoaret.Et reservoar gjør påfylling noe lettere, men har minimal innvirkning på tempereturen. Duckman Lenke til kommentar
Magnar Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 er ikke det litt kjipt med lukka systemer at vatnet kan utvide og sån da??av hengig av tempen... er jo dobbelt så lett med resorvar..men er kansje ikke like bra ytelse? Lenke til kommentar
Silence Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Har benyttet meg av begge metodene nå uten problemer. Det er bare det at hver har sin fordel. Med pumpe og reservoar blir det litt mer lydløst og enklere å fylle. Uten reservoar tar det mindre plass. Fordeler og ulemper med alt her i verden gitt :smile: Lenke til kommentar
DeepMoon Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Vanntankens : Demper lyd fra pumpen Kjøler pumpen ( - pumpen varmer vannet) Enkelt Masse vann ved lekasje ( I KNOW ) Lukket krets : ikke fullt så lett mye mindre vann for samme kjøling Bråk fra pumpe(kan isoleres men da blir den varm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå