Gå til innhold

BANKID - hvordan bankene forsøker å binde deg

Gjest d697a...a46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
FriskLuft skrev (1 time siden):

Jeg tenkte etterhvert at jeg kanskje burde flytte hele mitt kundeforhold fra min nåværende bank med bankID til  til den nye banken som da skulle være sparebank1 - og her opprette en ny bankID som kunne erstatte min nåværende

Off topic: Vær obs på at hvis du oppretter BankID hos SpB1, vil du ikke kunne bruke BankID-appen som de aller fleste bankene bruker, men den proprietære appen som SpB1 bruker.

Lenke til kommentar
Gjest 3267e...34d

Sparebank1 er ikke en bank. Det er en allianse med flere sparebanker. Sparebank 1 SR-bank, Sparebank1 SMN osv. Bankene har ulike betingelser som rente, gebyr for å betale direkte fra sparekonto til andre banker/personer, noen tar gebyr for å flytte aksjesparekonto, men ikke fond, noen tar for fond osv. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/SpareBank_1-alliansen

Anonymous poster hash: 3267e...34d

Lenke til kommentar
Gjest 3267e...34d skrev (4 timer siden):

Sparebank1 er ikke en bank. Det er en allianse med flere sparebanker. Sparebank 1 SR-bank, Sparebank1 SMN osv. Bankene har ulike betingelser som rente, gebyr for å betale direkte fra sparekonto til andre banker/personer, noen tar gebyr for å flytte aksjesparekonto, men ikke fond, noen tar for fond osv. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/SpareBank_1-alliansen

Anonymous poster hash: 3267e...34d

Så det kan tenkes "min" lokale sparebank1 opererer med egne betingelser mhp bankID enn de andre?

Jeg finner det lite trolig, men det kan jo være en mulighet for det. Er forøvrig kjent med at disse lokale sparebankene har ulike betingelser mhp renter,gebyrer osv - men at noen skal binde bankID avtale mot lønnsinngang var en variant jeg ikke så for meg.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...