Raggdog Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Håper noen bilkyndige kan hjelpe meg med ett start problem... Har en Kia Sportage 2,0 diesel 2007 mod, 185000 km. Jeg sliter med startproblemer. Stort sett starter den greit, men enkelte ganger starter den, men bare hoster og harker. Den fyrer liksom ikke. Ingen respons om jeg gir gass. Tilslutt bare dør den. Prøver jeg å starte på nytt, kan det hende den starter uten problem. Den går litt ujevnt på tomgang. Den kan også rykke og gå litt ujevnt under kjøring også... Noen som kan gi meg noe tips til hva som feiler bilen min? Please... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Det er vanskelig å gi noen konkret råd på dette da det kan være mange problemer og det er ofte en kombinasjon av ulike ting som fører til dette. Vanlige ting er ofte dårlige glødeplugger, tett eller nesten tett dieselfilter, slitte dysespisser eller injektorer. gåen matepumpe. Andre ting kan eksempelvis være tett luftfilter eller tett katalysator. Det er så mye som kan gå galt, det vanlige er å starte med en diagnose på verksted, da kobler man på PC og sjekker om det er feilkoder, så tar man en kjapp sjekk på de vanlige tingene, f.eks filtre og gløding om det kan være noe der. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Kjører du bare korte turer? Motoren må bli skikkelig varm innimellom, og da må en ta en lengre tur. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå