andris Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Kjøpte meg nylig 300D m/sandisc ultra II 256mb og ekstra batteri, plus objektivene 24-85mm/3.5-4.5 USM og 70-210mm/3.5-4.5 USM. Kamera, batteri og minnekort kjøpte en kompis av meg i statene for kr 6500.-. Objektivene kjøpte jeg på ebay. De er strøkne og kostet meg tilsammen kr. 1500.- Uansett er ikke kr. 8000.- så verst for denne pakka. Her hjemme hadde den kostet meg godt over kr. 15000.- (vet ikke hva bruktverdien er på objektivene her hjemme. Nye koster de rundt kr. 3500.- hver, selv om 70-210 er ute av produksjon). Ifølge B&H er USA-garantien på kameraet også en internasjonal garanti som jeg kan bruke i et år her hjemme. Endret 14. januar 2004 av andris Lenke til kommentar
tovito Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Flott pris d! Venter i spenning på at en venninne av meg skal bestemme seg for å ta turen hjem til Norge, da kommer Eos 10d Lenke til kommentar
andris Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Er nok måten å gjøre det på hvis man ofrer garantien for masse flott utstyr Lenke til kommentar
tovito Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Internasjonal garanti fungerer like godt i Norge som i usa og i resten av verden! Har undersøkt saken med en kompis som jobber for Canon! Ser ikke for meg at jeg bruker nermere dobbelt pris bare for en "helnorsk" garanti! Lenke til kommentar
tovito Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Internasjonal garanti fungerer like godt i Norge som i usa og i resten av verden! Har undersøkt saken med en kompis som jobber for Canon! Ser ikke for meg at jeg bruker nermere dobbelt pris bare for en "helnorsk" garanti! Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 En kamerat av meg skal kjøpe ett 256 mb Olympus XD kort til meg, 98 Dollar, knappe 660 kr. og det er ny fra butikk:-D Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Joda, garanti er jo en ting, men i Norge så har vi jo i tillegg 5 års reklamasjonsrett på et så dyrt kamera. Om kameraet har en skjult feil og plutselig slutter å virke etter 4,5 år så skal man få rettet feilen. Lenke til kommentar
tovito Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Om 4,5 år har vi sikkert kjøpt det nye (som sikkert kommer!) 20Mpixels kameraet fra canon! Da er disse kameraene gammle.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Om 4,5 år har vi sikkert kjøpt det nye (som sikkert kommer!) 20Mpixels kameraet fra canon! Da er disse kameraene gammle.... ...men fortsatt like gode som de er nå. Dumt å bare kaste kameraet om halvannet år fordi en reparasjon vil bli mer kostbart enn selve kamera, når du vet at du kunne hatt reklamasjonsrett om du kjøpte det i Norge. Men det er jo opp til den enkelte, om man vil ta den sjansen, og kanskje spare flere tusen kroner. Lenke til kommentar
tovito Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Man kan faktisk sende kameraet til USA for reklamasjon! Det tar kanskje litt lengre tid, men man har da stort sett samme rettigheter på sånnt over dammen! Når jeg tenker meg om, så tar det kanskje kortere tid å sende det over til usa! Noen ledd i Norge er svææææært treige når det kommer til reklamasjon ol! Men jeg velger å tro at de fleste kameraene i en slik prisklasse fungerer stort sett feilfritt i en lengre periode! Tror heller ikke det med reklamasjon er den største issuen i slike sammenhenger! Dessuten er det ingen vits å diskutere saken heller! Vil du betale 2/3 av prisen bestill fra USA, hvis ikke kjøp det i Norge... Ingen klandrer deg uansett! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Man kan faktisk sende kameraet til USA for reklamasjon! Det tar kanskje litt lengre tid, men man har da stort sett samme rettigheter på sånnt over dammen! Kjøper man kamera fra USA, har man kun ett års fabrikkgaranti, men ingen reklamasjonsrett. Det vil si, at den reklamasjonsretten du har i Norge, som gjelder i 5 år, får du ikke om du kjøper kamera fra USA. USA har nemlig ikke denne regelen, da det der er produsenten alene som selv bestemmer garantitid på produktet... reklamasjonsretten faller bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå