Gjest e71ed...1c3 Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Hei. Jeg driver ett AS hvor jeg er daglig leder og styreleder. Firmaer eier jeg 50% av hvor den resterende 50% eies av en tidligere ansatt. Vi er pr dags dato i en prosess om og kjøpe ut den andre parten, vi men vi blir ikke enig, og jeg er redd for at det vil dra ut i tid. Firmaets økonomi er også anstrengt og vi lever fra hånd til munn hver måned. As’t går i pluss med 20-100k hvert år, men sliter med gammel gjeld vi aldri blir kvitt. Hvordan er det om jeg stifter ett nytt AS hvor jeg alene eier 100% men fortsetter i samme bransje? Jeg vil fortsatt drive det andre selskapet men bytte opp det nye siden av. Er det innafor? Anonymous poster hash: e71ed...1c3 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Hva ser du for deg at vil skje med det nåværende aksjeselskapet? Du kan havne i potensielt erstatningsansvar overfor det gamle selskapet hvis du driver butikk i butikken i konkurranse med det gamle selskapet. Dette vil også kunne utløse erstatningsansvar overfor aksjonærer og kreditorer hvis disse handlingene gjør at det gamle selskapet går konkurs og det kommer frem at du har tatt inntekten med over i et annet selskap og latt kostnader og gjeld være igjen. Det er ingen skam å gå konkurs. Men det høres ikke ut som om selskapet egentlig har noen verdier å snakke om, og å skulle kjøpe ut en ekspartner når selskapet er forgjeldet... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 [moderator]Ett innlegg er skjult da trådstarter tilsynelatende "outer" seg selv med navn og fødselsår i nicket sitt. Innlegget er skjult i påvente av avklaring av om dette var meningen.[/moderator] 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå