Gå til innhold

Kodak eller HP?

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom Kodak Easyshare DX6490 og HP Photosmart 945.

Jeg har kikket på noen tester av begge kameraene, men jeg klarer fortsatt ikke bestemme meg.

Jeg har en Kodak Easyshare LS443 fra før av, men synes det er på tide å skaffe meg noe litt mer profesjonelt.

ITavisen sier at Kodak'n er den beste i en test, mens her inne på "produktguide" har noen "erfarene" helt andre meninger igjen.

Jeg sitter igjen med en... ingenting...

Er det noen som har et av disse kameraene som kan anbefale det ene over det andre, så hadde jeg blitt glad:)

Eller kanskje noen kan anbefale andre kameraer, til ca den samme prisen selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg har "slitt" med å velge mellom de samme to kameraene - de virker på papiret ganske like...i alle fall for en passelig nybegynner som meg selv ;)

Jeg har trålt de jeg har kunnet finne av tester av digitale kameraer og kommet til den konklusjon at Kodak svinger fra å score helt topp til helt BUNN ,mens HP på samtlige tester ligger helt i toppsjiktet !

Når HP i tillegg har 5 Mp mot Kodaks 4, så er valget svært enkelt..Hp selfølgelig! Skal skaffe meg det selv !

Lenke til kommentar

Ja, du har helt rett. også har HP manuel fokus, noe jeg setter stor pris på, det er jo ikke alltid kamera fokuserer på det du vil ha i fokus.

Men jeg så noen testbilder, og der virket Kodak sine bilder mye bedre

Kodak:

http://www.itavisen.no/slideshow.html?show_id=57

HP:

http://www.itavisen.no/slideshow.html?show_id=58

Kodak har også litt bedre zoom, hvis det spiller så stor rolle da!

Så jeg er fortsatt litt usikker... men jeg kommer vel til å ende opp med HP:)

Endret av danna
Lenke til kommentar
Jeg står mellom Kodak Easyshare DX6490 og HP Photosmart 945.

Jeg har kikket på noen tester av begge kameraene, men jeg klarer fortsatt ikke bestemme meg.

Jeg har en Kodak Easyshare LS443 fra før av, men synes det er på tide å skaffe meg noe litt mer profesjonelt.

ITavisen sier at Kodak'n er den beste i en test, mens her inne på "produktguide" har noen "erfarene" helt andre meninger igjen.

Jeg sitter igjen med en... ingenting...

Er det noen som har et av disse kameraene som kan anbefale det ene over det andre, så hadde jeg blitt glad:)

Eller kanskje noen kan anbefale andre kameraer, til ca den samme prisen selvfølgelig:)

Har akkurat kjøpt meg et brukt HP 850. Fornøyd: JA. Har ikke manuell fokus på dette kameraet, som jo er et stort minus. Men det tar gode bilder, mye zoom. Var litt ustabilt med en gang, men jeg oppdaterte firmwaren i kameraet, og nå funker det flott som bare det. Jeg har personlig ikke noe god erfaring med kodak fra før(kompakt), men det er lenge siden. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...