Labelle Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Iterion skrev (8 timer siden): Haha I feel you 🤣Personlig synes jeg det også er altfor tidig. Det eneste som kan komme på i november for min del, er litt lys ute. Litt for stemninga sin del, men mest pga belysning når det blir så fort mørkt... Enig der. Lys er greit. Sålenge det ikke skriker jul med blinkende nisser på taket. Greit å lyse opp å vise litt støtte til det som skjer på gaza også. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 torbjornen skrev (21 timer siden): På Bryggen i Bergen har dei julebutikk året rundt. Så der er det mogeleg å komme i julestemning i juli. Det blir litt annerledes da, når det er snakk om 1 butikk og ikke over alt. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 12. november 2023 Forfatter Del Skrevet 12. november 2023 NRK har nylig skrevet en artikkel om nettopp dette. Jul i November heter visstnok "Novent" https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/omfavner-ny-hoytid_-_-gjor-at-vi-taler-vinterhalvaret-litt-bedre-1.16625558 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Eg klarar fint å ignorere julegreiene på denne tida av året. Bortsett frå kakemenn, det er mi store jule svakheit. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Jeg hørte "Deilig er jorden" fremført i juni, og det slo meg at denne er noe vi har plassert til jula. Teksten har ikke noe spesielt med jula å gjøre. Litt som at jeg forbinder Mikke, Donald og Langbein i campingvogna eller Flåklypa Grand Prix med jul. Jeg har ikke jul i tankene selv om det er nisser på matvarer allerede. 1 Lenke til kommentar
Sviskepott Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Jeg tilhører dem som ser "advent" som den ventetiden det faktisk er ment som og da har jeg pleid å pynte en del første desember og så er jeg ferdig med "jul" første hverdagen i januar. Da jeg hadde juletre pyntet jeg det den første og ut med det rett over nyttår. En hel mnd med julepynt og "kos" får holde. Ekstra lys i en mørk tid er trivelig derimot, så lyslenker som ikke var spesielt julete, fikk henge. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 (endret) Ikke uventet er Coca Cola en av dem som er svært tidlig ute med nisse på 1/2-liters flaskene sine. Hvis Coca Cola Company gjør dette er det garantert fordi det fungerer og dem ønsker å melke markedet med pur kynisme ala slik de opererer i fattige land som f.eks Mexico som nærmest anser dette som en hellig helse-eliksir mens de i praksis bare får verre og verre diabetes-problemer av det. I tillegg inneholder Coca Cola i Mexico store mengder fruktose (HFCS), noe som er billig og vitenskapelig sett bare er enda verre for å utvikle diabetes og fettlever. Endret 12. november 2023 av vidor Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Zeph skrev (12 timer siden): Eg klarar fint å ignorere julegreiene på denne tida av året. Bortsett frå kakemenn, det er mi store jule svakheit. Det ble en kakemann til dessert i dag, gitt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 On 7.11.2023 at 9:51 PM, Morromann said: Vi begynner jo for eksempel ikke å markere 17.mai tidlig i april Jeg skal begynne med 17. Mai effekter i Mars og vise til julen. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 vidor skrev (6 timer siden): Jeg skal begynne med 17. Mai effekter i Mars og vise til julen. Da kan det fort hende at noen vil beskylde deg for å være en ekstrem nasjonalist da. Vet jo aldri i våre dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå