Gjest c8fb3...818 Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Er drittlei av å drikke energidrikk daglig og jeg har funnet ut at jeg faktisk gjør det bare for å unngå hodepinen per nå. Har drukket energidrikk daglig i 10+ år, i blant har jeg byttet den ut med kaffe (loader med melk og sukker, så ikke et bra alternativ). Jeg vil kutte det ut fullstendig, men på dag 2 sliter jeg voldsomt med hodepinen. Den er ganske intens. Hvor lenge må man gå med den før det gir seg? Har prøvd paracet noen ganger uten noen som helst effekt. Anonymous poster hash: c8fb3...818 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) Etter en ukes tid uten bør du ikke merke mye av abstinenser lenger, symptomene topper seg som regel mellom 24-48 timer etter siste inntak før de gradvis går nedover utover uka. Endret 6. november 2023 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) Det er sikkert individuelt. Jeg gikk cold turkey på kaffe for noen uker siden, da lå jeg på 6-7 kopper om dagen og var lei av å føle meg uggen uten. Hodepinen ga seg etter to dager. Drikk vann, få frisk luft, hold ut, det går over. Endret 7. november 2023 av :utakt 1 Lenke til kommentar
fjs Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Skal du slutte helt så hold deg unna alt av brus, inneholder en del koffein så kan være vanskelig å avvende seg helt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Koffeinhovudpine er vond. Ei gang var me tom for kaffi og eg tenkte det skulle gå bra. Endte opp med å gå på butikken og laga kaffi heime kl. 22:00 på kvelden. Eit alternativ er vel å trappe ned gradvis, men kjem du deg gjennom dei første 2-3 dagane så går det ofte nedover. Lenke til kommentar
pilsner1985 Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Gjest c8fb3...818 skrev (På 6.11.2023 den 7:37 PM): Er drittlei av å drikke energidrikk daglig og jeg har funnet ut at jeg faktisk gjør det bare for å unngå hodepinen per nå. Har drukket energidrikk daglig i 10+ år, i blant har jeg byttet den ut med kaffe (loader med melk og sukker, så ikke et bra alternativ). Jeg vil kutte det ut fullstendig, men på dag 2 sliter jeg voldsomt med hodepinen. Den er ganske intens. Hvor lenge må man gå med den før det gir seg? Har prøvd paracet noen ganger uten noen som helst effekt. Anonymous poster hash: c8fb3...818 Klaerer du ikke kutte ut kaffe på egenhånd selv er det ekspert hjelp og få på norsk avholdsforbund: https://www.helseogavhold.no/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Hodepinen pleier å vare 1-2 dager. Parecet/Ibux funker ikke for meg heller. Paralgin Forte hjelper, men det er jo ikke noe man får tak i sånn uten videre. Lenke til kommentar
disk Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Sikker på du må kutte ut? Kan gjøre det med måtehold, og følge noen tips fra: Alt med måte, folk bryter ned koffeinet litt forskjellig. https://smorjesus.no/et-forsvar-for-kaffen/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Du får noen få døgn med ubehag inntil kroppen venner seg til at du slutter med det. Dette er hvis du slutter brått. De beste er å gradvis nedregulere slik som er vanlig med medisiner, siden koffein virker som det. Gå ned f.eks 20-25% pr døgn, så får du minimalt med nedtrappings-problemer og du er koffeinfri i løpet av ca en uke. Var selv på et energidrikk-kjør for noen uker siden og drakk vel rundt 18 bokser med 0,33l bokser med relativt snill Yerba Mate koffein på et par uker og sluttet brått. Følte meg som en dass i ca 2-3 dager etterpå med null energi, og så har det gått ganske raskt oppover dagene etterpå. Endret 20. november 2023 av vidor 2 Lenke til kommentar
Gjest fd756...fad Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Er du sikker på at hodepinen skyldes at du ikke har fått i deg kaffe? Jeg kuttet ut kaffe cold turkey etter å ha drukket kaffe i over 30 år, og jeg fikk ikke hodepine eller andre bivirkninger. Anonymous poster hash: fd756...fad Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 21. november 2023 Del Skrevet 21. november 2023 Et alternativ er å kun drikke svart morgenkaffe. Det vil som regel berge dagen men ikke gå utover nattesøvnen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. november 2023 Del Skrevet 22. november 2023 Jeg liker kaffe, men magen liker ikke kaffe, så det blir en kopp kaffe per dag, med mat eller kake. Iskaffe teller som kaffe. På jobb drikker jeg iskaffe når jeg er ute på oppdrag, bare så mye enklere å ta ut fra kjøleskapet enn å finne fram termokopp og lage kaffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå