stamkunde Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Fungerer det greit? Lenke til kommentar
Populært innlegg wampster Skrevet 6. november 2023 Populært innlegg Del Skrevet 6. november 2023 stamkunde skrev (5 minutter siden): Fungerer det greit? Med all informasjonen som er gitt så vil jeg påstå følgende. Kanskje 9 1 3 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 6. november 2023 Forfatter Del Skrevet 6. november 2023 wampster skrev (6 minutter siden): Med all informasjonen som er gitt så vil jeg påstå følgende. Kanskje ok, hva vil det si? For man bor jo fast et sted. Så vil man dra av og til den andre boligen. Fungerer det å ha tre boliger? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Har du økonomi til det så kjør på. Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 5 minutes ago, stamkunde said: ok, hva vil det si? For man bor jo fast et sted. Så vil man dra av og til den andre boligen. Fungerer det å ha tre boliger? Hvorfor skulle ikke det funke ? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 6. november 2023 Forfatter Del Skrevet 6. november 2023 Curuion skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle ikke det funke ? takk. Vil høre om andre har tilsvarende. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Hvorfor skulle det ikke funke å eie flere boliger? Hva skulle hindre deg i å eie 2 eller for den saks skyld, 20 boliger? 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Som regel blir det ganske dyrt. Selv å eie bare en bolig kan koste ganske mye, 2-3 boliger blir noe helt annet. Med mindre man leier ut en del av de da. Lenke til kommentar
Tzigana Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 stamkunde skrev (På 6.11.2023 den 2:53 PM): Fungerer det greit? Det fungerer veldig greit. Jeg har tre boliger i tre forskjellige land. Hva er det egentlig du lurer på mht. dette? Mvh T 🙂 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg eier tre boenheter AMA Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 19. november 2023 Forfatter Del Skrevet 19. november 2023 Tzigana skrev (7 timer siden): Det fungerer veldig greit. Jeg har tre boliger i tre forskjellige land. Hva er det egentlig du lurer på mht. dette? Mvh T 🙂 Skatt, hvordan registrerer man det som eier når man bor i Norge? Er det registrert i offentlig papirer i Norge? Hva gjør man til andre landene? Betaler man avgifter eller andre ting til det landet boligen er i? Lenke til kommentar
Tzigana Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 stamkunde skrev (13 timer siden): Skatt, hvordan registrerer man det som eier når man bor i Norge? Er det registrert i offentlig papirer i Norge? Hva gjør man til andre landene? Betaler man avgifter eller andre ting til det landet boligen er i? I mitt tilfelle bor jeg i enebolig i Norge og har min inntekt og betaler min skatt her i Norge. Og oppgir mine boliger i utlandet i min norske selvangivelse. Jeg har en tomannsbolig i Danmark og en rekkehusbolig i et anlegg på Kreta. Jeg må levere selvangivelse i de landene der jeg har kjøpt bolig. Der boligene er oppført. Jeg har ingen inntekter i de landene så selvangivelsen er enkel. Jeg betaler da eiendomsskatt som oppføres i min utenlandske selvangivelse. Det er ikke allverdens på Kreta, men litt mer i Danmark. I tillegg betaler jeg renovasjon, vannavgift, husforsikring, innboforsikring, strøm, telefon/TV/internett (og ettersyn og vedlikehold) etc. til disse boligene. Dessuten krever det litt logistikk og reiseomkostninger for å komme til og fra for å bruke disse eiendommene. Det er klart at det krever en viss økonomi for slikt. Først og fremst penger til å kjøpe eiendommene, dernest et budsjett for utgiftene til disse. Man må også ha en bankforbindelse av ett eller annet slag i det landet for å betale de offentlige utgiftene. Man må dessuten ha et skattenummer/personnummer registrert på seg for i det hele tatt å få kjøpt eiendom i landet. Det er litt forskjellig fra land til land for hva som kreves av en utlending/nordmann for å få lov til å kjøpe (fritids-)eiendom i dette landet. Dessuten skal det ikke være boplikt i boligen. Mvh T 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå