Diskusjon.no Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Tall fra Prisjakt viser at et rekordantall varer har blitt satt opp i forkant av Black Week. Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Nytt år med falske tilbud, hurra. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Clickbait ja. Skal ikke butikker få lov å ha andre tilbud før Black Friday-rushet? Det er blitt veldig strenge regler på dette, og i dag er prissammenligninger veldig lett tilgjengelig. Det jeg synes dere burde fokusere på er villedende modellnummer og utgaver av det som i praksis er samme produkt. Da har dere noe litt mer gravejournalistisk. Butikker unngår prisguide/prisjakt med å ha spesifikke modellnummer som i praksis er så og si samme produkt som andre og kan kjøre "supertilbud" helt uvitende om at andre produktnummer er så og si samme produkt til lavere priser. Denne var nylig på tilbud til under halv pris: https://www.prisjakt.no/product.php?p=10269318 Men den modellen selges kun av butikker i samme kjede, så det blir veldig vanskelig å sammenligne noe pris. Husker det samme var tilfelle da jeg skulle kjøpe TV. Elkjøp kjørte "supertilbud" på en TV hvor modellnummeret kun ble ført av Elkjøp. Etter mye graving var det ikke noe særlig tilbud da jeg fant ut at det fantes en tilsvarende modell hvor eneste forskjell var fjernkontrollen eller noe sånt. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) Kjøp det du trenger, når du trenger det, til en pris du syns er fornuftig. Mye lettere å forholde seg til. For tredve år siden hadde "salg" noe for seg. I dag er det alltid noen som har en kampanje gående. Black Friday, Crazy Days, Påskefest, Sommerslipp bla bla bla. Bare drit i hele greia, og som sagt, kjøp når du trenger noe. Ferdig. Endret 6. november 2023 av :utakt 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 :utakt skrev (3 timer siden): Kjøp det du trenger, når du trenger det, til en pris du syns er fornuftig. Mye lettere å forholde seg til. For tredve år siden hadde "salg" noe for seg. I dag er det alltid noen som har en kampanje gående. Black Friday, Crazy Days, Påskefest, Sommerslipp bla bla bla. Bare drit i hele greia, og som sagt, kjøp når du trenger noe. Ferdig. Smak og behag. Hvis du kjøper gryter når du trenger det på Jernia/Kitchn så kan du ha veldig uflaks som eksempel. De har 40-60% på jevnlig basis. Det er mye å spare hvis du følger med litt. Men det tar jo en del tid også, så det er ikke nødvendigvis verdt det for deg hvis du hater det som pesten. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Nimrad skrev (2 timer siden): Smak og behag. Hvis du kjøper gryter når du trenger det på Jernia/Kitchn så kan du ha veldig uflaks som eksempel. De har 40-60% på jevnlig basis. Det er mye å spare hvis du følger med litt. Men det tar jo en del tid også, så det er ikke nødvendigvis verdt det for deg hvis du hater det som pesten. Tja. Det jeg tenker er at ved å følge med på kampanjer støtt og stadig er at det er veldig fort gjort å tenke "det var en god pris på gryte/telefon/støvsuger/knivsett! Jeg har jo hatt den gamle en stund nå"... Og så bruker man penger på nye ting, selv om det man har sikkert hadde holdt en god stund til. Kjøp når du virkelig trenger noe. I det lange løp er jeg overbevist om at man sparer mest på den måten. Når behovet oppstår er det dessuten veldig sannsynlig at en av kjedene har "tilbud". Man kan knapt gå inn i en butikk lenger uten å bli møtt med salgsplakater og stæsj. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg skjønner at en kan bli litt lurt om en slår til på et tilbud uten å sjekke. Men om en planlegger litt så kan en sjekke priser f.eks på prisjakt, eller i forskjellige butikker. Et annet poeng er at prisene har gått opp siste året, slik at en kan ikke regne med å få like lav pris som før på mange ting. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) :utakt skrev (48 minutter siden): Tja. Det jeg tenker er at ved å følge med på kampanjer støtt og stadig er at det er veldig fort gjort å tenke "det var en god pris på gryte/telefon/støvsuger/knivsett! Jeg har jo hatt den gamle en stund nå"... Og så bruker man penger på nye ting, selv om det man har sikkert hadde holdt en god stund til. Kjøp når du virkelig trenger noe. I det lange løp er jeg overbevist om at man sparer mest på den måten. Aah, ja, det er jeg enig i. Men det er ikke det jeg mener. For å ta et reelt eksempel så skulle jeg kjøpe badekar. Jeg trenger ikke badekaret NÅ, men jeg trenger et badekar snart. Finner et passende badekar, ser at det er på tilbud et par ganger i året kanskje og følger med (eller setter varsel i prisguiden). Jeg forventet Black Week-tilbud, men plutselig hadde megaflis åpnet en ny butikk etellerannet sted og hadde et par tusen i avslag. Vi kjøper også ny mobil på DNB sine Power-tilbud. Jeg kjøper aldri ny TV på fullpris, det springer jo ikke av og har ofte gode Black Week og januartilbud. Toppmodellene til Samsung lydplanker kom med ny utgave på årlig basis en periode og det var veldig lett å se at de kom til under halv pris når de var på vei ut før ny modell kom. Jeg kjøpte også ny, dyr Dyson-støvsuger på 20% på Power. Da hadde jeg visst i et par måneder at vi ønsket å oppgradere den gamle som sang på siste verset, men gadd ikke betale over 2000 ekstra for å få den med en gang. Robotstøvsugere fra Roborock er sjeldent på nevneverdige tilbud, men fulgte litt med og fant en "demo"-utgave på komplett(som viste seg å være uåpnet i emballasjen) med god rabatt. Endret 6. november 2023 av Nimrad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå