Flames Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Er det noen framgang da? Venter i spenning. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Dette kan bli utrolig stilig!! Men når kommer kinderegg delen inn? Lenke til kommentar
taulen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Her må det skje noe snart, 2 måneder uten en oppdatering?.... Ser bra ut til nå, det skal jeg si men men... Lenke til kommentar
phreak-z Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 AAH! det må være noe av det beste jeg har sett innenfor tre kabisser så langt!! og lykke til med forhandlinger Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Skulle tro at le chef er død .... Og det som såg så lovende ut Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ikke dø, bare sovende Slapp av, det er gjort mer og oppdateringen kommer snart. Må bare bruke litt tid da mye av workloggen skal gjøres litt om for at den skal bli mer forståelig Og vinterkonkurrransen er jo til onsdag kveld... Skole og venner er skygget av banen, her skal det moddes! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Bare til info, hvis bildene ikke funker så er serveren nede pga for mye trafikk på modde bildene Skal prøve å dra nytte av ngt's hjemmeside plass som skal være med abonnomentet. Noen som vet noe om dette? Så inntil det blir fisket blir det ingen nye bilder Fikk groom pakka igår! evo 360, mist cpu blokk, rheobus viftestyring, uv katoder, uv-reaktive kabler, m.m! Har også laget bunnplaten i kabinettet. Regner med å lage sidepanelene på søndag allerede! Hvis ikke jeg kjøper dremel, da gjør jeg ferdig hk-plate sånn at den blir trygg(skjermkort og lan kort sitter kun fast i agp og pci port ). Stay tuned! Eg har masse (så masse det går ann på 10mb) bilder liggande på home.broadpark.no Det er bare å logge seg på home.broadpark.no med ein ftp klient. (ftp i kommandolinjen virker utmerket) passordet er det samme som på "min side" Bruk biner overføring, og husk på at ngt sin server er case sensetiv. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 MANDAG: Bare liten tekst oppdatering mens jeg fikser bilder... Da HW.no's vinterkonkurranse skal leveres på onsdag har jeg DÅRLIG TID Derfor er det høyintensitets dager som ligger for hånden... Liten oppdatering på mange halvferdige deler: Dremelen er kjøpt og har flere timer bak seg allerede! Sidepaneler er skåret ut, mangler bak(delvis ferdig) og top(lager top imorgen)... De kommer ikke på plass med det første, må fikse det andre først... 5,25" bay er så og si ferdig, skal bare snekre sammen et bur som den skal inn i... 5,25" bayen skal ikke festes i kabinettet, men bare settes inn i buret med en festeordning. Praktisk... Holder på med fronten... kjøpe plexi imorgen, og kjøpte neonwire idag, det blir spennende! Fronten blir original tror jeg... Bilder og nærmere forklaringer imorgen tenker jeg... Problemet er at jeg må få tid til å sette sammen vannkjølinga imorgen... Først lage tanken, deretter sette på alle nipler. Så kommer magi-trikset... ved hjelp av vaselin skal jeg trylle 8mm slange på 10mm nippel! Håper slangen er elastisk... Følg med Keyboardmodden.... prøve å ta den på morgenen før skolen... har begynt å fjerne plastikk, men en liten test avslørte at mer må gå! Dette kan bli utrolig stilig!! Men når kommer kinderegg delen inn? Stille som i har kjøpt støydempingsmatter og legger inn diverse midler mot støy, blant annet vannkjølingen Praktisk, mener jeg at det skal være bl.a. være orden!!!!!! orden i ledninger og slanger... det tar vi til sist som vanlig Men siden jeg produserer et helt heimspikka kabinett, er det litt viktig for meg at den ikke er spesialisert for min maskin. Ønsker at når jeg kjøper ny hardware til sommern at det er mulig å flytte inn i samme kabinett uten å lage for mange nye hull. Prøver derfor å følge litt industri standarder... f.eks. lage mange nok hull i hovedkortplaten, innstillings muligheter i 5,25" bay(fram og tilbake), o.l. Mr.Elendig: takker! Men jeg har ikke hovedkonto, det er bror... (( tviler han vil gi fra seg bruker og pass... Får holde meg til hjemmeserver, blir bare så dårlig oppetid av det... arctic: har nå skaffet meg nye lokaler inne i huset blir bedre arbeid av det Alle: Takk for tilbakemeldinger, og nye bilder kommer nok imorgen Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) "Alle: Takk for tilbakemeldinger, og nye bilder kommer nok imorgen" Ja da er det imorgen og jeg tror alle venter i spenning. jeg går og grubler på å gjøre akkurat det samme. (men slapp av: det blir ikke en kopiering av arbeidet ditt). jge blir no å plukke engelte idèer men mitt kabinett er fortsatt på tegne bordet. Må bare si at du har gjort mye bra tre arbeid. Stå på Endret 30. mars 2004 av Haukeboe Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Tirsdag: Bilder må nok utsettes til imorgen igjen... men legger de ut på dagen, og forhåpentlighvis på kvelden også... Masse arbeid har blitt gjort, og flere gadgets er kjøpt inn... vi tar det imorgen "Alle: Takk for tilbakemeldinger, og nye bilder kommer nok imorgen" Ja da er det imorgen og jeg tror alle venter i spenning. sry... Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) UPDATE m/ bilder for en gangs skyld Droppet "trykke på for større bilde" for øyeblikket... sent og sliten... HK-plata: Måtte gjøres to ganger... har nok de fleste hullene du trenger til ATX-hovedkort nå til dags. Laget en fast løsning dvs; skruen sitter fast, og du regulerer høyden med mutter. Dette fordi jeg ikke vil ta av Platen hver gang noe skal byttes... Har ikke gjengelager, ellers hadde jeg brukt de skruene som en bruker på hk idag(avstandsstykkene). Synes løsningen ble bra. Brukt skjøtemetall på baksiden for støtte og fordeling av vekt under transport... ca 10-15mm høy skumgummi som avstandsstykke. Har laget egen plate til å ha bak. Kun laget med tre utgangsporter, grunnet mitt eget forbruk av dem(meget lite!). Pakka Den jeg snakket om! Kjøpt litt mer småtteri i tillegg, men er her lørdagsgodtet! evo'n, psu(fortron), slanger, nipler, mist blokka, uv-lys og uv reactives... NAM! Det Ytre Kabinett Sidepanel og toppanel er ferdige. bakpanel tar litt tid da mer skal tilpasses. Alle kanter, untatt under, er slipt 45 grader. 6mm tykkelse på platene, 6mm inn mot platen. Dette gjør at en får rette kanter på alle sider. Da dette pirke arbeidet ikke er helt nøyaktig, fylte jeg et syltetøyglass med sagmugg(og det var bare litt av avfallet ) som jeg skal blande med trelim og tette opp. Deretter skal hjørnene avrundes med avrundingsfres... den fra dremel er veldig liten(brukt på radiator åpning, se der) får jeg prøve å låne noe større utstyr... venstre panel skal selvfølgelig ha vindu m.m. Dette kommer... Høyre har da radiator åpning. Planleger å prøve å betale en malestudent til å male motiv på denne siden. Et grønt landskapsbilde til stil med mitt grønne syn... Foran! Frest ned et område rundt utgnag til 5,25" bay og portene, har skal en cm høy list av plexi rundt kantene, med nok en treplate over der igjen. Bak plexi blir det grønn neonwire... Dette for å lage en spennende front. Vannkjøling Tank! Kjøpte en dykkerklokke fra citizen i mai. Den kom i en mini-dykketank. Ypperlig tank! Satt inn to nipler og fylle kork fra en icetea(stor deilig kork). Brukte silikon til tetting og liming + la på tynt lag araldite idag. Dette holdt ikke for den ene nippelen som da begynte å lekke under testing(den tålte ikke montering av slangen og slangeklemme). Laget derfor en slags form rundt nippelen og spedde på med araldite... forhåpentligvis skikkelig herdet imorgen! Radiator! Den bare så grom, måtte kose lenge med den og holde den første dagen!!!!!!!!!! Og med 3 titanvifter skulle den gjøre susen... skjærte radiatoren ut av et A3 ark, og merket av skruehull... la den tilabke på sidepanel og tegnet av... kan ikke si noe annet enn at det ble PERFEKT! alle hull passet, alle 12, uten noe forviklinger. La inn en 2mm gummiskive mellom alle vifteskruer og kabinett... tok det ikke mellom vifter og radiator, ville ikke forstyrre luftstrømmen med avstand. Tok ut hullene og gjorde dem fine v.h.a. hånddrill, dremel med fri-bor, avrundingsfres, rund fil og sandpapir. Ønsker å bytte ut skruene etterhvert til noen umbracoskruer... så dem på koffe sin kasse og de er mye penere! Gjør det samtidig som alle ledninger skal inn i krympestrømper senere... Den maler som katt med mikrofon og forsterker på fullt, og stille som en mus på minste innstilling på Sunbeamen! Mener denne fint skal kunne kjøres som passiv kjøling med mine foreløpige specs(total overkill!) men trenger litt luftstrøm ut tror jeg... Det vil fremtidige målinger vise 5,25" er snart ferdig, og er også en egenproduksjon etter fabrikkmål.... Vel det var oppdateringen... har ikke gjort så mye de siste månedene, men har stort sett gjort alt dette siden søndag... stort sett hvert spise,skole,modde,sove i et repeterende løp, men fy flate så gøy!!! Bare synd, synes jeg selv, at jeg ikke rekker konkurransen, synes ikke kabinettet blir stort mer "egenprodusert". Hadde jeg vært en strukturert planlegger hadde jeg kanskje rukket det... men jeg er en mann av skippertak Håper jeg rekker alt til TG edit: fikset bildene Endret 1. april 2004 av LeChef Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Bildene funker dårlig. I alle fall hos meg. Ellers morsomt prosjekt. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Bildene ligger nå på server hjemme igjen, og funker fortsetter å oppdatere stort sett hver dag fram til TG... enjoy Endret 1. april 2004 av LeChef Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) sweeeet ... Likte de 3 viftene på radiatoren . fint å ennå se at du lever edit: Skriveleifer Endret 1. april 2004 av tep0sen Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 pent! bare et spørsmål, åssen skal du feste pci/agp kortene i kabinettet ?? lurer veldig på det.. Lenke til kommentar
GA Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Rett å slett dødstøft! Gleder meg som en unge til du blir ferdig! Lykke til videre! Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Pen jobbing og bearbeiding. Tror det er beste tre kabinettet jeg har sett her så langt. Keep up Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 fytterakkern! du er jammen FLINK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå