Gå til innhold

Magic Design; Et Finér Kabinett

Anbefalte innlegg

Da var bildene klare!

Helgen for fire uker siden var jeg ute sammen med rammeverket og ubehøvlede materialer;

arbeidsbenken2.jpg

La dere merke til sagebenken? (!?! :dontgetit: )

arbeidsbenken.jpg

Nei det var det jeg hadde. Funket helt greit, men ikke alltid en fordel å ligge på knærne...

Skar ut sidepanel som jeg hadde tegnet opp på forhånd, som viste seg å være et dårlig stykke arbeid. Panelene ble for små! :scared: Brukte da det ene sidepanelet istede til front panel. Som funket helt ypperlig. Flaks at finer ikke er for dyrt.

Siden gikk jeg over på rammeverket for å rette ut ujevnheter ved hjørnene.

file1.jpg

file2.jpg

Det kaller jeg rette saker! :lol:

pusse1.jpg

og pussing på alle kanter etterpå! Myke kanter, hvit treverk og finer lukta, ahh! Men har noen tenkt å gjøre dette selv, ta på en bukse som kan få sagmugg på seg

:blush:

Brukte 100(hva sier man? størrelse) siden det kun var rammeverket. tenkte på 120+ for sidepanelene når de kommer...

Neste dag:

Fronten har blitt maskert og opptegnet. Presise matematiske vurderinger og opptegningsmetoder ble brukt. Som skulle gjøre det til et godt produkt....

Men det har seg sånn at jeg og stikksagen ikke kommer helt overens.. så filing til natten falt på måtte til. se selv!

front1.jpg

Dog litt utydelig, kan en skimte opptegningen av utskjæringene. Jeg har ikke skåret ut knapp og led-plass til diskettstasjon. Er ikke sikker på om den burde være der allikevel...

front2.jpg

front3.jpg

5 x 5,25" porter

front4.jpg

Her skal det inn andre I\O porter som usb, firewire, keyboard, mic og phones. Trodde jeg hadde skåret for langt og stoppet halvveis slik bildet viser. Etter bildet ble tatt, fant jeg ut at det skulle egentlig skjæres ut helt til bunnen og gjorde det.

front4.jpg

Her ligger hovedkortplata(tegnet ut av et sidepanel) men fikk ikke tatt bilder før jeg sagde det ut... har tegnet opp skruehull fra et annet hk og tatt ca str. skal skjære den ut en gang til senere.

Det som ikke kan sees er at jeg også har skåret ut 5,25" sideplaten.

Keyboardet:

Denne idéen har kanskje ligget lengst i hodet...

Tenkte å bruke Neonwire, som fint ville kunne ligge mellom taster og keyboardcasen uten for mange drilloperasjoner. Mens windows ble reformatert i bakgrunnen fant jeg tid til denna:

1 stk grønn neonwire fra revolttek(3dfxcool)

lim

kniv

keyboard1.jpg

Den gjenkjennelige windows winduet på skjermen, grønn neonwire, og tastatur

keyboard2.jpg

Har åpnet det så mange ganger fra før for å vaske vekk cola og andre ulemskheter så jeg visste det ville være plass til den...

Så for å finne måten å organiser 1.5 meter med neonwire. Jeg prøvde meg fram og var kjempe fornøyd på første forsøk. Brukte maskeringstape for å være sikker på at den lå på plass.

keyboard3.jpg

:thumbs:

Så fulgte arbeidet med å skjære ut evt. småhindringer(forsterkninger i tastaturets plastikk skjell) og lime på plass. Brukte et middelssterkt plastikk lim, som jeg aldri finner noen oppave til. Her passet den ypperlig. Her er den siste biten. limte vel på ca 10 steder.

keyboard4.jpg

Test: i mørket opp-ned:

keyboard5.jpg

:wow:

keyboard6.jpg

Dessverre ble det ikke no bra når jeg satt den riktig... :( men:

keyboard7.jpg

Ved å løfte litt på den viser det seg at det bare er mangel på utganger for lyset, og ikke mangel på lys(var redd wire'en ikke skulle være sterk nok)!

Btw fikk helt matrix stemmning mens tastaturet var sånn :dribble:... må lage noe fett ut av denne

Det betyr at jeg bare må lage noen åpninger for at den skal bli perfekt! Men har ikke gjort det enda... Tenkte jeg skulle høre om noen hadde noen forslag enn bare lage flest mulig utløp for lyset. Vil gjerne ha forslag fra alle! :D:D

Det var de bildene jeg hadde for denne gang :scared: sry...

Var på lan og moddet litt mer. Men glemte kamera. En kamerat tok noen bilder men vet ikke hvor bra de ble. Skal prøve å få tak i de fortest mulig. Men dette sjedde:

Lagde feste for brenner'n, og de to harddiskskuffene mine(3dfxcool, som ikke selger dem lengre)

(Tenkte vi kunne gå inn på innmaten når kabinettet nærmer seg ferdig...)

Og jeg monterte hovedkortet mitt på hk.plata og inn i kabinettet. Bruker den nå som den er, med psu på slep ;) Men mer om det når jeg får bilder.

Fant også ut av det innledende innlegget ikke forteller noenting(nesten) om hva jeg har planer om, tenke å gjøre den om snart... skal si ifra når ;)

Btw: Hvis noen ikke la merke til hvordan hjørnestykket så ut:(beklager dårlig bildekvalitet, skal bli bedre til å ta k.l.a.r.e. bilder)

hjorne2.jpg

Har teorier om at den er grunnstenen i kabinettets styrke, og ikke minst at det holder sammen :lol:

nok for denne gang, håper det ikke er for mange skriveleifer...

:w00t:

edit: glemte et bilde...

Endret av LeChef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til:

Neon wire går på 5V hvis jeg ikke tar feil. En venn sa at jeg kunne hente de ut av keyboard tilkoblingen istede for å trekke en kabel langs keyboardkabelen. Noen som vet om det ville ha gått?

Btw fikk svar fra microplex idag, evo'n kommer inn om 2 uker... da blir det bestilling og mere moddings! :D

Endret av LeChef
Lenke til kommentar

Ang lyset i tastaturet: Det ser ut som du har noen forhøyninger under overplata på tastaturet (eeh.. fra bildene hvor du legger inn neonwiren). Hvis du Dremler vekk dem og erstatter dem med f.eks mattet plexi, tror jeg at du vil få den effekten du leter etter.

Lenke til kommentar

Dette er jo et edelt kunstverk!

Le Chef på lan:--- skrur av pc`n henter fram materialer og verktøy og setter i gang med å modde. Håper det ga god inspirsjon til våre " ikke modde " venner.

Jeg tror dessverre at inverteren til neonwiren går på 12V.

Lenke til kommentar

Det jeg også tenkte å gjøre når jeg så det første resultatet, men vurderer forslaget til karamba. Det kan virke noe vanskelig da plastikk-skallet er formet i buer slik at det ligger godt mot resten. Hvis jeg bytter det ut med plexi ville det kanskje ikke bli like stabilt...

Tenkte også på å borre masse hull, og evt. ta vekk mesteparten hvis det ikke blir pent, slik at jeg ender opp der jeg startet ;)

lyser 10 ganger så bra

Tenkte også på lysstyrke... hva med litt sølvfolie i bunnen? Da ville det bli fart på sakene tenker jeg !

Men nå forhandler jeg med far om innkjøp av dremel... Lyst til å vente på den :D

Jobber med selve kabinettet istede.

Men takk for innspill ballemann ;) og alle andre! Derfor man gidder å lage worklog...

edit: Btw: mattet plexi er klar plexi som er pusset med grovt sandpapir? Eller amndre måter å lage mattet effekt på?

Endret av LeChef
Lenke til kommentar

Bare til info, hvis bildene ikke funker så er serveren nede pga for mye trafikk på modde bildene :D

Skal prøve å dra nytte av ngt's hjemmeside plass som skal være med abonnomentet. Noen som vet noe om dette? Så inntil det blir fisket blir det ingen nye bilder :(

Fikk groom pakka igår! evo 360, mist cpu blokk, rheobus viftestyring, uv katoder, uv-reaktive kabler, m.m! Har også laget bunnplaten i kabinettet. Regner med å lage sidepanelene på søndag allerede! Hvis ikke jeg kjøper dremel, da gjør jeg ferdig hk-plate sånn at den blir trygg(skjermkort og lan kort sitter kun fast i agp og pci port :ermm:). Stay tuned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...