Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

"Stjelehor" og andres ubegrensede grådighet!


Anbefalte innlegg

"Stjelehor" og andre med de synes ikke lenger det er ille nok å overprise mobildata til abonnenter! Nå forventer de atpåtil dobbelt betaling i form av at de mener det ikke holder å få betalt for overpriset mobildata til abonnenter, men at de OGSÅ skal ha betalt fra innholdsleverendørene!!! "Stjelehor" har tidligere PÅSTÅTT at mobildata ikke er overpriset i Norge, men at det er dyrt med mobildata på grunn av norsk topografi og dermed dyrt å bygge ut. Dette er en påstand som er motbevist flere ganger, ikke minst med det at særlig "Stjelehor" har uforholdsmessig store overskudd. Dette hadde ikke vært mulig hvis marginene hadde vært så presset og kostnadene hadde vært så høye som det påstås!!! 

https://www.digi.no/artikler/telenor-vil-ha-betalt-for-bruk-av-mobilnettet-fra-netflix-og-google/538856

Kom på: Dette er jo vanvittig frekt av "Stjelehor" som presset gjennom nedleggelse av kobbernettet som var stabilt med god kapasitet. I tillegg til mindre stabilt mobilt internett skal "Stjelehor" nå på toppen av det igjen melke begrensede alternativ til mobilt bredbånd ENNÅ MER!!!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, torbjornen said:

Det er ikkje fyrste gongen at det er debatt om nettnøytralitet:

https://www.google.com/search?q=telenor+nettnøytralitet

Det ser ikkje ut til at Telenor sin tanke om å grafse til seg meir er lagt død.

"Stjelehor" sin gårdighet og deres evne og vilje til å dikte opp sin egen virklighet for å dekke over og skjule egen grådighet virker både høy og ustoppelig 😠

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (57 minutter siden):

"Stjelehor" og andre med de synes ikke lenger det er ille nok å overprise mobildata til abonnenter! Nå forventer de atpåtil dobbelt betaling i form av at de mener det ikke holder å få betalt for overpriset mobildata til abonnenter, men at de OGSÅ skal ha betalt fra innholdsleverendørene!!! "Stjelehor" har tidligere PÅSTÅTT at mobildata ikke er overpriset i Norge, men at det er dyrt med mobildata på grunn av norsk topografi og dermed dyrt å bygge ut. Dette er en påstand som er motbevist flere ganger, ikke minst med det at særlig "Stjelehor" har uforholdsmessig store overskudd. Dette hadde ikke vært mulig hvis marginene hadde vært så presset og kostnadene hadde vært så høye som det påstås!!! 

https://www.digi.no/artikler/telenor-vil-ha-betalt-for-bruk-av-mobilnettet-fra-netflix-og-google/538856

Kom på: Dette er jo vanvittig frekt av "Stjelehor" som presset gjennom nedleggelse av kobbernettet som var stabilt med god kapasitet. I tillegg til mindre stabilt mobilt internett skal "Stjelehor" nå på toppen av det igjen melke begrensede alternativ til mobilt bredbånd ENNÅ MER!!!

Telenor tjener jo på at innholdsleverandørene sender mye data, siden folk vil trenge mer kapasitet på abonnementene sine. Virker helt urimelig at Telenor skal få betalt to ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det som gjør dette ekstra råttent er at Telenor som selskap fikk overta mye verdier fra gamle televerket, så ekspanderte de over tid til utlandet da de fikk god mobilteknologi. Når så dette trynet så ble det dyrt for norske kunder siden de skulle dekke inn tapet.

Har hatt litt med Telenor å gjøre og kjenner meg igjen i flere ufrivillige og unødvendige oppgraderinger jeg ikke har bedt om eller fått varsel om.

Dette er verste sort importert business-praksis fra søppelselskaper.

Hadde det ikke vært for at andre konkurrere i Telenor sitt kjernenett hadde jeg ikke hatt noen som helst Telenor-tjenester i bruk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
vidor skrev (5 minutter siden):

Det som gjør dette ekstra råttent er at Telenor som selskap fikk overta mye verdier fra gamle televerket, så ekspanderte de over tid til utlandet da de fikk god mobilteknologi. Når så dette trynet så ble det dyrt for norske kunder siden de skulle dekke inn tapet.

Har hatt litt med Telenor å gjøre og kjenner meg igjen i flere ufrivillige og unødvendige oppgraderinger jeg ikke har bedt om eller fått varsel om.

Dette er verste sort importert business-praksis fra søppelselskaper.

Hadde det ikke vært for at andre konkurrere i Telenor sitt kjernenett hadde jeg ikke hatt noen som helst Telenor-tjenester i bruk.

Ja, jeg må si de har en veldig uheldig forretningspraksis overfor norske kunder. Oppgraderinger og tilleggsprodukter man aldri har bedt om. Jeg fikk sjokk når jeg hjalp noen eldre familiemedlemmer med deres mobil, TV og nett-tjenester. Flerfoldige tusener venget ut hver mnd for noe de trodde var nødvendig. Nå er de ikke kunder hos Telenor lenger.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, vidor said:

Det som gjør dette ekstra råttent er at Telenor som selskap fikk overta mye verdier fra gamle televerket, så ekspanderte de over tid til utlandet da de fikk god mobilteknologi. Når så dette trynet så ble det dyrt for norske kunder siden de skulle dekke inn tapet.

Har hatt litt med Telenor å gjøre og kjenner meg igjen i flere ufrivillige og unødvendige oppgraderinger jeg ikke har bedt om eller fått varsel om.

Dette er verste sort importert business-praksis fra søppelselskaper.

Hadde det ikke vært for at andre konkurrere i Telenor sitt kjernenett hadde jeg ikke hatt noen som helst Telenor-tjenester i bruk.

Ja, det stod artikkel på en nettavis så sent som her om dagen om en som hadde oppdaget at faren som bodde på hjem hadde fått "oppgradert" abonnementet sitt fra tre(?)GB til åtte(?) med en økning i abonnementsprisen på 50% eller noe slikt? Faren bruke ikke telefonen til annet enn å ringe, og brukte ikke data. Men Telenor avgjorde at alle som hadde det opprinnelige abonnementet skulle "oppgraderes" fordi "alle" brukte mer data. Det hadde "sikkert ikke" noe å gjøre med at Stjelehor samtidig passet på å å "oppgradere" prisnivået på abonnementet VESENTLIG...! 

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (2 minutter siden):

Ja, det stod artikkel på en nettavis så sent som her om dagen om en som hadde oppdaget at faren som bodde på hjem hadde fått "oppgradert" abonnementet sitt fra tre(?)GB til åtte(?) med en økning i abonnementsprisen på 50% eller noe slikt? Faren bruke ikke telefonen til annet enn å ringe, og brukte ikke data. Men Telenor avgjorde at alle som hadde det opprinnelige abonnementet skulle "oppgraderes" fordi "alle" brukte mer data. Det hadde "sikkert ikke" noe å gjøre med at Stjelehor samtidig passet på å å "oppgradere" prisnivået på abonnementet VESENTLIG...! 

Ja, og etter hva jeg kan se får man ikke lenger små datakvoter. Hos Telia tror jeg minste datapakke er 5 GB. Trist at dette er veien det går.

Tipper den gamle faren også hadde svindelforsikring med mer på toppen av abonnementet hos Telenor. Helt typisk at man plutselig får slikt på toppen, og jeg glemte vel å nevne fakturagebyr. I tillegg får man faktura på e-posten når man ikke er kunde hos Telenor lenger, så da må gamle folk begynne å bytte epost eller se seg tvunget til å betale until the bitter end.

Lenke til kommentar
On 4.11.2023 at 11:25 PM, Janvik said:

Nuvel 😅

Hastigheten avhang bl.a. av avstanden til sentral. Men med kobbernettet var det fullt mulig å laste ned i praksis ubegrensede mengder data pr. måned til normal bruk og vel så det. Nå er kanskje farten potensiellt høyere med særlig 5G og fiber, men til gjengjeld er abonnementene vesentlig dyrere hvis man skal bruke mye data med 5G i alle fall, og det er kvoter som ytterligere begrenser hvor mye data man kan laste ned pr. måned med mobilt internett. Men til vanlig bruk foretrekker jeg definitivt ubegrenset datakvote i kobbernettet fremfor ennå høyere pris og begrensert datakvote pr. måned over mobilnettet! På toppen av allt varierer mobildekningen veldig, og data over mobilnettet er vesentlig mer utsatt for støy og varierende signalforhold.

Lenke til kommentar
Just now, Trulss said:

Ja, og etter hva jeg kan se får man ikke lenger små datakvoter. Hos Telia tror jeg minste datapakke er 5 GB. Trist at dette er veien det går.

Tipper den gamle faren også hadde svindelforsikring med mer på toppen av abonnementet hos Telenor. Helt typisk at man plutselig får slikt på toppen, og jeg glemte vel å nevne fakturagebyr. I tillegg får man faktura på e-posten når man ikke er kunde hos Telenor lenger, så da må gamle folk begynne å bytte epost eller se seg tvunget til å betale until the bitter end.

Det er også en elendig praksis hos Stjelehor med betalt e-post og betalte meldinger for Bank ID. Sistnevnte forsvinner vel med Bank ID-app. Så da er det i det minste EN ENESTE positiv ting med Bank ID-app...

Joda, det er flere operatører som har abonnementer med lav datakvote:

https://www.tek.no/mobilabonnement/?data=0&callMinutes=5000&messages=5000&network=-1&features=

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (11 minutter siden):

Det er også en elendig praksis hos Stjelehor med betalt e-post og betalte meldinger for Bank ID. Sistnevnte forsvinner vel med Bank ID-app. Så da er det i det minste EN ENESTE positiv ting med Bank ID-app...

Joda, det er flere operatører som har abonnementer med lav datakvote:

https://www.tek.no/mobilabonnement/?data=0&callMinutes=5000&messages=5000&network=-1&features=

Jeg siktet til at de største operatørene ikke lenger tilbyr små datakvoter. Men at små datakvoter fortsatt finnes er bra, og jeg heier personlig på Nicemobil som har tilført noe helt nytt i abonnementsjungelen som ellers er ganske lik og kjedelig over hele linja. Da sikter jeg spesielt til deres faktura-metode/betalingsløsning og de rimelige abonnementene.

Når det kommer til Telenor har de vel noen fordeler ved roaming ute i den store verden, og muligens noe annet som hvermansen kanskje ikke tenker over, men som er "et must" for enkelte. Vi får være fornøyd med at det finnes et godt utvalg operatører å velge mellom tross alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Trulss said:

Jeg siktet til at de største operatørene ikke lenger tilbyr små datakvoter. Men at små datakvoter fortsatt finnes er bra, og jeg heier personlig på Nicemobil som har tilført noe helt nytt i abonnementsjungelen som ellers er ganske lik og kjedelig over hele linja. Da sikter jeg spesielt til deres faktura-metode/betalingsløsning og de rimelige abonnementene.

Når det kommer til Telenor har de vel noen fordeler ved roaming ute i den store verden, og muligens noe annet som hvermansen kanskje ikke tenker over, men som er "et must" for enkelte. Vi får være fornøyd med at det finnes et godt utvalg operatører å velge mellom tross alt.

OK.

Mulig det finnes fordeler hos Stjelehor, men da til en kraftig overpris. Vil tro det er svært sjelden at overprisingen deres for minimale fordeler faktiskt er verdt overprisen for de fleste. Mange er nok kunder hos Stjelehor "fordi de alltid har vært kunder hos Televerket"... Eller fordi de har hørt fra "noen" at Stjelehor "er "best" uten at noen er i stand til å gi en ordentlig forklaring på hvorfor Stjelehor "er best"...

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...