Diskusjon.no Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Stopper deg i døren om du blokkerer annonser.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 uBlock origin fikser biffen Ingen nødvendighet å se annonser. 1 Lenke til kommentar
itgrevelin Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Er ikke dette det samme som Twitch har prøvd i alle år? Å stenge folk ute, å leke katt/mus med adblocks? Lurer egentlig mest på hvem som faktisk godtar all den reklamen som dukker opp når man surfer. Hvordan tolererer de det? Eg hadde ikke klart å være på nett uten adblocks. 2 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Tenk på meg og andre som skaper innhold. Vi vil gjerne ha betalt for å bruke titalls timer hver uke på at andre skal bli informert eller underholdt. Hvis noe er verdt å se, er det verdt å betale også. 7 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Ja det er mange bra innholdsskapere det ute. En favoritt er han som lager skibbedi toilet. Tjener bra på noe så jævlig dårlig. Han er genial. Lenke til kommentar
Populært innlegg bo1e Skrevet 3. november 2023 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2023 (endret) Jeg hadde brukt youtube veldig mye mindre om det ikke var mulig å fjerne reklame. Merker det når jeg er på et sted med en stock nettleser og så trykker jeg meg inn på youtube uten å tenke meg om, og så er reklamene lenger enn tiden jeg hadde tenkt å bruke på å finne noe jeg lurte på i en video. Da er det takk og farvell med en gang. Et lite avbrekk i en lang video går det an å leve med, men konstante avbrytelser og lange reklamer i forkant orker jeg ikke. Når i tillegg reklame alltid gir meg mindre lyst til å kjøpe et produkt så er latterligheten av det komplett. Endret 3. november 2023 av bo1e 7 2 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Hver gang man blir blokkert av youtube skal man oppdatere ublock origin så holder det en uke til uten ads 2 2 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 12 minutes ago, BadCat said: Tenk på meg og andre som skaper innhold. Vi vil gjerne ha betalt for å bruke titalls timer hver uke på at andre skal bli informert eller underholdt. Hvis noe er verdt å se, er det verdt å betale også. En kan hviteliste kanaler i Ublock Origin, be seerne hviteliste deg. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Irriterende at de fjernet Premium Lite.. 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Når Youtube maser om adblocks, så høyreklikker jeg på thumbnailen og velger "Åpne i privat vindu". Har naturligvis aktivert adblock på private vinduer også. Har fungert så langt. Samtidig virker det som at denne blokkeringen av adblockere "nullstilles" annen hver dag eller så. For selv når jeg har blitt blokkert går det ikke mer enn en dag eller så før jeg kan se youtube igjen med adblock på. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 itgrevelin skrev (4 timer siden): Lurer egentlig mest på hvem som faktisk godtar all den reklamen som dukker opp når man surfer. Hvordan tolererer de det? Eg hadde ikke klart å være på nett uten adblocks. Jeg bare ser ikke på dem, jeg ser ikke noe poeng i å se på reklame, og jeg synes det er fint at små kanaler får sitt. Alternativet er premium så slipper man reklame. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 kr 119 for Premium og 179 for familie. Billig er det ikke. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Svein M skrev (2 minutter siden): kr 119 for Premium og 179 for familie. Billig er det ikke. Ikke så dyrt heller, å det blir garantert dyrere når folk ikke vil betale for seg med noe som koster oss ingenting. 1 Lenke til kommentar
itgrevelin Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 21 minutes ago, skaftetryne32 said: Jeg bare ser ikke på dem, jeg ser ikke noe poeng i å se på reklame, og jeg synes det er fint at små kanaler får sitt. Alternativet er premium så slipper man reklame. For youtube har eg premium, eg synes det var vell verdt pengene siden eg også er fan av youtube music. Spotify liker eg bare ikke. Men resten av nettet må eg ha adblocks på. Alternativt kan de heller bare legge ned, enn at eg ser på reklame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Påkrevd google konto, så nei, glem det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 Synes det er helt greit at YouTube forbyr adblocker. De må jo tjene penger på å la folk se videoer da det ikke er gratis å ha masse servere og folk til å passe på og utvikle plattformen videre. Det som irriterer meg mest med YT er ikke reklamen (som er lite nok til at det er akseptabelt), men alt tullet de driver å pusher. Det er alt for mye crap som kommer opp som forslag fordi jeg en eller annen gang klikket på noe crap, så blir du fotfulgt av det for resten av din levetid. YT trenger definitivt å forbedre forslagene sine når de merker at folk har null interesse av å se det de foreslår. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 vidor skrev (25 minutter siden): Det som irriterer meg mest med YT er ikke reklamen Sensur er også noe drit, med medfølgende demonetisering, spesielt rettet mot de som ikke prøver å markedsføre seg mot unger. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 BadCat skrev (6 timer siden): Tenk på meg og andre som skaper innhold. Vi vil gjerne ha betalt for å bruke titalls timer hver uke på at andre skal bli informert eller underholdt. Hvis noe er verdt å se, er det verdt å betale også. De fleste som driver med youtube seriøst får inn mer enn nok gjennom annonseinntekter, sponsorer og patreon. Den lille andelen som bruker adblocker har fint lite påvirkning på inntektene deres. 4 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 BadCat skrev (7 timer siden): Tenk på meg og andre som skaper innhold. Vi vil gjerne ha betalt for å bruke titalls timer hver uke på at andre skal bli informert eller underholdt. Hvis noe er verdt å se, er det verdt å betale også. Da får du komme deg på en annen kanal enn youtube. Har hatt premium i årevis, men med all den politiske sensuren deres får de ikke en krone mer av meg. 3 Lenke til kommentar
MK3 Skrevet 3. november 2023 Del Skrevet 3. november 2023 vidor skrev (1 time siden): Synes det er helt greit at YouTube forbyr adblocker. De må jo tjene penger på å la folk se videoer da det ikke er gratis å ha masse servere og folk til å passe på og utvikle plattformen videre. Det som irriterer meg mest med YT er ikke reklamen (som er lite nok til at det er akseptabelt), men alt tullet de driver å pusher. Det er alt for mye crap som kommer opp som forslag fordi jeg en eller annen gang klikket på noe crap, så blir du fotfulgt av det for resten av din levetid. YT trenger definitivt å forbedre forslagene sine når de merker at folk har null interesse av å se det de foreslår. Du vet at du kan velge "Ikke interessert" eller "Ikke anbefal denne kanalen"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå