Gå til innhold

Hva skjer med kulturen vår??? Hva feiler det oss??? Er dette en konsekvens av WOKE?

Anbefalte innlegg

ole_marius skrev (29 minutter siden):

Eksemplet mitt står fortsatt. I nazi-Tyskland sitt syn var motstandsbevegelsen vår også en terrororganisasjon. Jeg kan fint si at begge parter tar feil i deltemaet som er trukket opp nå, men å benekte okkupasjon av landområde er sentralt tema.

Når drev norske motstandsmenn og brente barn levende osv...??

Helt horribel sammenligning

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel bedriver ulovlig annektering av palestinske landområder, og det er ulovlig ferdig snakka. De bedriver også storstilt undertrykking av palestinere, igjen ulovlig. Samtidig har den palestinske motstandskampen alltid vært preget av terrorangrep mot sivile, både israelere og andre. 

Noen her husker sikkert Sohaila Andrawes, den smilende terroristen som henrettet en tysk flykaptein og som levde på norske velferdstjenester i flere tiår mens hun fikk støtte av folk som Mads Gilbert og RV/SV. Noen husker også palestinere som danset i gatene 11.9.2001, helt til Arafat slo ned på feiringene fordi han skjønte at det var dårlig PR. Og Mads Gilbert da, som mente 11.9.2001 var helt ok.

Jeg siterer et familiemedlem som var FN observatør på Gaza på 70 tallet: «det kommer aldri til å bli fred der nede». Og det er trist at en konflikt langt unna utspiller seg her til lands. 

Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 13.11.2023 den 5:10 PM):

Jødene, som aldri har fått være i fred. Når de for en gangs skyld er sterke og klarer å forsvare seg, så er jaggu det feil det også.

Men hvem skal forsvare jødene mot Netanyahu's regjering? Hundretusener av Israelere tok til gatene Israel rundt nå nylig i sommer for å protestere mot Netanyahu's avvikling av demokratiet.

Dessuten. Hamas. Representerer. Ikke. Palestina. Som. Helhet.

Å hevde at de gjør det, hjelper ingen, aller minst den Israelske sivilbefolkningen. Fordi det er akkurat det nasjonalistiske, sosialkonservative og anti-demokratiske krefter i regjeringen til Netanyahu ønsker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...