Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Indeksregulering etter sluttfaktura?


Sjørøver

Anbefalte innlegg

Jeg akkurat bygd meg nytt hus. I den forbindelse har jeg hatt en del tull med en leverandør. Ting har ikke blitt bestilt og levert når de skal. Folk har alltid møtt opp for sent som har skapt trøbbel. Fakturaene er ekstremt uoversiktlige og mangelfulle, men jeg har fått en sluttfaktura som vi går gjennom nå. Nå sluttet også prosjektleder deres ganske brått midt i gjennomgang av faktura. Nå har en ny person tatt over, og han vil indeksregulere alt fra jeg fikk pristilbud frem til det ble levert. Leverandør har garantert tapt mye penger på prosjektet, og jeg tror dette er et desperat forsøk på å dekke tapet. Det står i pristilbudet at det må tas høyde for prisstigning, men jeg har ikke fått varsel om dette tidligere. Jeg har også etterspurt reviderte og oppdaterte tilbud, uten at jeg har fått dette. 

 

TLDR: kan leverandør kreve indeksregulering etter alt levert og sluttfaktura er sendt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MegaMann2 skrev (16 timer siden):

Hva står i kontrakten vedrørende indeksregulering?

Det står at prisene jeg har fått er basert på gjeldende innkjøpspriser, timelønn osv. Det må tas forbehold om prisstigning, det er jeg informert om og aksepterer. Problemet er at de kommer med dette etter sluttfaktura, uten å ha varslet om det på forhånd. Jeg har også bedt om oppdaterte priser før vi startet, det fikk jeg aldri. 

 

Jeg har derfor lyst til å avvise kravet om indeksregulering, men er usikker på jussen i det. 

Lenke til kommentar

Gjelder prisregulering kun på materiell, og hvor lang tid gikk det isåfall fra tilbud til leveranse på dette. At selskapet muligens har regnet feil, gjennomført oppdraget for tregt eller ikke planlagt godt nok bør ikke være ditt problem. Hva er vilkårene ellers, alt betales på etterskudd når jobben er gjort f.eks?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...