Howard Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Pentium 4 EE 3,4 GHz i salg En nettbutikk lister nå Pentium 4 Extreme Edition 3,4 GHz for salg. Prisen er på drøye 9000 kroner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 <br />En nettbutikk lister nå Pentium 4 Extreme Edition 3,4 GHz for salg. Prisen er på drøye 9000 kroner.<br /><br /><a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=4899">Les artikkelen her Det var da som faan, den prisen der. Er ikke EE Xeon? Går for Prescott jeg, som de fleste andre tror jeg Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva er det som er så spesielt med Extreme Edition, så den koster 9k ? Er jo 'bare' 3.4.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva er det som er så spesielt med Extreme Edition, så den koster 9k ?Er jo 'bare' 3.4.. Xeon.. Cache... etc Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hehe.. skal ikke kommentere sarkastisk om leveringstid og pris her (det blir vel gjort nok av de andre her) men jeg vil bare spørre om den er laget med 130nm prosess eller 90nm ? (noen som vet dette helt sikkert eller har andre linker enn til hw.no?) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Den har heller ikke multiplikatorsperre, men jeg synes likevel ikke det forsvarer prisen. Edit: den er 130nm Endret 14. januar 2004 av Dollar Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 få se om snekker'n klarer å holde seg.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Den har heller ikke multiplikatorsperre, men jeg synes likevel ikke det forsvarer prisen. Jeg vet at Athlon FX ikke skal ha sperre på multiplier, men har intel kopiert idèen og gjort det samme? Er du sikker på at det ikke bare er en "ES" som er testet, og at det ikke er slik på de man får kjøpt? Ok. Siste 130nm CPU ? Omhyggelig plukket ut de få som klokker så langt eller redusert sikkerhetsmarginene? Tviler på det blir solgt mange av disse. Kan vel se på den mest som en kuriositet ala 3dfx' Voodoo 6000 med 4 grafikk-chip'er. Hehe.. Snekker'n er sikekrt bare offline eller så har han vel ikke oppdaget tråden ennå.. Bare gøy å få litt innspill fra han. (han har jo veldig god peil på hi-end Pentium 4 osv slikt) Endret 14. januar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 få se om snekker'n klarer å holde seg.... Han har tenkt å brenne opp en AMD 64 først..... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg vet at Athlon FX ikke skal ha sperre på multiplier, men har intel kopiert idèen og gjort det samme? Er du sikker på at det ikke bare er en "ES" som er testet, og at det ikke er slik på de man får kjøpt? Ok. Siste 130nm CPU ? Omhyggelig plukket ut de få som klokker så langt eller redusert sikkerhetsmarginene? Tviler på det blir solgt mange av disse. Kan vel se på den mest som en kuriositet ala 3dfx' Voodoo 6000 med 4 grafikk-chip'er. Det er vanskelig å si hvem som kopierer hvem (siden FX og EE ble lansert samme dagen). P4 EE skal ikke være sperret, har selv "klødd" på et eksemplar, det var en ES CPU - denne var sperret (eller hovedkortet trodde det) men det skal ikke gjelde salgsmodellene. Rykter sier at også "vanlige" Northwood skal taes opp til 3.4GHz, og ser man på overklokkingsegenskapene til selv rimlige P4'er antar jeg at Intel har relativt små problemer med å nå 3.4GHz hvis de vil. At det blir en kuriositet tviler jeg ikke på, Prescott kommer helt sikkert til å være omtrent like raske (eller raskere) til bokstavlig talt halve prisen og Intel har tidligere sagt at de vil migerer så raskt som mulig til Prescott (logisk siden den er billigere å produsere enn NW). Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Kommer jo til å bli et samleobjekt mer enn en prossessor, dette. "Se, jeg har et eksemplar av den svinebeindyre CPU-en som ikke slo an i sin prisklasse!" Lenke til kommentar
v0id Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det hadde vært noe å henge opp i ramme og glass, det. Så kan en skryte til barnebarna at man svidde 10k på èn prosessor som intel helst ikke vil selge, og som ingen vil ha Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bare en ting å si om denne prosessoren (jeg snakker ikke om ytelse men om PRISEN) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Psdata hadde den inne for en uke siden til 8600.- de ble fri samme dag eller dagen etter. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Psdata hadde den inne for en uke siden til 8600.- de ble fri samme dag eller dagen etter. Kjøpte du alle? Lenke til kommentar
litjkarn Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det hadde vært noe å henge opp i ramme og glass, det.Så kan en skryte til barnebarna at man svidde 10k på èn prosessor som intel helst ikke vil selge, og som ingen vil ha Ingen ville ha? Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) for den prisen får man vel 2stk cpu'r og dual-cpu-hk.. både fra intel og AMD.. Edit: fant dual-hk og 2stk 2.8Xeon = NOK 8 934,23 inkl. mva Endret 14. januar 2004 av zemtex Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det er vanskelig å si hvem som kopierer hvem (siden FX og EE ble lansert samme dagen). P4 EE skal ikke være sperret, har selv "klødd" på et eksemplar, det var en ES CPU - denne var sperret (eller hovedkortet trodde det) men det skal ikke gjelde salgsmodellene. Prosessoren vi testet tillot multiplikator fra 12 til 16 (+ 8). Mao ikke mulig å stille oppover. Tviler sterkt på at Intel vil slippe en CPU med denne muligheten med det første. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 God pris dette, tror jeg bestiller to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå