Bekk Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg bor i borettslag fra 70-årene og skal få installert balansert ventilasjon. Lurer på om det er lurt å få koblet ny ventilator til den balanserte ventilasjonen eller om jeg heller bør koble den til uteluft? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kjøkkenventilator skal ikke kobles til balansert ventilasjon. I et slik borettslag må du (vel) kjøre resirkulasjon med kullfilter(?). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Der jeg bodde tidligere, var kjøkkenventilatoren koblet til anlegget for balansert ventilasjon. Alle komponenter i anlegget var tilpasset, og anlegget var justert slik at alt fungerte sammen. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 mobile999 skrev (7 minutter siden): Kjøkkenventilator skal ikke kobles til balansert ventilasjon. I et slik borettslag må du (vel) kjøre resirkulasjon med kullfilter(?). Bor i leilighet med balansert ventilasjon hvor det er ett avtrekk på badet og ett hvor kjøkkenventilator normalt står, om det ikke kalles det, så det tror jeg ikke stemmer. Det er ikke en vanlig vifte man kan justere hastighet og lager knapt lyd, men funker fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå