evero* Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg har et digitalkamera, sony cybershot p-5, som jeg blant annet bruker til å ta skibilder med. Problemet er at når det blir kaldt, mister jeg batterikapasiteten veldig fort! Det blir bedre ved å ha kamera i en lomme innenfor jakken, men fortsatt er det snakk om en 20 bilder før batterilampen blinker... Er det noen som har noen gode råd? Hvis jeg evt. skal kjøpe et nytt kamera, hvilket er best til denne bruken? Altså: - kompakt - god batterikapasitet - manuell inst./prog for action-bilde - rask autofokus og oppstart Synes casio qv-r51 ser kult ut, men vet lite om det, og når det kommer.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Fotografer som fotografere digitalt eller med motor, altså behov for batteri, bruker å ha ekstra batteripakker på kroppen. Helst så nært inntil huden som mulig, slik at de holder seg varm. Du bør helst ha minst 3 ekstra batteripakker, variere jo etter hvor lenge du skal være ute.. Skal du være helt kvitt dette må du skaffe deg et manuelt speilrefleks som ikkje bruker batteri... Ingen digitale eller automatiske kamera er egnet for fotografering i kulde... dessverre. Lenke til kommentar
Heisanheisan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Kjøp kamera som kan bruke AA baterier, kjøp deretter oppladbare AA baterier med høyest mulig mAh. Ta deretter med deg en lomme med batterier på tur. Lenke til kommentar
-erling- Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 -Og for å få toppladet batteriene, noe som er særs viktig vinterstid, er det VIKTIG med en god lader: http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM Se også test av NiMH batterier her: http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå