elRogero Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hadde en maskin med 2 IDE-disker som var "koblet i RAID". Maskina kræsja (mest sannsynlig prossesor som gikk t hæl....) og har nå kjøpt nytt hovedkort osv. Er det mulig å få henta ut data fra de diskene som var koblet i RAID? Windows finner ikke diskene om jeg kobler de opp normalt. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 de må antageligvis kobles opp igjen i raid.. kjørte du i raid 0? hvis du kjørte det må du koble opp igjen diskene i raid 0 for å få ut igjen dataen siden diskene da deler filene likte mellom seg.. Lenke til kommentar
elRogero Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Problemet er at jeg ikke husker... men er det bare å prøve da eller til det funker? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) de må antageligvis kobles opp igjen i raid.. kjørte du i raid 0? hvis du kjørte det må du koble opp igjen diskene i raid 0 for å få ut igjen dataen siden diskene da deler filene likte mellom seg.. Joda. Du må nok kjøre i RAID. Problemet er bare det at hvis du hadde onboard RAID - slik at RAID-kontrolleren ligger på hovedkortet, vil det si - må du nok finne et tilsvarende hovedkort med like RAID-kontrollere som de du hadde før, hvis du vil få ut all lagret data. Hvis du prøver å koble et definert array der diskene er oppsatt på onboard RAID opp mot en ny kontroller, vil det ikke virke. Derimot, hvis RAID-kontrolleren er f.eks. PCI-basert, er det mye lettere, ettersom du da kan bokstavlig talt kan ta ut og flytte kontrolleren til den PC'n som måtte passe deg. Det gjenstår å se da, har du "on-" eller "off-board" RAID-kontroller? Endret 14. januar 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
elRogero Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 [svelger tungt] on-board :-( Og det hovedkortet virker ikke......... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 [svelger tungt] on-board :-(Og det hovedkortet virker ikke......... Hvilket hovedkort hadde du da? Har du ingen kamerater med tilsvarende hovedkort, eller annen mulighet for å få lånt deg et tilsvarende kort, da? Det kan jo hende at det hadde gått an å sette inn en annen CPU, til nødsfall, hvis du er sikker på at det var den som røk, og HK ikke fikk "varige men" av det...? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg hadde hovedkort med intergrert RAID, i forbindelse med oppgradering så kjøpte jeg nytt hovedkort uten RAID kontroller. Jeg kjøpte da en egen RAID kontroller, koblet til diskene og alt funka som før. Ingen problemer alt funka helt perfekt. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg hadde hovedkort med intergrert RAID, i forbindelse med oppgradering så kjøpte jeg nytt hovedkort uten RAID kontroller.Jeg kjøpte da en egen RAID kontroller, koblet til diskene og alt funka som før. Ingen problemer alt funka helt perfekt. Heldig for deg Samme produsent, eller? For i teorien er ikke det mulig, men nå kan det jo hende at det har skjedd noe oppsiktsvekkende på RAID-fronten som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ja det var samme produsent. Promise kontrollere...... Hva med å finne ut hva kontroller produsenten på hoved kortet heter, og så ta en sjanse, og kjøpe et løst PCI kort fra samme produsent!? Lenke til kommentar
elRogero Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Kortet er f**ked- det er et ABIT BL-7. Noen som vet hvilken kontroller det har og evt. hvilke andre kort som har samme? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Et lite søk på Abits hjemmesider førte meg hit. Her står det at det du har er: "Ultra DMA 100/RAID High Point HTP370 IDE Controller" Dvs. fra produsenten High Point. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Tror det er verdt et forsøk å kjøpe en kontroller fra High Point... Lykke til. Fint om du poster hvordan det går hvis du kjøper et RAID kort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå