Gjest c9352...741 Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg og min søster mistet faren vår for 5 år siden, mamma har siden da sittet i uskiftet bo. Mamma har i det siste vært veldig vanskelig med Farsarven vår. Vi har aldri egentlig diskutert noe rundt denne delingen, eller arven i seg selv tidligere. Hun fikk ny kjærest for 2 år siden, å har etter dette forandret seg veldig. Hun har blitt veldig kynisk og utspekulert. Vi har dessverre ikke noe kontakt med henne, etter at hun fikk seg en ny mann. Hun kontaktet advokat ang Farsarven vår. Mamma sitter med et stort hus og mye innbo. Vi har en i slekten som jobber som takstmann, mamma kontaktet han tidligere i år, og fikk en veldig(!) lav takst på huset sitt. Nå, for ikke så lenge siden, kontaktet jeg dette familiemedlemmet( han som tok taksten) . Og han fikk da sjokk når han fikk vite at taksten som hun hadde fått, var i forhold til farsarven vår, noe han ikke visste. Han sa at hun hadde sagt, at hun ville ha lavest mulig takst, han anbefalte oss på det sterkeste og kreve en ny takst fra et annet firma her vi bor, han vil ikke skrive noe skriftlig iom at dette er en liten slekt, han ønsker ikke noe styr. Både jeg og min mor har advokater. Vi sendte da brev gjennom min advokat til min mor, der advokaten vår anbefalte min mor å ta en ny takst på huset. Noe min mor godtok, men at jeg måtte da betale for dette selv. Jeg skal nå kontakte en ny megler å få ordnet med en ny takst på huset til min mamma. Det jeg da lurer på er; skal, eller kan jeg fortelle den nye takstmannen vår, om det jeg hørte om den"gamle" taksten, da mener jeg, det med at mamma hadde sagt at hun ville ha så lav takst som mulig, og at han megleren var sjokkert, når det viste seg at dette var angående farsarven vår. Og at han bekreftet til meg at de hadde satt en veldig lav takst? Eller? Hva mener dere? Anonymous poster hash: c9352...741 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Er ikke dette et spørsmål din advokat kan gi deg et mer fullstendig svar på? Generelt sett bør man for å få en mest mulig uhildet takst ikke legge føringer på takstmannen i form av å legge frem andre verdivurderinger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå