Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Urinprøver for å få opphevet midlertidig kjøreforbud - prisoverslag?

Gjest 48948...2d3

Anbefalte innlegg

Gjest 48948...2d3

Hei,

Jeg var innlagt på avrusning i 2019/2020 og fikk derfor midlertidig kjøreforbud så kan derfor ikke kjør bil før den er opphevet. 

Jeg har aldri kjørt i ruset tilstand og er derfor uenig i hele greia. For hvis jeg ikke hadde bedt om hjelp så hadde jeg fortsatt kunne kjørt bil. Men dette er ikke tråden for klaging på akkurat den delen. 

For å få den opphevet må jeg gå på månedlig urinprøver i 6 måneder. Da får jeg opphevet kjøreforbudet. Men jeg må fortsette med urinprøver i 5 år, og hvis jeg feiler en så får jeg kjøreforbud igjen. 

Dette er forsåvidt greit, men problemet ligger i at jeg må betale for urinprøvene selv. Noen som har vært igjennom denne løypa før og som kan gi meg et prisoverslag? Fastlegen min kunne ikke svare på dette. 

Anonymous poster hash: 48948...2d3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 48948...2d3 skrev (20 timer siden):

Hei,

Jeg var innlagt på avrusning i 2019/2020 og fikk derfor midlertidig kjøreforbud så kan derfor ikke kjør bil før den er opphevet. 

Var det ikke meningen at denne praksisen skulle opphøre ? Nettopp fordi folk ikke søker hjelp når de blir straffet for kriminelle handlinger som ikke har skjedd. Merkelig å straffe noen for å søke hjelp, og for handlinger som de i beste fall mistenker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, skaftetryne32 said:

Var det ikke meningen at denne praksisen skulle opphøre ? Nettopp fordi folk ikke søker hjelp når de blir straffet for kriminelle handlinger som ikke har skjedd. Merkelig å straffe noen for å søke hjelp, og for handlinger som de i beste fall mistenker. 

Det ligger i samme skuff som alle justismordene - det viktigste er å vise iver i å verne om velferdsstaten. Individet er uvesentlig - fellesskapet er alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...