Gjest 48948...2d3 Skrevet 25. oktober 2023 Del Skrevet 25. oktober 2023 Hei, Jeg var innlagt på avrusning i 2019/2020 og fikk derfor midlertidig kjøreforbud så kan derfor ikke kjør bil før den er opphevet. Jeg har aldri kjørt i ruset tilstand og er derfor uenig i hele greia. For hvis jeg ikke hadde bedt om hjelp så hadde jeg fortsatt kunne kjørt bil. Men dette er ikke tråden for klaging på akkurat den delen. For å få den opphevet må jeg gå på månedlig urinprøver i 6 måneder. Da får jeg opphevet kjøreforbudet. Men jeg må fortsette med urinprøver i 5 år, og hvis jeg feiler en så får jeg kjøreforbud igjen. Dette er forsåvidt greit, men problemet ligger i at jeg må betale for urinprøvene selv. Noen som har vært igjennom denne løypa før og som kan gi meg et prisoverslag? Fastlegen min kunne ikke svare på dette. Anonymous poster hash: 48948...2d3 Lenke til kommentar
Gjest 18af7...33d Skrevet 25. oktober 2023 Del Skrevet 25. oktober 2023 Spør Furst. Anonymous poster hash: 18af7...33d Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Gjest 48948...2d3 skrev (20 timer siden): Hei, Jeg var innlagt på avrusning i 2019/2020 og fikk derfor midlertidig kjøreforbud så kan derfor ikke kjør bil før den er opphevet. Var det ikke meningen at denne praksisen skulle opphøre ? Nettopp fordi folk ikke søker hjelp når de blir straffet for kriminelle handlinger som ikke har skjedd. Merkelig å straffe noen for å søke hjelp, og for handlinger som de i beste fall mistenker. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 1 hour ago, skaftetryne32 said: Var det ikke meningen at denne praksisen skulle opphøre ? Nettopp fordi folk ikke søker hjelp når de blir straffet for kriminelle handlinger som ikke har skjedd. Merkelig å straffe noen for å søke hjelp, og for handlinger som de i beste fall mistenker. Det ligger i samme skuff som alle justismordene - det viktigste er å vise iver i å verne om velferdsstaten. Individet er uvesentlig - fellesskapet er alt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Regn med en egenandel på ca 110-120 kr per prøve Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Fastlegen skal kunne slå opp hva de tar i egenandel, og har god oversikt på hvordan dette fusiliers. Og tilby alternativ som f.eks kun å innlevere Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 54 minutes ago, del_diablo said: Og tilby alternativ som f.eks kun å innlevere Hva mener du med dette? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 49 minutes ago, oldboy said: Hva mener du med dette? Må du kjøpe glassene selv, eller får du glass for prøvetaking av legekontoret innbakt i prisen for å ta prøvene? Må du på legekontoret for å ta prøven, eller må du på legekontoret for å leve prøven? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Vanligvis så må man møte opp tilfeldigvis på legekontoret for å avgi prøve. Egenandelen man betaler er for at de tar prøve og analyserer det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Og det er derfor det er underlig at fastlegen ikke kan gi et prisoverslag. Egenandelen er kjent, og så er prisen på beholderen. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Ganske enkelt. Regn med en til to ganger per måned de første 6 månedene. Har du pisset rent og får igjen førerkort så tipper jeg en gang i kvartalet etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå