Gå til innhold

Overvåkingskamera med WiFi og tilkoplingsproblem

Anbefalte innlegg

NULL skrev (28 minutter siden):

Hvis du setter C50 i aksesspunktmodus, er det Telenor-ruteren som vil stå for utdelingen av IP-adresser. Du setter videre opp C50-en med et annen SSID enn Telenor-ruteren. Ved å deaktivere DHCP på C50-en, som potensielt også deaktivere brannmur og visse andre funksjoner, vil du for så vidt oppnå det samme.

Aksesserer du Tapo-kameraet med noe annet enn Tapo-appen? I så fall er det jo ikke nøye om det er "dobbel NAT", ettersom kameraet setter opp forbindelsen mot Tapo-skytjenesten og all kommunikasjon går via dette. Benytter du imidlertid lokal tilgang til kameraet, f.eks. i forbindelse med en NVR-løsning, vil det kunne være mer problematisk.

Som guroer inne IP teknikk vil se, så er ikke nettverksteknikk og området noe jeg kan har en særlig  god innsikt i, derav er tråden opprettet. Jeg er jo saktens derfor heller ikke sikker på hva jeg blaner inn og som er relevant/ikke relevant i tråden.

Såpass har jeg skjønt at man i 99% av tilfelle for private LAN bruker bare en ruter, og det er denne som skal rute (DHCP). Noe annet ville bare skapt trøbbel, trøbbel,  eller et oppsett med SUB-maske teknikk som jeg ikke har innsikt i. Min ruter er Telenor1, fordi jeg har abon. hos dem. C50 i garasjen som  er aktivert som en AP har annet SSID i navnet, enn Telenor1 sin. For Wi-Fi kameraene og sikkerhet er nok ikke det området jeg har vært noe særlig opptatt av. Det eneste jeg der har gjort er at for log inn i kameranavnet har ikke benyttet 'admin' og de er PSW beskyttet.

For TAPO kameraet må slike alltid førstegangs aktiveres gjennom mobil appen. Jeg bruker ikke TAPO appen, men PC programmet Blue Iris for kameraene mine med ONVIFI løsningen. Det er eksisterende kontakt med TAPO kameraet, men Telenor1 viser at styken er ca '35' Jeg har andre Wi-Fi enheter der bakgrunnsfargen hvor signalstyrke verdiene angis er sterkt grønt og verdiene ca 80-90. For TAPO kameraet er fargen lyse rødt. Denne styrken nede på '35' fører ofte til at kameraet mister kontakten med Telenor1, eller er hakkete i live-bildet der hvor robotgressklipperen med sine bevegelser kommer inn i kamera bildet.

Frem til nå har jeg ennå ikke skjønt/forstått det, eller lest: gjør slik og slik, og du har kamera trafikken per Wi-Fi igjennom AP boksen i garasjen. Det er jo undelig, fordi jeg kan være i garasje området, gå inn på mobiltelefon innstillinger, finner AP i garasjen, kobler meg til denne og jeg bruker da AP i garasjen for internett surfing. MEN, det er jo saktens ikke DEN type oppgave jeg vil at kameraet skal gjøre. Og det er ve her forskjellene ligger, uten at jeg har den rett IP tekniske innsikt til å se/skjønne hva jeg skal gjøre med det(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til info. Fant et par interessante artikler på tomshardware. Hi-Tech-tyvene bruker wi-fi-jammere for å slå ut trådløse nettverk.

"Før vi går videre, har vi noen forslag til de som nå lurer på effekten av hjemmesikkerhetssystemer med trådløse komponenter. For det første bør du fysisk koble til noen av enhetene som gir mulighet for kablet tilkobling og lokal lagring av opptak. For det andre kan du bruke smarthusteknologi som får det til å se ut som om noen er hjemme. Det kan også hende at enheten din har muligheten til å sende varsler når signalet/forbindelsen blir avbrutt, og det kan lønne seg å leke med disse innstillingene.

Translated with DeepL.com (free version)"

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...