Gå til innhold

Gjensidige Kundeutbytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nasjonalisten skrev (14 minutter siden):

Etter at familie fortalte meg at hun fikk 2000,- i 2022's kundeutbytte så vurderer jeg å bytte.

Hva får dere som er gjensidige-kunder i utbytte? Jeg regner med at det er basert på hvor mye dere betaler inn i potten.
Har de generelt god kundebehandling, bra priser, og er uten større kontroverser ved skade?

Jeg har vært gjensidigekunde i mange år, men kun hatt behov for å bruke forsikringen et par ganger, det har da gått aldeles knirkefritt. Allikevel har jeg byttet flere ganger, da jeg har funnet andre selskaper som er billigere pr år, selv når man regner inn eventuelt utbytte.  Sist jeg sjekket, kunne de ikke matche det jeg har, og da går jeg heller ikke tilbake. 

Jeg vil heller betale mindre og kunne investere det jeg sparer med en gang, kontra å vente til utbytte kommer, selvom det selvsagt er digg med en liten ekstrautbetaling en gang i året. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

forsikringsselskapene kan være billigst på en spesifikk model/merke men dyrest på et annet. Hadde Vardia som billigst en gang, men byttet bil og da lå de plutselig i øvre prissjikt.

Vet ikke om det er "avtalt spill" dvs. dele markedet seg mellom, eller om det er tilfeldigheter. Er i alle fall neppe økonomisk lurt å være bilforsikringkunde ett sted for-evig-tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan argumentere for at erfaring med knirkefri håndtering ved skade er verd en noe høyere premie, ellers er det jo bare å se på pris hos konkurrent vs hos Gjenstridige inkludert "rabatten". Er jo samme prinsippet med rabattkort på matbutikker: Hjelper jo ikke med 1-2 prosent kjøpeutbytte hvis konkurrenten er ti prosent billigere.

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (På 24.10.2023 den 4:32 PM):

Husk at man må betale skatt på utbyttet man får fra Gjensidige. Er vel 22% eller noe.

litt snodig denslags "frynsegode" blir håndtert annerledes enn utbytte fra Trumf bonus etc. som man også kan ta ut i kontanter?

fins sikkert en logisk forklaring på det, men hva det er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...