Alex_DeLarge Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg vet at det er mye mas om DVD-brenning, men jeg må spørre allikevel... Når jeg skal brenne DVD'er i Nero, er jeg visst nødt til å ha videofilene i noen sære formater (blant annet IFO, hva nå enn det er). Nå tenker dere sikkert "tosken vet ikke hva det er en gang", men jeg må jo få vite det en eller annen gang, så jeg spør dere kloke hoder. Jeg trodde MPEG2 skulle holde jeg, men... Hvordan får jeg gjort om mine filer til IFO og den slags? Hvordan får jeg ting til å funke rett og slett? På forhånd takk. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg vet at det er mye mas om DVD-brenning, men jeg må spørre allikevel...Når jeg skal brenne DVD'er i Nero, er jeg visst nødt til å ha videofilene i noen sære formater (blant annet IFO, hva nå enn det er). Nå tenker dere sikkert "tosken vet ikke hva det er en gang", men jeg må jo få vite det en eller annen gang, så jeg spør dere kloke hoder. Jeg trodde MPEG2 skulle holde jeg, men... Hvordan får jeg gjort om mine filer til IFO og den slags? Hvordan får jeg ting til å funke rett og slett? På forhånd takk. Det enkleste er vel å ta en titt på eksempelvis http://www.dvdrhelp.com der det meste står forklart. Kort fortalt må du ha software som lager til ett dvd prosjekt. Men alt dette og mer til er forklart opp og ned i mente på blant annet linken over. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Praktisk nyttig informasjon (håper jeg da...): *.ifo, *.vob og *.bup er alle filer som er en del av DVD film, dvs. MPEG2. Det er de filene du skal brenne. *.ifo er informasjonsfiler som inneholder informasjon (duh..) om videoen. *.vob er selve videofilene (eller menyen, som egentlig er "bilder-og-lyd" de også). *.bup er undertekstene i filmen. *Med forbehold om småfeil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå