Deechon Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg ser etter å erstatte rundt 3 kunststykker med nye bilder i hjemmet, og lurer på om noen kjenner til en butikk som er bra. Må nemlig ha muligheten til å handle fysisk (for å se bildene selv) før jeg evt kjøper. Ikke noe svindyrt, må være normale/oppnåelige priser. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Bruktbutikker har ofte også malerier. Trenger ikke å gå på dyre kunstgallerier. Om kunstneren er anerkjent og bildet verdifullt kan nok variere en del, men du finner sikkert noe du liker. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 I Oslo eller hva? Hele landet? Hva slags type kunst leter du etter, i hvilken prisklasse? 4 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Atib Azzad skrev (16 minutter siden): I Oslo eller hva? Hele landet? Hva slags type kunst leter du etter, i hvilken prisklasse? Whoops det gikk litt fort i innlegget ja. Hvis butikken virker bra så er jeg villig til å reise hvor som helst i oslo/viken/telemark. Maks 10k per bilde, men aller helst under dette. Endret 20. oktober 2023 av Deechon Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Okei, den prisklassen er nok forbeholdt verk av kunstnere mer i startfasen, eller bruktkunst slik mannen foreslo. Gallerier i Oslo jeg kommer på som kan tilby noe i slikt er Studiohalv, Street art Oslo, hos Arne, galleri Vekta, galleri Duer, Heiaklubben, Sagene kunstsmie, og Galleri 69. 3 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2023 Takk for forslag Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Bildene i bruktbutikker som jeg snakker om pleier å koste mye mindre enn dette. Om dette handler om å kjøpe noe du liker, og ikke en økonomisk investering for verdiøkning og videresalg, så er lav pris bare positivt. Du finner kanskje aldri noe informasjon om kunstneren på Wikipedia, og maleriet har kanskje ingen verdi for samlere. Men det kan være midt i blinken for stua di. Det er flere kristne bruktbutikker, der overskuddet går til en god sak. Har sett mange malerier på NMF Gjenbruk , men jeg har ikke vært i bruktbutikker i din region. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå