Gå til innhold

Husforsikring

Seig2

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg har forsikring gjennom Gjensidige. Innbo, reise og bil (elbil). Betaler totalt 8500+3067 (trafikkforsikringsavgift) i året.

Jeg har nylig overtatt et hus, og fått tilbud på husforsikring. 480,- per mnd.
Det er et lite hus, gammelt (byggeår 1930), men nylig totalrenovert.

Så til spørsmålet. Vil det være mulig for meg å forhandle ned pris? Bør jeg sammenligne med andre forsikrigssselskap? Kan nylig totalrenovering få ned prisen? Eller betaler jeg allerede lite på forsikring?
Jeg orker ikke registrere meg på bytt.no og få titals telefonoppringninger fra forsikringsselskap:-)

På forhånd takk for hjelp:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid greit å sammenligne med andre.

Nå vet ikke jeg hvor stort ett "lite" hus er, men sammenlignet med hva jeg betaler for mitt, på ca. 150 kvm, totalrenovert i 2015 og dobbel garasje, så ligger du lavere i pris. Jeg har Hus pluss-forsikringen til samme selskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Seig2 skrev (1 time siden):

A Vil det være mulig for meg å forhandle ned pris?

B Bør jeg sammenligne med andre forsikrigssselskap?

C Kan nylig totalrenovering få ned prisen? Eller betaler jeg allerede lite på forsikring?

A: Det er det, men noen gir ingenting, andre er fleksible. De fleste justerer deg opp igjen etter et år, så da er det ny runde.

B: Klart det! Forsikring er som bank, ingen er best på alt.

C: Neppe. En standardheving vil heller øke prisen. Unntaket kan være forbedringer som øker sikkerheten mot innbrudd, vannskader og brann.

Bruk nettsidene til de 3-4 største selskapene og sjekk priser selv. Vær obs på avtaler og rabattordninger, her kan det være mye å hente. Medlem i DNT, fagorganisert, COOP, OBOS og mye annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...