Seig2 Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Hei, jeg har forsikring gjennom Gjensidige. Innbo, reise og bil (elbil). Betaler totalt 8500+3067 (trafikkforsikringsavgift) i året. Jeg har nylig overtatt et hus, og fått tilbud på husforsikring. 480,- per mnd. Det er et lite hus, gammelt (byggeår 1930), men nylig totalrenovert. Så til spørsmålet. Vil det være mulig for meg å forhandle ned pris? Bør jeg sammenligne med andre forsikrigssselskap? Kan nylig totalrenovering få ned prisen? Eller betaler jeg allerede lite på forsikring? Jeg orker ikke registrere meg på bytt.no og få titals telefonoppringninger fra forsikringsselskap:-) På forhånd takk for hjelp:-) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Det er alltid greit å sammenligne med andre. Nå vet ikke jeg hvor stort ett "lite" hus er, men sammenlignet med hva jeg betaler for mitt, på ca. 150 kvm, totalrenovert i 2015 og dobbel garasje, så ligger du lavere i pris. Jeg har Hus pluss-forsikringen til samme selskap. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Seig2 skrev (1 time siden): A Vil det være mulig for meg å forhandle ned pris? B Bør jeg sammenligne med andre forsikrigssselskap? C Kan nylig totalrenovering få ned prisen? Eller betaler jeg allerede lite på forsikring? A: Det er det, men noen gir ingenting, andre er fleksible. De fleste justerer deg opp igjen etter et år, så da er det ny runde. B: Klart det! Forsikring er som bank, ingen er best på alt. C: Neppe. En standardheving vil heller øke prisen. Unntaket kan være forbedringer som øker sikkerheten mot innbrudd, vannskader og brann. Bruk nettsidene til de 3-4 største selskapene og sjekk priser selv. Vær obs på avtaler og rabattordninger, her kan det være mye å hente. Medlem i DNT, fagorganisert, COOP, OBOS og mye annet. Lenke til kommentar
Seig2 Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Huset er kun 80m2, ingen garasje. Men en naustrekke/uthus på ca 30m2 Endret 20. oktober 2023 av Seig2 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Eldre hus er ofte dyrere å forsikre da det er større risiko forbundet med dem. Feks gammelt elektrisk anlegg etc Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Under 6 tusen er billig. Jeg betaler ca 12-13 i året. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Husforsikring er vel mer enn bare husforsikring? Hvilke husforsikring har du? Standard? Lenke til kommentar
Seig2 Skrevet 23. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2023 Opplyste om renovering, div el-oppgraderinger, rør i rør, vannstoppekran etc og fikk husforsikring ned i fra 580 til 400 Per mnd. Har standard forsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå