Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Da er det duket for enda en runde i familiekrangelen: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/0Q8XVM/aftenposten-gjert-ingebrigtsen-er-anmeldt-av-et-familiemedlem Denne nye anmeldelsen er ikke like lett å forsvare seg mot og overrumplet nok Gjert……. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Inspector skrev (10 timer siden): Da er det duket for enda en runde i familiekrangelen: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/0Q8XVM/aftenposten-gjert-ingebrigtsen-er-anmeldt-av-et-familiemedlem Denne nye anmeldelsen er ikke like lett å forsvare seg mot og overrumplet nok Gjert……. Kanskje folk begynner å forstå at det ikke er utakknemlige brødre som er årsaken snart... Det blir nok en runde inne for Gjert. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 7 minutes ago, Salvesen. said: Kanskje folk begynner å forstå at det ikke er utakknemlige brødre som er årsaken snart... Det blir nok en runde inne for Gjert. Er ikke slike saker ekstremt problematiske? Vanskelig å dokumentere noe antagelig, og vil være ord mot ord. Som alt annet blir det nok en veldig polarisering, med de som tror og de som ikke tror at Gjert har gjort noe. Personlig tror jeg nå alvorlig må ha skjedd siden de fleste av sønnene har brutt med Gjert og at noen fra familien faktisk har levert en anmeldelse. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 The Very End skrev (8 minutter siden): Er ikke slike saker ekstremt problematiske? Vanskelig å dokumentere noe antagelig, og vil være ord mot ord. Som alt annet blir det nok en veldig polarisering, med de som tror og de som ikke tror at Gjert har gjort noe. Personlig tror jeg nå alvorlig må ha skjedd siden de fleste av sønnene har brutt med Gjert og at noen fra familien faktisk har levert en anmeldelse. Slik ryktene har vært er det flere vitner til hendelsen. Men ja ingen er dømt enda, men det bør begynne å gå opp for folk at dette er noe annet enn en hevneaksjon fra brødrene som mange har pekt på. 2 Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Er en tragisk sak, hater å være en som skal kommentere slike saker. Men her har jeg vært vitne selv til hvordan denne fyren er ved flere anledninger og fått høre det fra andre som har vært å trent i samme lokale. Han sier riktignok at han ikke har vært voldelig mot noen, men han gjør nok feil med å være så bastant og tar det som at han står å slår de. Bare det å holde noen hardt i armen og røske litt kan slå ut som vold. har hørt han røske tak i dattera si når hun løp i full fart på trening på en ukomfortabel måte som folk rundt reagerte på. Selv har jeg sett han drive pyskisk vold mot brødrene ved å hakke ned på de flere ganger. Så han skal nok få kjenne på det at han har holdt på å trene/oppdratt de i en i gammeldags form. For traumer, det har de gutta.. Har vært rundt de mange ganger og jeg blir ikke overrasket om han ene går i faren sine fotspor.. What comes around, goes around. Time will tell.. Det eneste folk bør få ut av slike saker er at de må lære seg å være snille. Du må ikke være en drittsekk for å nå langt. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 lada1 skrev (23 timer siden): Hva kan det bety i praksis dersom Gjert vinner en slik rettsak? Mindre optimale konkurranse-forhold for Jacob ved store konkurranser? det tviler jeg på han gjør. Folk og dommere er ikke dumme. men uansett utfall, tror jeg rettsaken vil medføre at Gjert som trener blir utestengt fra alle arenaer. Og da er i alle fall noe oppnådd. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Salvesen. skrev (2 timer siden): men det bør begynne å gå opp for folk at dette er noe annet enn en hevneaksjon fra brødrene som mange har pekt på. Hæ? For meg her inne er det "du" som har forhåndsdømt Gjert. Og jeg forstår at du har grunn til det, men jeg for min del har ikke grunn til å forhåndsdømme noen. Men du må forstå at jeg satt ikke på noen annen informasjon (før politiet tok ut siktelse) enn at det var to parter med ord-mot-ord. Du hadde tre brødre i den ene enden og du hadde en far og en annen bror (og delvis Narve) i den andre enden. Jeg har verken konkludert at det har vært noen hevnaksjon eller voldshendelser. Du har konkludert med sistnevnte, og jeg forstår at du har grunn til det, men det at andre, mindre informerte, ikke har konkludert med det kan du ikke dra over til at vi har pekt på dette som en hevnaksjon. Vi har tvert i mot bare latt være å dra noen konklusjon. Det sagt, det er klart at når politiet tar ut en siktelse, så blir jo hvertfall jeg mer der at jeg heller i en retning. Jeg har fortsatt ikke lyst å konkludere noe for meg selv for jeg kjenner kun saken via media, men "pistol mot hode, ta et valg", så virker det jo mer som om de tre brødrene har en god sak. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Milhouse85 skrev (På 26.10.2023 den 11:26 AM): Ja, oppveksten til brødrene er en ting - men det siste som angivelig skal ha skjedd; dersom det stemmer det jeg også har hørt... er ekstremt grovt og som tatt ut fra en film. En enkelthendelse som ganske alvorlig. Nå er også begrepet "vold" er et nokså flytende samlebegrep for ganske mye. Det som ble kategorisert som "små-knuffing" på 80-tallet heter i dag "alvorlig vold". Så det er kanskje mange som stiller spørsmål ved hvor alvorlig denne angivelige volden skal ha vært. Men når det er balltre involvert (!), tror jeg de aller fleste er nokså samstemte om at det er litt mer enn bare små-knuffing av hårsåre folk som skriker vold når de blir lugget i rottehalen. Jeg tror Gjert blir dømt. Det finnes nok av vitner - også på den siste enkelthendelsen, da flere parter skal ha vært involvert. Men så skal man heller ikke dømme noen før dem er dømt. hvor er det hentet kilder i fra når det gjelder balltre som omtales i ditt sitat? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 DIYDari skrev (På 27.10.2023 den 9:50 AM): Er en tragisk sak, hater å være en som skal kommentere slike saker. Men her har jeg vært vitne selv til hvordan denne fyren er ved flere anledninger og fått høre det fra andre som har vært å trent i samme lokale. Han sier riktignok at han ikke har vært voldelig mot noen, men han gjør nok feil med å være så bastant og tar det som at han står å slår de. Bare det å holde noen hardt i armen og røske litt kan slå ut som vold. har hørt han røske tak i dattera si når hun løp i full fart på trening på en ukomfortabel måte som folk rundt reagerte på. Selv har jeg sett han drive pyskisk vold mot brødrene ved å hakke ned på de flere ganger. Så han skal nok få kjenne på det at han har holdt på å trene/oppdratt de i en i gammeldags form. For traumer, det har de gutta.. Har vært rundt de mange ganger og jeg blir ikke overrasket om han ene går i faren sine fotspor.. What comes around, goes around. Time will tell.. Det eneste folk bør få ut av slike saker er at de må lære seg å være snille. Du må ikke være en drittsekk for å nå langt. synd det er blitt sånn, når det kommer frem hendelser i hans trenerform har kommet til skade på de mest tetteste i familien. Grensen for mennesker er ikke stor, og når utagerende språkbruk og overstyring blir frekvensen da er det lite mennesker er mottakelig i det lange løp Lenke til kommentar
Gulleplutt Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 lada1 skrev (På 21.10.2023 den 6:59 AM): En god far ville vel gitt seg (langt tidligere)? Jeg sliter med at fedre skal gå inn i unødvendig interessekamp mot sine barn og prøver å vinne over dem. Jeg kunne ikke tenkt meg f.eks. å prøve å psyke ut mine barn via media 🙂 Dette lukter vold. Jeg elsker at mine sønner tar meg i håndbak - men uten juks 🙂 ☀️❤️👌 Sånn skal man være som forelder.👏 1 1 Lenke til kommentar
Gulleplutt Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 WeirdFace skrev (På 23.10.2023 den 10:42 AM): Martin Ingebrigtsen: En annen side av historien (tv2.no) Martin Ingebrigtsen er vel på samme alder som løpe-brødrene sine, så det er vel litt merkelig hvis han aldri har opplevd noe av det som andre brødre i familien har opplevd. Og som han skriver selv: Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er vanskelig å se den store frykten, når andre i familien stadig besøker og nylig har vært på ferie med Gjert. De fleste hadde nok ikke gjort det med en voldelig person, eller bygget huset sitt i gangavstand til familiehjemmet om frykten er så stor. Vold fra noen vi er glade i er desverre mer komplekst enn som så. Selv har jeg valgt å 100 % bryte all kontrakt, men det er ikke alle som orker det, for man er eller har ofte vært glad i personen som utøver volden. 1 1 2 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april (endret) Gjert Ingebrigtsen er tiltalt for mishandling i nære relasjoner Sitat Forsvarerne til den kjente treneren og familiefaren sier at saken nå har fått en helt annen karakter. Ingebrigtsen er tiltalt for både fysisk vold og verbal mishandling. Jeg så et par episoder av serien deres og husker jeg reagerte på tonen til Gjert. Han bestemte bla. hvor mye den ene sønnen skulle få være sammen med kjæresten. Det gikk utover treningen. Gjert Ingebrigtsen tiltalt for å ha slått med håndkle Endret 29. april av Subara 2 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Subara skrev (1 time siden): Gjert Ingebrigtsen er tiltalt for mishandling i nære relasjoner Jeg så et par episoder av serien deres og husker jeg reagerte på tonen til Gjert. Han bestemte bla. hvor mye den ene sønnen skulle få være sammen med kjæresten. Det gikk utover treningen. Gjert Ingebrigtsen tiltalt for å ha slått med håndkle Er nok mer alvorlig enn en enkelthendelse med et håndkle eller en normal opposisjonskrangel mellom foreldre og barn: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/gjert-ingebrigtsen-tiltalt-for-familievold-mellom-2018-og-2022/16649321/ Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Inspector skrev (5 timer siden): Er nok mer alvorlig enn en enkelthendelse med et håndkle eller en normal opposisjonskrangel mellom foreldre og barn: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/gjert-ingebrigtsen-tiltalt-for-familievold-mellom-2018-og-2022/16649321/ Er hendelsen med håndkle og et rødt merke som følge etterpå som dras frem som det mest alvorlige punktet i tiltalen. Synes dette fortsatt er storm i vannglass. Som liten fikk vi en sjelden gang pisk med teppebanker uten at vi helt forstod hva vi en gang gjorde galt. Og selv om dette er ulovlig i dag så synes ikke jeg dette var noe å bry seg om den gang heller. Det gjorde vondt,men vi overlevde uten varige men. Og før min tid slo lærere elever..nå er rollene snudd på hodet mhp lærere som nå tar imot pryl fra elever isteden,men ingen bryr seg og eleven fremstilles som offer. Men ett vått håndkle som kanskje fikk litt større effekt en tiltenkt er straffbart...Verden er helt skrudd... 1 1 Lenke til kommentar
Ørjanø Skrevet 30. april Del Skrevet 30. april Skulle akkurat til å opprette en tråd om dette. Har lest mange kommentarfelt både på forumer og nyheter og lurer på noen ting. Jeg skjønner ikke hvorfor folk forsvarer Gjert så mye? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Flere av kommentarene jeg leser mener guttene bare skal være takknemlig og Gjert er en dyktig trener som har fått dem langt. Men gir det Gjert eller andre trenere frihet til å gjøre som de vil? Jeg kjenner også en dyktig trener som fikk en av sine utøvere til toppen, senere ble han dømt og fengslet for seksuelle overgrep mot utøveren. Er det da greit fordi han var en dyktig trener? Andre argumenter er at de skal ta det internt, og ikke ut i offentligheten. Av det jeg har sett er det Gjert som tar det i offentligheten? Guttene forklarte vel litt gjennom et intervjue, som er forståelig at de ønsker når faren er som han er. Skal man hindre folk i å anmelde fordi det er bedre å ta det internt? Synes også media utnytter saken. Det virker som guttene vil ha ro og fred rundt dette, som selvsagt er forståelig. Det er faren som har dratt de inn i det offentlige og idretten. Da bør han vel respektere guttenes valg om å trekke seg tilbake? Det virker som far har liten til ingen respekt for sønnene. Var ikke ene barnet også plassert i fosterhjem? 4 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. april Del Skrevet 30. april Ørjanø skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk forsvarer Gjert så mye? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Jeg har undret på det samme. Tidvis kan sosiale medier (og dermed samfunnet vårt) bedrive heksejakt, med forhåndsdømming og sensur/kansellering helt ut av proporsjoner. Det har IKKE skjedd i denne saken. Det er jeg glad for. 👍 Men vi burde ikke konkludert hverken ene eller andre veien. Vi sitter tross alt ikke på alle detaljer. La domstolen ta seg av saken. Bare trist at media har hengt seg så mye opp i dette! 6 Lenke til kommentar
Kinski Skrevet 1. mai Del Skrevet 1. mai (endret) FriskLuft skrev (På 29.4.2024 den 5:27 PM): Er hendelsen med håndkle og et rødt merke som følge etterpå som dras frem som det mest alvorlige punktet i tiltalen. Synes dette fortsatt er storm i vannglass. Som liten fikk vi en sjelden gang pisk med teppebanker uten at vi helt forstod hva vi en gang gjorde galt. Og selv om dette er ulovlig i dag så synes ikke jeg dette var noe å bry seg om den gang heller. Det gjorde vondt,men vi overlevde uten varige men. Og før min tid slo lærere elever..nå er rollene snudd på hodet mhp lærere som nå tar imot pryl fra elever isteden,men ingen bryr seg og eleven fremstilles som offer. Men ett vått håndkle som kanskje fikk litt større effekt en tiltenkt er straffbart...Verden er helt skrudd... Vi snakker om to forskjellige saker her: Den ene handler om at Gjert Ingebrigtsen har bedrevet barnemishandling (som i henhold til norsk lov er ulovlig), den andre handler om all oppmerksomheten dette får i nyheter og sosiale medier. Siden det er snakk om en kjendisfamilie er det kanskje ikke rart det blir avisoppslag. Men om man har medynk med faren som får tyn av offentligheten kan ikke dette overskygge hva som utløste det. Det er neppe slik at sønnene koser seg over alt oppstyret og nyter oppmerksomheten. Trolig synes de det hele er veldig ubehagelig, og opplever mye kritikk fra andre som mener de er utakknemlige, svikere og lettkrenkelige og det som verre er. Mulig de visste hva som ville komme, men bestemte seg likevel for at nok er nok. Ryktene vil ha det til at de har forsøkt å beskytte sin egen søster. Å piske et av barna sine i ansiktet med et vått håndkle så det etterlater et rødt merke er faktisk ulovlig, og gjetter på at det ikke engang er toppen av isfjellet. Er ikke sikker på om alle skjønner hvor vondt det faktisk kan være å bli slått med et vått håndkle. Dette er et av eksemplene, selv om noen forsøker å få det til å se ut som om det er det eneste han har gjort. De andre sakene er som media sier foreldet, men det gir en pekepinn om oppveksten barna har hatt. Fysisk mishandling opptrer alltid sammen med emosjonell og psykisk mishandling. Alle undersøkelser viser at dette har en svært negativ innvirkning på barns mentale helse og utvikling. Når noen sier at de selv fikk juling som barn, eller fikk gjennomgå på andre måter, uten at de tok skade av det, betyr det at de enten fornekter det, lyver (overfor seg selv og/eller andre), eller er uvitende om følgene det har fått for dem. Om "enkelthendelser" inntreffer for ofte ender de opp med å definere den som utøver dem og farger oppveksten, familien og stemningen i hjemmet. For hver gang man slår eller praktiserer andre former for barnemishandling, gir man mer næring til de frøene som allerede er sådd i form av tidligere tilfeller av psykisk eller fysisk vold. At lærere i "gamle dager" kunne være voldelige overfor elevene, og at elever i dag angriper lærere, er fullstendig irrelevant for saken og tilhører en annen debatt. Endret 1. mai av Kinski 4 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 1. mai Del Skrevet 1. mai Sinnemestringskurs kunne vært noe for Gjert, men skaden er allerede skjedd. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 1. mai Del Skrevet 1. mai Subara skrev (2 timer siden): Sinnemestringskurs kunne vært noe for Gjert, men skaden er allerede skjedd. For å nå verdenstoppen i friidrett, kan ikke treneren være en kosebamse. Alle solemerker tyder på at hovedsaken dreier seg om søsteren. Gutter flest klarer tøff disiplin og klarer å snu dette til noe positivt. Jenter i den verste opposisjonsalderen er i en helt annen divisjon og trenger en annen tilnærming. Det er nok her Gjert har møtt utfordringer som han ikke klarte å håndtere og mistet besinnelsen. Skriver av erfaring……. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai Del Skrevet 1. mai Inspector skrev (23 minutter siden): Gutter flest klarer tøff disiplin og klarer å snu dette til noe positivt. Fysisk og psykisk vold under oppveksten eller i hjemmet er ikke noe noen bør oppleve. Eller andre steder for den saks skyld. Det gjelder uansett hvor flinke de blir i sport, klarer man ikke oppdra barn uten vold er det en god idè å ikke skaffe seg barn.. Ville du godtatt at sjefen din var voldelig mot deg både i arbeidslivet og privat? 4 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå