sedsberg Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 Største vedlikeholdsjobben er bytte av stempel og/eller stempelringer. Men dette er lekende lett i forhold til på en 4T. Men man må fremdeles vite hva man gjør. 1 Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 sedsberg skrev (Akkurat nå): Største vedlikeholdsjobben er bytte av stempel og/eller stempelringer. Men dette er lekende lett i forhold til på en 4T. Men man må fremdeles vite hva man gjør. Helt enig. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Sebbe_ skrev (10 timer siden): Hei jeg blir femten år nå i februar og vill ta lettsykkel lappen når jeg blir seksten. Jeg lurer på hvilke lettsykkel jeg skal ta, må være 2 takter!! Jeg vurderer en Yamaha yz 125 så langt men vet ikke hva slags vedlikehold den trenger, tenker på sånn å fylle olje på når man fyller bensin osv. vill helst ha en sykkel som går rund 120 km/t til 125 km/t. Hvis noen har noe forslag ter jeg gjerne i mot. Helst litt tips på vedlikehold når det gjelder sykkelen😁😁 Honda nsr 125. Får du tak i en slik en så tror jeg du blir fornøyd. https://no.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR_125 Lenke til kommentar
Sebbe_ Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2023 Tusen takk, det er definitivt en sykkel jeg skal se litt på😁 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Honda CRM (off-road), Aprilia RS125, Cagiva Mito, Yamaha TZR er også 2T. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Cagiva mito er rå, siklet etter en sånn på mine yngre dager. https://en.wikipedia.org/wiki/Cagiva_Mito Endret 20. oktober 2023 av Powertrainer Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 TwoFace skrev (13 timer siden): Om du skal ha 2t, kan skru, hyppige serviceintervaller, så er det ingenting som slår KTM EXC 125. Ulovlig på veg, Nei? Det finnes da godt om registrerte EXC. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Er det ikke XC som er for bane og EXC for veg? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Mener EXC er enduroversjonen og er registrerbar. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Valmeth skrev (1 time siden): Nei? Det finnes da godt om registrerte EXC. Det var nytt for meg. Skal ikke si meg sikker, men ett kjapt googlesøk sier de er ulovlig på veg. Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Har sett slike registrert, og det ligger flere ute på Finn. Opp til hvertfall 300cc er 2T og i "gateversjon". Får de som 500-og noe 4T også på skilt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. oktober 2023 Del Skrevet 20. oktober 2023 Det finnes en del EXC 125 som har hvite skilt, jeg mener å huske at det var et smutthull som ble "tettet" rundt 2012, så de begynner å bli gamle. Det finnes også noen gamle Yamaha DT 125 som er totakt, og har skilt. På R-siden finnes det Honda NSR, Cagiva Mito og Aprilia RS125 i totakt. Når det er sagt: En gammel totakter er ikke en hverdagssykkel du kan regne med at starter og frakter deg dit du trenger i to år. Det er humørsyke, gamle motorsykler som krever tett og mye vedlikehold. Hvis du kan leve med at sykkelen blir noe du ikke alltid kan bruke når det passer, kan det være noe. En mer moderne firetakter kommer til å gi deg mye mindre hodebry. Alle de moderne syklene er ganske like i forhold til effekt. Må også påpeke at de går vesentlig bedre enn totakterne i lovlig tilstand. De gamle totakterne som går bra er uplombert og ulovlige å kjøre på vei, selv om de har skilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå